Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: janmb på mandag 03. februar 2014, klokken 19:29
Sitat fra: D.O på torsdag 30. januar 2014, klokken 15:48
Prøvde å lade med Salto boksen for første gang etter oppdatering. Blått lys, charging will start..... Og så Charging problem contact Tesla. Har aldri vært plaget før med Tesla UMC eller Salto boksen. Så oppdateringen skapte kun problemer  >:( løsningen for å lade med Salto laderen var å stoppe og starte fra skjerm i bilen. Da fungerer den, men ikke ved å plugge inn.  Prøvde flere gang.

Det var akkurat noe slikt jeg var redd for - at tuklingen med å få UMC-lading til å virke samtidig skader type 2. Helt hvorfor det skulle være slik er mer merkelig, men etter 15 år som softwareutvikler er det jo ikke akkurat noen ny erfaring at å tukle med/fikse A kan ødelegge for B

Nå er det jo fullt mulig at problemene dine er spesifikke for ditt strømanlegg og/eller din individuelle bil, evnt at noe har gått småfeil med selve softwareoppdateringen, men det blir jo ren spekulasjon. Hold oss gjerne oppdatert på hva Tesla sier og hva som blir løsningen.
Kontaktet ikke Tesla på dette, det gikk i glemmeboka da det har fungerer som før etter denne hendelsen. Aner ikke hvorfor det ble slik, kunne være at der var fukt eller is på saltokabelen og tilfeldighetene ville det slik at det ordnet seg når jeg startet fra bilen?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cairnz

Bilen min ble levert med 1.49.83 - så det har ikke vært noen tidligere versjoner.

Lading med UMC:
- Lyser grønt hver gang. Starter, stopper, trekker fra nett når den kan (oppvarming).
Merket dog i kveld når jeg koblet til at den hadde telt opp til 13/13A, men det står 0km/t på lading. Bilen er da "på" i den forstand at døren ikke er helt igjen. Ti poeng til den som allerede har skjønt hva som skjer.

Varmen står jo selvfølgelig på i bilen. Dette drar nå strøm fra nettet istedet for fra batteriet. Effekten på varmeanlegget er såpass at det er lite/ingenting igjen til å lade batteriet. Lukker døra ordentlig (Car off, lysene ute går av, hovedskjermen blir sort og det store ladebildet vises i kjøredisplayet). Den teller da opp km/t med en gang og tid til charge limit nås går ned fra "Calculating, 17, 13, 11, 9, .. og nå er det cirka 6 timer til det er der det skal være.

For dere som undrer dere hvorfor lading ikke starter når det blinker grønt, tenk på om bilen bruker strøm til noe. Lukk døra ordentlig slik at bilen går "av".

Lading på Type 2 3-fase:
Lys grønt med en gang, teller opp km og lader som den skal. Trekker også fra nettet ved oppvarming av bil selv om lading er fullført timer tidligere. Bemerket meg dog at det er endel plunder om du kommer i skade for å dobbeltklikke FOB - da låser den opp ladeporten og stopper lading. Jeg må da koble fra ladestasjonen og "starte" prosessen på ny.

Felles for begge: Kobler alltid til strømkilde før jeg kobler til bilen.

Lading på Type 2 1-fase får jeg testet så snart jeg får trikk til å montere boks og kabler på veggen.

Foreløpig hatt null tull med lading.
Elbilist

ebbrey

#377
Bilen stopper bare ladingen i 1 minutt, så starter den det av seg selv igjen. Om du dobbelttrykker.. uten å ta ut ladekabelen.

Kilde: Fra manualen pnkt 6.6: MERK: Model S slutter alltid ladingen når du
dobbeltklikker på nøkkelen. Hvis du ikke kobler
fra innen 60 sekunder, gjenopptas ladingen.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øyvind.h

Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. februar 2014, klokken 00:15
Felles for begge: Kobler alltid til strømkilde før jeg kobler til bilen.
I følge 22kW stolpene jeg har benyttet skal kabelen først plugges i bilen, og deretter i stolpen (har aldri testet motsatt rekkefølge).

UMC plugger jeg alltid i veggen først, og deretter i bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cairnz

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 04. februar 2014, klokken 00:34
Bilen stopper bare ladingen i 1 minutt, så starter den det av seg selv igjen. Om du dobbelttrykker.. uten å ta ut ladekabelen.

Kilde: Fra manualen pnkt 6.6: MERK: Model S slutter alltid ladingen når du
dobbeltklikker på nøkkelen. Hvis du ikke kobler
fra innen 60 sekunder, gjenopptas ladingen.

Ahh, dette har jeg ikke prøvd, det må jeg undersøke nærmere :) Nyttig informasjon.
Elbilist

satheesh.net

Jeg tok en svipptur innom Tesla Skøyen for å spørre om jeg kunne få ny software. Det skal merkes at jeg ikke har opplevd noen problemer med bilen eller dens funksjoner, men jeg liker å være på den cutting-edge siden og prøver gjerne nye ting.

Han fikk mitt VIN nummer og sa han skulle si ifra til en ingeniør og få den pushet ut. Fire timer etterpå - Software update available.

Etter installasjonen ble jeg positivt overrasket over at jeg nå hadde fått v1.49.84. Ser ikke noen umiddelbare forandringer bortsett fra én ting: Jeg fjernet bluetooth koblingen mot mobilen min (Nokia Lumia 920) etter en oppdatering på mobilen. Når jeg parret den på nytt fikk jeg spørsmål om jeg ønsket å tillate kontaktbilder tilgjengelig i bilen. Needless to say; jeg svarte ja. Fikk ikke testet dette ut noe særlig, men kanskje bilde for kontakten nå dukker opp ved oppringning/mottak av samtaler. ::)

Flere som har fått v1.49.84 og funnet ut om den har noe annet snacks? :)

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:48
Flere som har fått v1.49.84 og funnet ut om den har noe annet snacks? :)
Jeg fikk den for en uke siden når bilen var innom på service.
Ikke kikket så nøye, men merker ikke noe spesielt med denne. Lading fungerer feilfritt.

Tipper de sparer nye funksjoner til 6.0 som kommer ila nærmeste fremtid.

En ting har jeg dog merket meg at har kommet på et eller annet tidspunkt: bilen triller nesten ikke bakover ved bakkestart. Ved Jacobs er det en bratt bakke jeg nesten alltid må ta bakkestart i pga lyskryss (Ekebergveien). Merket at bilen nesten ikke seg bakover når jeg tok foten av gassen.
(Merk at jeg mener den har blitt slik før .84, men la spesielt merke til dette nå for noen dager siden. )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 06. februar 2014, klokken 07:00
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:48
Flere som har fått v1.49.84 og funnet ut om den har noe annet snacks? :)
Jeg fikk den for en uke siden når bilen var innom på service. 
Jeg fikk den denne uka. Merker ingen forskjell.

heimabrygg

Har ikke fått oppdatering OTA, og er fortsatt på 1.49.57. Gleder meg veldig til å kunne starte/stoppe lading fra app, da parkeringsanlegget er et godt stykke fra hjemmet.

1.49.84 er kun via SC?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

heimabrygg

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 06. februar 2014, klokken 07:00
<snip>
En ting har jeg dog merket meg at har kommet på et eller annet tidspunkt: bilen triller nesten ikke bakover ved bakkestart. Ved Jacobs er det en bratt bakke jeg nesten alltid må ta bakkestart i pga lyskryss (Ekebergveien). Merket at bilen nesten ikke seg bakover når jeg tok foten av gassen.
(Merk at jeg mener den har blitt slik før .84, men la spesielt merke til dette nå for noen dager siden. )

Antar du må ha creep mode på for dette?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

satheesh.net

Sitat fra: heimabrygg på torsdag 06. februar 2014, klokken 15:19
Har ikke fått oppdatering OTA, og er fortsatt på 1.49.57. Gleder meg veldig til å kunne starte/stoppe lading fra app, da parkeringsanlegget er et godt stykke fra hjemmet.

1.49.84 er kun via SC?

Jeg tror faktisk de ikke ruller ut denne til almennheten så sant man har rapportert om feil ved lading. I begynnelsen tror jeg en god del fikk den (med eller uten ladefeil), men nå som v6 er like rundt hjørnet tror jeg de stoppet opp. Så de som ønsker denne må nok gi uttrykk for at de ønsker den før den blir rullet ut. (Jeg vet ikke med sikkerhet, men virker nesten slik.) ;)

Neemaz


Jeg har ikke rapportert noe lade problem, men fikk 1.49.84 OTA idag ( fikk igår,installert idag). Schuko lading via app kan slås av og på uten rød lys :-)

Adrian

Fikk endelig oppdateringen til min bil også for en uke siden, og lading som folk skriver om er fikset, men har samtidig oppdaget at skjermen også dimmer seg mye raskere i tuneller enn tidligere. Var på tide.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Muffinman

Snodig. Min skiftet for første gang midt inne i en tunnel denne uka. Fra nattmodus til _dag_.

sindrej

Har siste OTA versjon. Fikk 12 volt battery løs og rødt lys i ladeport etter lading i dag. Får sende de mail så det er rapportert ihvertfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA