Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

ofn

Sitat fra: eledille på lørdag 25. januar 2014, klokken 23:56
ofn: Var den i gang med å lade mens du dro ut ledningen?
Ja, lading pågikk. På det stikket jeg bruker var det heller ikke noe problem med UMC'en de dagene jeg brukte den før jeg fikk Mennekes-kabelen. Jeg brukte UMC'en riktignok noe forsiktig men den var tydeligvis noenlunde fornøyd med strømmen fra dette stikket. Jeg lader nå med 10A fra 13A schuko.

elledille: UMC'en din har vel vært mindre fornøyd med strømmen fra stikket du bruker, kanskje er dette noe av forklaringen?
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

eledille

Sitat fra: ofn på søndag 26. januar 2014, klokken 00:06
elledille: UMC'en din har vel vært mindre fornøyd med strømmen fra stikket du bruker, kanskje er dette noe av forklaringen?

Mindre fornøyd er ordet :) Har en hypotese om at det kan være DC til stede. Det er ikke noe feil ift jord, så det skal være OK.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

AndersinOslo

De få ladeproblemene jeg hadde (UMC/Schuko) er borte. Starte lading fra appen er praktisk.

Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

ebbrey

Sitat fra: eledille på søndag 26. januar 2014, klokken 00:29
Sitat fra: ofn på søndag 26. januar 2014, klokken 00:06
elledille: UMC'en din har vel vært mindre fornøyd med strømmen fra stikket du bruker, kanskje er dette noe av forklaringen?

Mindre fornøyd er ordet :) Har en hypotese om at det kan være DC til stede. Det er ikke noe feil ift jord, så det skal være OK.

Hvis du stopper ladingen med visibletesla. Hvor mye volt rapporterer den at er tilstede?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

cdabel

Hva er rekorden for lengst tid UMC'en har vært koblet en norsk Tesla uten at det ble ladefeil?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

teslaman

#320
Heller litt salt i såret her. Men det er altså ikke UMC. Det gjelder hva denne oppdateringen gjorde synlig. Først fungerte stopping og starting via app av lading hjemme. Nå er jeg på hytta og skulle prøve det samme. Akkurat det samme som før. Kan ikke starte etter å ha stoppet. Nå skal legges til at det var -14 ute og ca -7 i bilen, men det skal vel ikke bety noe?  Så da måtte jeg ut av hytta som før og ut og inn med kabel igjen. Registrerer også at det er oftere jeg får meldingen, ikke kontakt med bilen etter siste oppdatering. Har android. Presiserer at det ikke er noe galt med ladingen. Bare det jeg har nevnt. Skal prøve igjen i kveld og gi rapport. Da står bilen i lun garasje i  kun et par minus.
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

ArneS

Da må jeg si at jeg er heldig. Etter siste FW (83) så fungerer alt jeg har testet med min UMC/blå kontakt.
På fredag satte jeg i gang lading til 80% SOC. Jeg slo av/på sikringen mens den ladet på 32A og den startet å lade etter strømbrudd. Riktignok var den av kun 4-5 sek.
Den avsluttet lading fredag kveld når den oppnådde 80% og 299 km range. Har siden da stått tilkoblet og i dag sjekket jeg at jeg hadde 286 km range.
Åpnet appen og satte charge limit til 90% og den startet å lade igjen. Først med 20A og etter noen minutter økte dette til 32A
Ute temp er ca -4 grader
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Trøndertesla

Sitat fra: ArneS på søndag 26. januar 2014, klokken 10:25
Da må jeg si at jeg er heldig. Etter siste FW (83) så fungerer alt jeg har testet med min UMC/blå kontakt.
På fredag satte jeg i gang lading til 80% SOC. Jeg slo av/på sikringen mens den ladet på 32A og den startet å lade etter strømbrudd. Riktignok var den av kun 4-5 sek.
Den avsluttet lading fredag kveld når den oppnådde 80% og 299 km range. Har siden da stått tilkoblet og i dag sjekket jeg at jeg hadde 286 km range.
Åpnet appen og satte charge limit til 90% og den startet å lade igjen. Først med 20A og etter noen minutter økte dette til 32A
Ute temp er ca -4 grader

Om du hadde ventet litt lengre så hadde den nok startet med "vedlikeholdslading" på egen hånd og ladet seg opp til  299km igjen. Jeg har ikke fått testet dette selv enda, men Tesla sa at dette skulle fungere nå.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

arnehelge

Er det noen som vet hvor langt ned den skal tappes før vedlikeholsdlading starter?
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

laumb

Min har stått i snart 31 timer med Mennekeskabel siden lading fullført. Gått ned fra 90% til 328 tkm uten at det har startet. Skal snart ut så valgte å starte ladinga manuelt fra app.

ArneS

Da fikk jeg og problem ved strømbrudd. Hovedsikring gikk (komfyr, lading, varme ble for mye) og bilen stod et par minutt uten strøm. Når jeg slo på hovedsikring så lyste ladeport rødt og lading startet ikke.
Må nok ha en ny FW for å fikse dette
P85+ Signature (solgt)
P85DL

sthsa

Kan bare bekrefte at strømbrudd passer TMS'en dårlig:
1 - Når strømmen er tilbake: Rødt lys / "Charge Problem"
2 - Tar ut UMC og setter inn igjen: Rødt lys så blinkende gult / "Charge cable unlatched"
3 - Tar ut UMC, resetter lademeldinger (Setter bilen "On" og "Off") og setter i UMC: Lading går som den skal (Grønt lys)

FW: 1.49.83. UMC/Schuko 13A.

Ellers fungerer normale ladesituasjoner OK nå, inkl. start/stopp fra App og VT
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

Muffinman

Jeg ble lovet oppdateringen senest i løpet av helga. Da må de henge i - 3,5 timer igjen.

Lading i morgen. Det var ikke en lystelig opplevelse sist.

eledille

#328
Gjentok test av strømbrudd igjen, denne gangen ufrivillig. Lading av Tessie, komfyr, brødbakemaskin og kaffetrakter ble for mye for hovedsikringen, gitt. Fikk strømmen på igjen og gikk ut til bilen. Denne gangen var det ikke rødt lys, men hvitt. Ikke noe "car needs service" eller "12 V low", bare "No wall power". Ut og inn med støpsel, så var det greit. Mennekes.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Real EoN

Lading av Tesla Model S er stabilt ustabil ved strømbrudd uansett ladekladd leverandør, det er vel relativt banka nå.

Tesla følger vel dette forumet selv, så... utfordring mottatt... håper jeg  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA