Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

sondell

Sitat fra: Duzzy på lørdag 25. januar 2014, klokken 12:23
Sitat fra: Patosan på fredag 24. januar 2014, klokken 21:19
Sitat fra: jog på fredag 24. januar 2014, klokken 20:58
Sitat fra: Real EoN på fredag 24. januar 2014, klokken 10:23
@HKS

Kan du simulere strømbrudd/blink med saltoladeren og se om den automatisk starter opp igjen å lade ?

Må vite om dette fungerer med 3 parts utstyr, i så fall vil jeg kreve dette av Tesla.

Tok strømmen til min salto boks, etter at den fikk strømmen tilbake fikk jeg feilmelding i bilen og laddingen kom ikke igang.    0/32 amp viste på skjerm..  Måtte ta ut kabel i bil før den startet på nytt.  Fikk og gul varsel trekant på skjermen.
Var tvungen att testa detta med min ZCW lösning också.
I grund samma resultat.
När jag kopplade från så klagade bilen med "No Wall power".
Nära jag kopplade in verkade 'protocol controller' helt happy, körde igenom sin start sekvens, och indikerade sedan med fast sken att den ar tillkopplad.
Porten på bilen lyste bara blått, och det var besked på panelen att det var "charge problems".
Lite dåligt att detta inte fungerar. Det är ju trotts allt inte alltför ovanligt att det blir en liten glitch på nätet.
Har dette fungert tidligere på deres biler eller har dette blitt en ny "feature"
Dette fungerer fint på min med ZCW. Men jeg har ikke fått den nye oppdateringen enda... Mulig jeg får droppe den da når den kommer. For nå fungerer alt som det skal.(UMC bruker jeg ikke, har brukt den på et par turer med samme problemer som de fleste andre har....)
Merkelig. Håper det ikke er en ny feature nei. For meg har det tidligere fungert omvendt. Når jeg har velat startet lading med UMC via app så har jeg trykket start på appen, så vippet automatsikringen opp ned. Da har det fungert. Så det har tidligere kun värt positivt å bryte stömmen for meg. Har heller ikke fått siste oppdatering.


valvolainen

Da har jeg prøvd meg litt frem hos oss.
Starting og stopping via VT fungerer fint, både med korte og lange opphold av lading. Dra slideren gjør det samme som start / stopp. Lading starter og stopper som normalt.

Flippet ned sikringen, ventet 10 sek, så flippet den opp igjen, og da ville bilen ikke starte lading. Prøvde etpar ganger, dro ned sikringen igjen, men med samme resultat.
Stakk ut i garasjen og så at jeg hadde rødt lys i porten. Trykket på knappen på umc, laderen slapp, lyset ble hvitt. Plugget så inn igjen og bilen startet å lade.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Muffinman

Det er jo betenkelig at ladingen ikke starter igjen om strømmen har vært borte. Det betyr at med et 10 sekunders strømbrudd på natta blir jeg stående fast på jobbtur...håper alle problemer løses snart. Merker meg at Tesla er raske å skylde på "ustabilt strømnett" når det er problemer. Jeg er ikke overbevist om at de er i mål etter å ha rullet ut siste oppdatering.

Jeg ble for øvrig lovet at jeg skulle ha oppdateringen senest i løpet av helgen etter å ha opplevd problemer som var urovekkende. Forhåpentligvis er den på plass før ny arbeidsuke starter.

Også_Øyvind_H

Forsøkte det samme som Valvolainen og med eksakt samme resultat :) Lenge leve konsistens! Forstår at andre opplever det samme med andre kabler, så det tyder vel på at dett også ligger på bil-siden.

Bruker UMC på ca 205V IT nett.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

valvolainen

Sikkert bilen som panikker etter at spenningen bare forsvinner _uten_ at noe/noen har sagt at ladingen skal slutte.
Hvis en slik status oppnåes burde det gå noe automatisk reset etter en viss mengde tid, for så å føle på spenningen igjen og kanskje begynne å lade igjen hvis forutsetningen er tilstede. Bilen har jo muligheten til å føle på spenningen i kabelen, og dermed burde kunne prøvestarte ladingen igjen hvis spenningen viser seg å være riktig. Slik sett burde det ikke være noe hokus pokus, men hvem vet.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

turfsurf

Sitat fra: sondell på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:26
Har heller ikke fått siste oppdatering.
Jeg har heller ikke det, så jeg ringte support i dag. I følge de så skulle de som er registrert betatestere fått oppdateringen innen onsdag og alle skulle ha fått den i løpet av torsdag og fredag. Holdt nesten på å svare "trodde alle nordmenn var betastere" men beit det i meg. Han lovte å få det fikset på mandag, ingeniørene kom ikke på jobb før kl 10 på mandag  :O
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: valvolainen på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:41
Flippet ned sikringen, ventet 10 sek, så flippet den opp igjen, og da ville bilen ikke starte lading. Prøvde etpar ganger, dro ned sikringen igjen, men med samme resultat.
Stakk ut i garasjen og så at jeg hadde rødt lys i porten. Trykket på knappen på umc, laderen slapp, lyset ble hvitt. Plugget så inn igjen og bilen startet å lade.

Jeg får akkurat samme reultat, og jeg har 5.8.4(.57) software ennå samt bruker ZCW-ladekabel. Så denne feilen ligger nok i bilen og ikke i UMC.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sondell

Sitat fra: turfsurf på lørdag 25. januar 2014, klokken 19:30
Sitat fra: sondell på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:26
Har heller ikke fått siste oppdatering.
Jeg har heller ikke det, så jeg ringte support i dag. I følge de så skulle de som er registrert betatestere fått oppdateringen innen onsdag og alle skulle ha fått den i løpet av torsdag og fredag. Holdt nesten på å svare "trodde alle nordmenn var betastere" men beit det i meg. Han lovte å få det fikset på mandag, ingeniørene kom ikke på jobb før kl 10 på mandag  :O
Hehe, det burde du ha svart :). Men da skal jeg nok også ringe på mandag hvis det ikke har skjedd noe i löpet av helgen.

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 25. januar 2014, klokken 19:30
Sitat fra: sondell på lørdag 25. januar 2014, klokken 18:26
Har heller ikke fått siste oppdatering.
Jeg har heller ikke det, så jeg ringte support i dag. I følge de så skulle de som er registrert betatestere fått oppdateringen innen onsdag og alle skulle ha fått den i løpet av torsdag og fredag. Holdt nesten på å svare "trodde alle nordmenn var betastere" men beit det i meg. Han lovte å få det fikset på mandag, ingeniørene kom ikke på jobb før kl 10 på mandag  :O

Ingen ny software her heller. Men for min del vil den heller ikke tilføre noe nytt eller interessant så jeg venter like så godt på 6.0 tror jeg ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Real EoN

Tesla må se på strømbrudd problematikk ja, skulle også gjerne vist hvor langt ned batteriet tappes før det starter opp vedlikeholdsladingen. Bilen takler at ladekabel står i å får strømbrudd så lenge den ikke trekker strøm  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

eledille

#295
Hmm. Ny FW hjalp ikke all verdens. Mennekes-schuko-kabelen funker fint, så klart.

Her har jeg bare plugget i UMC'en. Så programmerte jeg scheduled charging et par minutter frem. Før den rakk å begynne sa det "Klakk" og kontaktoren koblet ut. Jeg har ikke prøvd å fremprovosere noen feil ved å ta strømmen mens den var tilkoblet, jeg bare plugget inn.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

ofn

Sitat fra: eledille på lørdag 25. januar 2014, klokken 20:41
Hmm. Dette hjalp ikke all verdens. Mennekes-schuko-kabelen funker fint, så klart.
+1. Bruker også Mennekes-schuko kabelen. Tok sikringen - "Ready to charge. Check charger power" i displayet på Iphone app'en. Blåhvitt lys i bilkontakt - på med sikringen igjen og lading startet. Grønt lys i bilkontakt.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Real EoN

@ofn

Og du tok sikringen mens du ladet bilen med mennekes kabelen ?

Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

ofn

2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Real EoN

Da lurer jeg på hvor mye mer tålmodighet jeg skal gi Tesla før jeg spør etter en mennekes kabel, over 4 mnd uten at man har tørt og la den orginale UMC vere plugget i. For første gang prøver jeg nettopp det i natt, for å se om det kan dukke opp flere uforutsette problem.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA