Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

Cirion

Klarer du å klatre inn i frunken da? Er nok mest skånsomt mot bilen om du slipper å dra den ut med makt... Ser ikke hvordan du kan få inn rullebrett om du ikke kommer deg inn i frunk.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

Sitat fra: Cirion på søndag 19. januar 2014, klokken 14:30
Klarer du å klatre inn i frunken da? Er nok mest skånsomt mot bilen om du slipper å dra den ut med makt... Ser ikke hvordan du kan få inn rullebrett om du ikke kommer deg inn i frunk.

Vi får gjøre ett forsøk...

Go-carter

Sitat fra: Amper på søndag 19. januar 2014, klokken 14:30
hva med å tilføre 12 v via 12v sigarettenner uttak inne i bilen.. du burde kunne kjøre en noen amp in der..

Støtter denne. Alt du trenger er nok strøm for å trigge DC-DC til å slå inn, og starte bilen. Tjue minutter med en sigarettennerlader burde være mer enn nok.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tuxedo

Sitat fra: Amper på søndag 19. januar 2014, klokken 14:30
hva med å tilføre 12 v via 12v sigarettenner uttak inne i bilen.. du burde kunne kjøre en noen amp in der..

Der tror jeg det er en bryter som kobler uttaket fra batteriet når bilen er av.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

OleJA

Har også fått beskjed at ny FW er lastet ned til bilen. Har tidligere reklamert til Tesla på ladeproblemene, så er nok på en liste over 'problemkunder' som får ny FW tidlig.
Er dessverre på reise akkurat nå, så får ikke testet ut dette før imorgen....eller kanskje i natt.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

valvolainen

boltene bak grillen kan benyttes.
Sett startkabler med batteri på der, vent to min og stikk inn og trykk på bremsepedalen. Så starter dc-dc- laderen og alt er vel. Trenger ikke lade opp 12V batteriet, det blir gjort fra hovedpakken. Hvis du har batterilader men ikke batteri er det naturligvis en annen sak. Bare å lade ivei.
Gleder meg til denne opdateringen! (som ikke har kommet til vår bil enda..)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

teslaslaven

It works! 8)

En kjapp oppdatering i morges - parkerte bilen i garasje nå etter jobb, start/stopp via app på telefon fungerer.
Jeg har aldri opplevd ladeproblem i kulda - ja jeg vet de som mener å ha problem hater å lese dette, men - nå vil det være interessant å se om det fremdeles vil være problemer med lading folk mener er relatert til kulden.

Om bilen ikke får startet lading ved første forsøk eller får "charging stopped" - vil den nå automatisk forsøke gjennom hele natten å starte ladingen igjen.

kjølholdt

Da var siste oppdatering installert. Ladet til limit.  Ikke melding om charge cabel problem ;-) lenger. Kunne starte og stoppe lading via app. La merke til at når jeg stoppet lading var spenningen nå nede på 1 volt. Den har da vært høyere før eller husker jeg feil?
Lader fra 230 volt 32 amper 1 fas.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Meringdal

De fikk værtfall fart på ting når det ble mye skriverier om dette! Helt supert om denne tråden dør ut nå :-)

For de andre som får problemer så må dere oppdatere oss om dere har fått ny sw og om problemene dukker opp igjen, dersom ikke: creds til tesla :)

arnkl

Sitat fra: Meringdal på søndag 19. januar 2014, klokken 17:39
De fikk værtfall fart på ting når det ble mye skriverier om dette! Helt supert om denne tråden dør ut nå :-)

For de andre som får problemer så må dere oppdatere oss om dere har fått ny sw og om problemene dukker opp igjen, dersom ikke: creds til tesla :)

Om eg ikkje hugsa feil så var vel denne oppdateringa planlagt å kome no, uavhengig av avisskriveriene i går?
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

kjølholdt

I følge tesla tekniker i Bergen skulle det rulles ut en oppdatering om 1 mnd som skulle løse lade problematikken. Mulig at det er denne som er blitt rullet ut nå med tanke på at de fikk bra med juling i media i går.....
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

krister461

Jeg mener også å ha lest på forumet her at denne skulle komme rundt disse tider, men klarte ikke finne dette innlegget nå.

bblomst

Denne oppdatering har det vært jobbet med en stund av Tesla ingeniører fra USA, og all problematikk rundt ladeproblemer skal nå være løst enl. info fra Nederland på telefon ikveld. En senere (jan.?) oppdatering kan forhåpentlig gi oss økt kapasitet på lading (fra 16A til 32A) og valgfrihet på hvilken høyde vi ønsker kjøre bilen på (savner low mode). 

Harlex

Sitat fra: arnkl på søndag 19. januar 2014, klokken 17:58
Sitat fra: Meringdal på søndag 19. januar 2014, klokken 17:39
De fikk værtfall fart på ting når det ble mye skriverier om dette! Helt supert om denne tråden dør ut nå :-)

For de andre som får problemer så må dere oppdatere oss om dere har fått ny sw og om problemene dukker opp igjen, dersom ikke: creds til tesla :)

Om eg ikkje hugsa feil så var vel denne oppdateringa planlagt å kome no, uavhengig av avisskriveriene i går?
Ja stemmer det så var det jo kollosalt viktig at saken kom i går ellers så hadde det jo kanskje ikke vært en sak....  ::) ::) ::)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

kjølholdt

Og der virket jaggu i meg forhånds innstilt lading også. Da gjenstår det å se at det er stabilt:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA