Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

sondell

Kanskje er blitt nevnt tidligere. Men nå med 5.8.8 så fikk jeg lov å lade på 16/32A. Alltså ikke sperr på 13/26A som jeg hade tidligere. Installerte i dag på formiddagen.


Øyvind.h

Jeg ladet på Inspira i går. Fikk 26a på 230v trefas akkurat som før. Selv om SC la inn siste firmware tirsdag ettermiddag.

Fikk samtidig lært noe nytt om ladestyringen. Bilen justerer faktisk opp effekten etter hvert om den mener tilførselen er stabil igjen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sondell

Hmm, litt edit. Fikk kun 13A på min 16A ladekabel. Men får 32A med blått adapter. Har kun fått 26 tidligere, men var jo lenge siden jeg sjekket iof. Merket bare at det plutselig gikk med 32.

Milzit

Mulig det er tilfeldig, men skjer overgang fra DLR til nærlys senere nå? Før gikk den over til nærlys omtrent bare overskyet midt p dagen, i går kjørte jeg hjem i snøvær og den stod fortsatt på DLR. Ble blinket på av en møtene bil.

ducktolate

Etter oppdatering til 5.8.8 i natt fikk jeg satt bilen i low under kjøring til jobb. Men det fikk jeg ikke når jeg skulle hjem igjen..

Nuvolari

Etter siste oppdatering kan bilen kjøres i Low slik andre har påpekt. Dette kan kun aktiveres i hastighet over 40km/t. Bilen forblir i Low selv om hastigheten er under 40km/t.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

eclipse

Sitat fra: sondell på torsdag 20. februar 2014, klokken 20:44
Hmm, litt edit. Fikk kun 13A på min 16A ladekabel. Men får 32A med blått adapter. Har kun fått 26 tidligere, men var jo lenge siden jeg sjekket iof. Merket bare at det plutselig gikk med 32.

Jeg har hatt 32A med blått adapter siden jeg fikk dette før jul så det har nok ingenting med denne softwaren å gjøre
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Muffinman

"Low mode only available when driving home after buying beer"

;D

cairnz

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 20. februar 2014, klokken 18:23
Sitat fra: Otto på torsdag 20. februar 2014, klokken 17:57
Noen som har release noten til siste oppdatering? (5.8 - 1.49.90)

Otto

Det kommer ikke nye releasenotes på "minor upgrades", som stort sett er bug fixes.
5.8.8 er softwareversjonen, som har release notes.
1.49.90 er firmwareversjonen, som ikke har release notes
Elbilist

erot

Sitat fra: Nuvolari på fredag 21. februar 2014, klokken 09:35
Etter siste oppdatering kan bilen kjøres i Low slik andre har påpekt. Dette kan kun aktiveres i hastighet over 40km/t. Bilen forblir i Low selv om hastigheten er under 40km/t.

???
Min er akkurat som før, ingen low i fart. Har 5.8.8 - 1.49.90. Har du nyere?

Det er en glitch som gjør at du av og til får den til å stå i low på displayet i fart, men bilen er egentlig ikke i low. Kan det være den lurer deg?

Brede

#415
Går ikke i low her heller. Eneste forandring fra tidligere er at den nå ikke gir varsel om at høydeendring ikke er mulig. Det ser ut som den skal gå til low, men den gjør det ikke.

Edit: merkelig nok er varsel om ikke tillatt høydeendring tilbake i dag, dette var ikke der i går..  :o

Nuvolari

Sitat fra: erot på søndag 23. februar 2014, klokken 03:56
Sitat fra: Nuvolari på fredag 21. februar 2014, klokken 09:35
Etter siste oppdatering kan bilen kjøres i Low slik andre har påpekt. Dette kan kun aktiveres i hastighet over 40km/t. Bilen forblir i Low selv om hastigheten er under 40km/t.

???
Min er akkurat som før, ingen low i fart. Har 5.8.8 - 1.49.90. Har du nyere?

Det er en glitch som gjør at du av og til får den til å stå i low på displayet i fart, men bilen er egentlig ikke i low. Kan det være den lurer deg?

Jeg vet jo ikke sikkert om bilen senker seg så du kan jo ha rett.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cobos

Sitat fra: Nuvolari på søndag 23. februar 2014, klokken 08:18
Sitat fra: erot på søndag 23. februar 2014, klokken 03:56
Sitat fra: Nuvolari på fredag 21. februar 2014, klokken 09:35
Etter siste oppdatering kan bilen kjøres i Low slik andre har påpekt. Dette kan kun aktiveres i hastighet over 40km/t. Bilen forblir i Low selv om hastigheten er under 40km/t.

???
Min er akkurat som før, ingen low i fart. Har 5.8.8 - 1.49.90. Har du nyere?

Det er en glitch som gjør at du av og til får den til å stå i low på displayet i fart, men bilen er egentlig ikke i low. Kan det være den lurer deg?

Jeg vet jo ikke sikkert om bilen senker seg så du kan jo ha rett.
Jeg har nå sjekket på parkeringsplassen på jobben. Min som har 5.8.8 1.49.90 lar seg senke ned til Low i P og både i R og D. Jeg så verden bevege seg så jeg er sikker på at den faktisk senket seg, og verden beveget seg tilsvarende når jeg hevet den opp igjen. R ble vel prøvd i fantastiske 2km/t (liten parkeringsplass :) så den starter senkningen i "fart" også.

Kan sikkert prøve å senke den på veien hjem. Se hvordan den oppfører seg i høyere hastighet.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Muffinman

Low virker jo i hastigheter under 7 km/t uansett. Min hever seg når den når denne hastigheten. Har .90, men slik har den alltid vært. Har dog opplevd at bilen faktisk har senket seg når jeg har valgt low i motorveishastighet, og ikke hevet seg igjen hverken ved stopp eller start automatisk på tidligere versjoner. Det var ikke bare skjermsenking, jeg kunne stoppe og gå ut av bilen og se at den var på laveste nivå. Denne bug``en er kommet vekk i senere utgaver.

Bjørn

Sitat fra: Cobos på søndag 23. februar 2014, klokken 12:38
Sitat fra: Nuvolari på søndag 23. februar 2014, klokken 08:18
Sitat fra: erot på søndag 23. februar 2014, klokken 03:56
Sitat fra: Nuvolari på fredag 21. februar 2014, klokken 09:35
Etter siste oppdatering kan bilen kjøres i Low slik andre har påpekt. Dette kan kun aktiveres i hastighet over 40km/t. Bilen forblir i Low selv om hastigheten er under 40km/t.

???
Min er akkurat som før, ingen low i fart. Har 5.8.8 - 1.49.90. Har du nyere?

Det er en glitch som gjør at du av og til får den til å stå i low på displayet i fart, men bilen er egentlig ikke i low. Kan det være den lurer deg?

Jeg vet jo ikke sikkert om bilen senker seg så du kan jo ha rett.
Jeg har nå sjekket på parkeringsplassen på jobben. Min som har 5.8.8 1.49.90 lar seg senke ned til Low i P og både i R og D. Jeg så verden bevege seg så jeg er sikker på at den faktisk senket seg, og verden beveget seg tilsvarende når jeg hevet den opp igjen. R ble vel prøvd i fantastiske 2km/t (liten parkeringsplass :) så den starter senkningen i "fart" også.

Kan sikkert prøve å senke den på veien hjem. Se hvordan den oppfører seg i høyere hastighet.

Cobos

Du kan, og har kunnet senke til low hel tiden.. men den hever seg igjen når farten kommer over 7-8kmt.
Slik blir det til sw 6.0 kommer.. da skal vi kunne styre dette mer el mindre selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA