Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

Chlangum

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. februar 2014, klokken 06:20
Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. februar 2014, klokken 01:47
Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 14:46
83. oppdateringen fikset ikke mine ladeproblemer. Med unntak at den startet å lade hver gang ved tilkobling (noe den ikke alltid gjorde før)

90. oppdateringen derimot ser ut til å ha fikset biffen for meg. Nå starter den alltid å lade på første forsøk og ingen feilmeldinger ved fulladet. Får også startet Lading fra app mange timer etter fulladet (ved å switch'e over til "max range" og starte lading)

Eneste den ikke takler er strømstans (les: sikring som slår seg ut)
Lyser rødt på ladeporten og må plugge ut og inn igjen for å starte lading igjen.

Trekker den tilbake. Virket visst bare i noen par dager. Nå er det tilbake til samme feilmeldinghelvete ved fulladet?

Det er med UMC, ikke Mennekes ?

Orginal UMC, Schuko, IT nett.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Roger (NO)

Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 27. februar 2014, klokken 08:49
Hva er nytt i 5.8.10 (1.49.95)? Noen som vet?
Jeg fikk denne også, men står bare at det er noen forbedringer med tanke på lading så vidt jeg kan se...

erot

Sitat fra: Brede på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:59
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:55
Sitat fra: Brede på onsdag 26. februar 2014, klokken 22:38
Kjører på 1.49.90 og skjønner meg ikke på luftfjæringene sånn som de fungerer nå...

For 4-5 dager siden: Testet i hastigheter fra 30-80km/t. Bilen ville ikke gå i lav, men varsel om at dette ikke er mulig uteblir. Skjermen viser også at bilen jobber med å skifte høyde, men det skjer ingenting fysisk.

For 2 dager siden: Samme som første test. Nå får jeg varsel om at nivåjustering ikke er mulig i nåværende hastighet.

I går: Nå er jeg tilbake til å ikke få noe varsel og skjermen viser at bilen har gått i lav ved 50km/t. Stanser og setter høyde til normal, men ingenting skjer. Setter så til lav og bilen senker seg, går derfor ut i fra at bilen var i normal høyde i fart selv om skjermen viste lav.

Har også 50% uttelling på å gå fra normal til lav høyde når bilen står stille. De gangene den ikke vil gå til lav må jeg først sette den til high og deretter til low..

Får du indikasjon på 17" skjermen hvilken høyde bilen til enhver tid befinner seg i?

Ja.
Bildens høyde kan sees visuelt på bildet av bilen ved siden av valg av høyde. Dersom den senker seg så skal den senke seg også på dette bildet.

Det er tanken ja, men som nevnt lenger oppe, ikke alltid. Det er en glitch som gjør at den av og til går ned i fart på skjermen, men bilen gjør det ikke.

Stig O

#438
Hentet bilen i går med 1.49.90 og merket at jeg ikke fikk den i low hverken når den stod stille eller over 90 km/t.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

#439
Dette er merkelig men sant.
Jeg har 90, og når jeg låser opp bil setter meg inn, car on, holder bremsen og setter i D, fortsatt holde bremsen og så sette den i LOW. Da blir den der også opp til 130(ikke prøvd høyere fart) Viser low på skjerm og om jeg stopper jeg og går ut, ser jeg at den er i low også fysisk.
MEN,   dette funker BARE på ettermiddag/kveld. Aldri på morgenen eller dag  :o

Amoss

Sitat fra: Øggen på lørdag 01. mars 2014, klokken 18:59
MEN,   dette funker BARE på ettermiddag/kveld. Aldri på morgenen eller dag  :o

Den vet at om morgenen/dagen skal man (stå) opp, mens man skal (legge) seg ned på ettermiddag/kveld ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jalias

Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. februar 2014, klokken 11:47
Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. februar 2014, klokken 06:20
Sitat fra: Chlangum på torsdag 27. februar 2014, klokken 01:47
Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 14:46
83. oppdateringen fikset ikke mine ladeproblemer. Med unntak at den startet å lade hver gang ved tilkobling (noe den ikke alltid gjorde før)

90. oppdateringen derimot ser ut til å ha fikset biffen for meg. Nå starter den alltid å lade på første forsøk og ingen feilmeldinger ved fulladet. Får også startet Lading fra app mange timer etter fulladet (ved å switch'e over til "max range" og starte lading)

Eneste den ikke takler er strømstans (les: sikring som slår seg ut)
Lyser rødt på ladeporten og må plugge ut og inn igjen for å starte lading igjen.

Trekker den tilbake. Virket visst bare i noen par dager. Nå er det tilbake til samme feilmeldinghelvete ved fulladet?

Det er med UMC, ikke Mennekes ?

Orginal UMC, Schuko, IT nett.

Fikk melding om åpen ladeport når jeg satte lading til max via appen etter fulladet. UMC og schuko.
Så det funker ikke.

Stig O

Sitat fra: Øggen på lørdag 01. mars 2014, klokken 18:59
Dette er merkelig men sant.
Jeg har 90, og når jeg låser opp bil setter meg inn, car on, holder bremsen og setter i D, fortsatt holde bremsen og så sette den i LOW. Da blir den der også opp til 130(ikke prøvd høyere fart) Viser low på skjerm og om jeg stopper jeg og går ut, ser jeg at den er i low også fysisk.
MEN,   dette funker BARE på ettermiddag/kveld. Aldri på morgenen eller dag  :o

Snakket med Tesla support i dag, og han kunne fortelle at du under ingen omstendighet kunne sette den i low med softwear 90. Det kommer først på den nye 6.0.
I så fall var det en bugg!!??
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

AreLib

jeg har 1.49.95, lading har virket bra til nå, lader også selv etter sikring går. kan ikke justere høyde til low under fart kun ved stillestående.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Øggen

Sitat fra: Stig O på mandag 03. mars 2014, klokken 20:49
Sitat fra: Øggen på lørdag 01. mars 2014, klokken 18:59
Dette er merkelig men sant.
Jeg har 90, og når jeg låser opp bil setter meg inn, car on, holder bremsen og setter i D, fortsatt holde bremsen og så sette den i LOW. Da blir den der også opp til 130(ikke prøvd høyere fart) Viser low på skjerm og om jeg stopper jeg og går ut, ser jeg at den er i low også fysisk.
MEN,   dette funker BARE på ettermiddag/kveld. Aldri på morgenen eller dag  :o

Snakket med Tesla support i dag, og han kunne fortelle at du under ingen omstendighet kunne sette den i low med softwear 90. Det kommer først på den nye 6.0.
I så fall var det en bugg!!??

Stig O : Det kan være de sier, men jeg skrøner ikke.

Stig O

Sitat fra: Øggen på tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:54
Sitat fra: Stig O på mandag 03. mars 2014, klokken 20:49
Sitat fra: Øggen på lørdag 01. mars 2014, klokken 18:59
Dette er merkelig men sant.
Jeg har 90, og når jeg låser opp bil setter meg inn, car on, holder bremsen og setter i D, fortsatt holde bremsen og så sette den i LOW. Da blir den der også opp til 130(ikke prøvd høyere fart) Viser low på skjerm og om jeg stopper jeg og går ut, ser jeg at den er i low også fysisk.
MEN,   dette funker BARE på ettermiddag/kveld. Aldri på morgenen eller dag  :o

Snakket med Tesla support i dag, og han kunne fortelle at du under ingen omstendighet kunne sette den i low med softwear 90. Det kommer først på den nye 6.0.
I så fall var det en bugg!!??

Stig O : Det kan være de sier, men jeg skrøner ikke.

Tar ingen ting som Tesla ansatte sier som god fisk så jeg tror deg.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Anders Heibø

I dag fikk jeg oppgradert fra 5.8.4 - 1.49.57 til 5.8.10 - 1.49.95. Siden jeg ikke har rapportert eller hatt problemer med lading (Salto boks hjemme) så regner jeg med at Tesla føler seg helt sikre på at de har løst alle problemer og ihvertfall ikke skaper noen nye.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

D.O

Sitat fra: Stig O på tirsdag 04. mars 2014, klokken 08:52
Sitat fra: Øggen på tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:54
Sitat fra: Stig O på mandag 03. mars 2014, klokken 20:49
Sitat fra: Øggen på lørdag 01. mars 2014, klokken 18:59
Dette er merkelig men sant.
Jeg har 90, og når jeg låser opp bil setter meg inn, car on, holder bremsen og setter i D, fortsatt holde bremsen og så sette den i LOW. Da blir den der også opp til 130(ikke prøvd høyere fart) Viser low på skjerm og om jeg stopper jeg og går ut, ser jeg at den er i low også fysisk.
MEN,   dette funker BARE på ettermiddag/kveld. Aldri på morgenen eller dag  :o

Snakket med Tesla support i dag, og han kunne fortelle at du under ingen omstendighet kunne sette den i low med softwear 90. Det kommer først på den nye 6.0.
I så fall var det en bugg!!??

Stig O : Det kan være de sier, men jeg skrøner ikke.

Tar ingen ting som Tesla ansatte sier som god fisk så jeg tror deg.
i dag og i går kveld kjørte jeg på Low i hvilken som helst hastighet. Syntes bilen så ekstra lav ut når jeg parkerte i går, og på veien til jobb sjekket jeg skjermen og bilen var da i low. Holdt seg slik helt til jeg selv valgte standard. Så Stig skrøner ikke.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janmb

Men mildt sagt spesielt at dette skal oppføre seg ustabilt slik Stig først beskrev det...

Men ja, det Teslaansatte gir deg av "offisiell" informasjon skal man ta med en veldig solid klype salt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

D.O

Jeg gjorde heller ikke noe spesielt for å få den i lav. Den bare var sånn når jeg skulle kjøre. Hadde parkert bilen ute i lav på fredag, men ryddet garasjen og kjørte den inn litt senere samme dag, da de ble meldt storm. Tok den ut på søndag, men merket det ikke før jeg parkerte søndagskveld at jeg syntes bilen så lavere ut. Og som nevnt så var den slik i dag og helt til jeg selv valgt standard. Hastighet hadde ingen innvirkning. (Kjørte ikke over 70km/t  )
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA