Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

satheesh.net


Øyvind.h

Sitat fra: peskareta på søndag 19. januar 2014, klokken 13:40

Sitat fra: Nuvolari på søndag 19. januar 2014, klokken 13:38
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. januar 2014, klokken 13:35
Sitat fra: peskareta på søndag 19. januar 2014, klokken 13:27
Har nå ladet til 92% - ladingen stoppet, ingen feilmeldinger! johoo!
Startet varmeapparatet - da begynte den å dra Amps på nytt med 230V! 4kW

Da ser det ut som mye har skjedd!

Ingen feilmeldinger til nå.

Vent en halvtime, prøv å flytte charge limit og restart med mobilen. Om det fungerer (og ikke fungerte før) så er jeg positiv :)

Men 230V 4kW? Kjører du med 32A adapter, eller har de justert opp schuko til 16A (3700w blir antakelig rapportert som 4kW).

Dersom han benytter jkirkebo sitt adapter kan han lade med 16A på shuko og da står det 4kW hos meg.

Bruker blått adapter - men må justere ned noe for å unngå at sikringen ryker... Inntil videre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok. Blir spennende å se om du klarer å restarte lading når bilen har stått en stund :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

peskareta


Sitat fra: satheesh.net på søndag 19. januar 2014, klokken 13:41
Sitat fra: peskareta på søndag 19. januar 2014, klokken 13:37
V5.8 1.49.83

Noe nytt og spennende i teksten under Release Notes?

Nei, bare den gamle.
Bare en kommentar om fiks av lade issues eller noe slikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

t0ffluss

Sitat fra: Nuvolari på søndag 19. januar 2014, klokken 13:25
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 13:23
Lastet opp software i natt (forrige utgave) nå er bil i svart... Hipp hurra. Dørhåndtak etc virker men ingen av skjermene våkner ei heller kontakt med bil via app.

Jippi (not) ;-(

Vi får se om det er noen på Tesla support på en søndag!?!



Du har selvsagt testet en reset (trykke begge hjulene på rattet)?

hehe..
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

jgilberg

Ny firmware lastet inn. Jeg måtte ta sikringen til Slimboxen, og da fikk jeg startet ladingen igjen. Irriterende å se at AMP begrensningen fortsatt er der. Start stopp funker fint etter "restart" av Slimbox.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Kallagtunet

#35
Sitat fra: Nuvolari på søndag 19. januar 2014, klokken 13:25
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 13:23
Lastet opp software i natt (forrige utgave) nå er bil i svart... Hipp hurra. Dørhåndtak etc virker men ingen av skjermene våkner ei heller kontakt med bil via app.

Jippi (not) ;-(

Vi får se om det er noen på Tesla support på en søndag!?!



Du har selvsagt testet en reset (trykke begge hjulene på rattet)?

Jepp prøvd alle triks...

Ringte Tesla Roadside sssistance norsk nummer kan bekrefte at det er norsktalende Tesla ansatte nå som betjener telefonen, og prøvde alle triks med dem på røret.
De fikk ikke kontakt med bilen nå men kunne lese av loggen at at 12V Batteri under kritisk spenning 02.40 i natt (satt den på oppdatering 01.00 (V.5.8.4 dvs ikke ned nye som kom i natt)).
Person sier at batteri trenger å lades opp men er ikke skadd (vel vel jeg er ikke helt overbevist på det)

NAF er på vei, bil står så nærme frontvegg i garasje at det ikke er mulig å få av nosecone så vi får håpe at de ikke herper bilen for å få den ut..

Godt at det ikke var noe akutt ærend jeg skulle ut på i dag...

Hrmf...

Tuxedo

Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kallagtunet

Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. januar 2014, klokken 14:01
Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.

OK noen som vet hvordan? Det kom ikke som forslag fra Tesla Rep.

Veldig trangt å komme til uansett da det er 3 millimeter fra skiltholder til ende vegg...

Jeg har lader med booster så hadde jeg kommet til så skulle jeg nok få lurket den i gang.

Bilen sto forøvrig ikke på lading når den ble oppdatert, den har også kontakt med Wifi hvis den vil (to meter fra accesspunkt i garasjen så det er god dekning).

Bjørn

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. januar 2014, klokken 14:01
Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.

OK noen som vet hvordan? Det kom ikke som forslag fra Tesla Rep.

Veldig trangt å komme til uansett da det er 3 millimeter fra skiltholder til ende vegg...

Jeg har lader med booster så hadde jeg kommet til så skulle jeg nok få lurket den i gang.

Bilen sto forøvrig ikke på lading når den ble oppdatert, den har også kontakt med Wifi hvis den vil (to meter fra accesspunkt i garasjen så det er god dekning).

Det har vært flere tilfeller av feiling av sw oppdat. samtidig som lading pågår.. Mener konklusjonen har vært å ikke lade v oppdat. !

svimtapp

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. januar 2014, klokken 14:01
Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.

OK noen som vet hvordan? Det kom ikke som forslag fra Tesla Rep.

Veldig trangt å komme til uansett da det er 3 millimeter fra skiltholder til ende vegg...

Jeg har lader med booster så hadde jeg kommet til så skulle jeg nok få lurket den i gang.

Bilen sto forøvrig ikke på lading når den ble oppdatert, den har også kontakt med Wifi hvis den vil (to meter fra accesspunkt i garasjen så det er god dekning).

I følge en annen bruker får man tilgang til positiv pol på følgende måte via frunk:


"Once inside the FRUNK you can simply remove the fuse box shroud (below the wipers) and then your 12 volt battery positive terminal is exposed. For a negative terminal you can clip onto any steel or aluminum chassis contact that is clean. You have to reach down a bit with the positive clamp to get to the battery terminal, but it should be doable."

Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre, men kan jo være verdt et forsøk hvis du får tilgang

Cirion

Sitat fra: svimtapp på søndag 19. januar 2014, klokken 14:18
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. januar 2014, klokken 14:01
Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.

OK noen som vet hvordan? Det kom ikke som forslag fra Tesla Rep.

Veldig trangt å komme til uansett da det er 3 millimeter fra skiltholder til ende vegg...

Jeg har lader med booster så hadde jeg kommet til så skulle jeg nok få lurket den i gang.

Bilen sto forøvrig ikke på lading når den ble oppdatert, den har også kontakt med Wifi hvis den vil (to meter fra accesspunkt i garasjen så det er god dekning).

I følge en annen bruker får man tilgang til positiv pol på følgende måte via frunk:


"Once inside the FRUNK you can simply remove the fuse box shroud (below the wipers) and then your 12 volt battery positive terminal is exposed. For a negative terminal you can clip onto any steel or aluminum chassis contact that is clean. You have to reach down a bit with the positive clamp to get to the battery terminal, but it should be doable."

Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre, men kan jo være verdt et forsøk hvis du får tilgang
Ja, du får tilgang til batteriet i frunk, hvis fjerner plast deslet der.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

Sitat fra: Bjørn på søndag 19. januar 2014, klokken 14:15
Det har vært flere tilfeller av feiling av sw oppdat. samtidig som lading pågår.. Mener konklusjonen har vært å ikke lade v oppdat. !

Jepp det var derfor jeg ikke satt den på landing... Men tydeligvis så kan dette skje helt uavhengig om ladekabel står i eller ei...

Kallagtunet

Sitat fra: Cirion på søndag 19. januar 2014, klokken 14:20
Sitat fra: svimtapp på søndag 19. januar 2014, klokken 14:18
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. januar 2014, klokken 14:01
Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.

OK noen som vet hvordan? Det kom ikke som forslag fra Tesla Rep.

Veldig trangt å komme til uansett da det er 3 millimeter fra skiltholder til ende vegg...

Jeg har lader med booster så hadde jeg kommet til så skulle jeg nok få lurket den i gang.

Bilen sto forøvrig ikke på lading når den ble oppdatert, den har også kontakt med Wifi hvis den vil (to meter fra accesspunkt i garasjen så det er god dekning).

I følge en annen bruker får man tilgang til positiv pol på følgende måte via frunk:


"Once inside the FRUNK you can simply remove the fuse box shroud (below the wipers) and then your 12 volt battery positive terminal is exposed. For a negative terminal you can clip onto any steel or aluminum chassis contact that is clean. You have to reach down a bit with the positive clamp to get to the battery terminal, but it should be doable."

Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre, men kan jo være verdt et forsøk hvis du får tilgang
Ja, du får tilgang til batteriet i frunk, hvis fjerner plast deslet der.

OK. Har sett på det nå, er ikke lett til å komme til noe som helst når den står klint i forveggen og det er trangt på begge sider. Regner med at NAF er her snart så får vi se om de får lirket den ut uten å drepe den.... det går vel an å jekke den opp å få satt den på noen rulle brett eller noe...

Nuvolari

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:25
Sitat fra: Cirion på søndag 19. januar 2014, klokken 14:20
Sitat fra: svimtapp på søndag 19. januar 2014, klokken 14:18
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. januar 2014, klokken 14:01
Kallagtunet:  Mener at man også kan komme til batteripolene via frunken.

OK noen som vet hvordan? Det kom ikke som forslag fra Tesla Rep.

Veldig trangt å komme til uansett da det er 3 millimeter fra skiltholder til ende vegg...

Jeg har lader med booster så hadde jeg kommet til så skulle jeg nok få lurket den i gang.

Bilen sto forøvrig ikke på lading når den ble oppdatert, den har også kontakt med Wifi hvis den vil (to meter fra accesspunkt i garasjen så det er god dekning).

I følge en annen bruker får man tilgang til positiv pol på følgende måte via frunk:


"Once inside the FRUNK you can simply remove the fuse box shroud (below the wipers) and then your 12 volt battery positive terminal is exposed. For a negative terminal you can clip onto any steel or aluminum chassis contact that is clean. You have to reach down a bit with the positive clamp to get to the battery terminal, but it should be doable."

Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre, men kan jo være verdt et forsøk hvis du får tilgang
Ja, du får tilgang til batteriet i frunk, hvis fjerner plast deslet der.

OK. Har sett på det nå, er ikke lett til å komme til noe som helst når den står klint i forveggen og det er trangt på begge sider. Regner med at NAF er her snart så får vi se om de får lirket den ut uten å drepe den.... det går vel an å jekke den opp å få satt den på noen rulle brett eller noe...
Mulig du kan lade den via sigarettenneren men da ville jeg anbefale vanlig lader og ikke en booster. Strømstyrken fra en booster er nok mer enn spinkle sigarettenner kabler tåler.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Amper

hva med å tilføre 12 v via 12v sigarettenner uttak inne i bilen.. du burde kunne kjøre en noen amp in der..
P85D :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA