Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:33
Får dere oppdatering kun om natten, eller dukker den opp i løpet av dagen? Har hatt en skikkelig (data)kræsj her med påfølgende ladeproblemer. Ikke sikkert oppdateringen vil løse noe av det, men jeg er ivrig på å prøve. Alle skal visst ha den ila uka.

EDIT: Presisering av at det ikke dreier seg om fysisk kræsj...

Jeg har alltid fått mine over natten mens den har stått parkert (med WiFi).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

janmb

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:24
Musk:

SitatFirst, we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speeds. To be clear, this is about reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety. The theoretical probability of a fire injury is already vanishingly small and the actual number to date is zero. Another software update expected in January will give the driver direct control of the air suspension ride height transitions.

Takk, det er den uttalelsen jeg forholder meg til. Det er selvsagt rom for tolkninger for hvordan dette faktisk implenteres, men så lenge vi får det han sier så er jeg fornøyd.

Det er JEG som skal vurdere hvor mye bakkeklaring jeg trenger, ikke bilen eller fabrikanten.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Havebigfun

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:55
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. januar 2014, klokken 14:33
Får dere oppdatering kun om natten, eller dukker den opp i løpet av dagen? Har hatt en skikkelig (data)kræsj her med påfølgende ladeproblemer. Ikke sikkert oppdateringen vil løse noe av det, men jeg er ivrig på å prøve. Alle skal visst ha den ila uka.

EDIT: Presisering av at det ikke dreier seg om fysisk kræsj...
Jeg har alltid fått mine over natten mens den har stått parkert (med WiFi).
Pakken kommer også om natten over 3G  - jeg tror de har en avtale om billig datatrafikk når det er lite aktivitet ellers.
Når dere har fått melding om oppgraderingsmulighet på skjermen ligger hele pakken i bilen allerede- selve installeringen er altså uavhengig av nettverket og dens hastighet.

Dvergen196

Fikk endelig oppdateringen da jeg startet opp i morges :D Kjørte til jobb og plugget i UMC og fyrte igang oppdateringen, jeg kan se bilen fra kontor vinduet mitt og jeg var vitne til litt av et lys show under den ca 30-40min lange oppdateringen (lysene gikk på og av i en god periode). Kollegaer lurte på om jeg bare tøffet med med appen :)

Så til resultatet av oppdatering:
Bilen stoppet lading rett etter gjennomført oppdatering med 12volt feilelding, og resten av de andre "charge cable problem".
Den startet ikke lading igen, det funker ikke å starte/stoppe lading fra app (windows tlf)
Foreløpig suger denne oppdatering balle men jeg skal prøve ut litt mer ikveld å se om resultatet endrer seg :'(

Tror dere det bare er å skifte UMC siden andre har hatt gode resultater etter oppdateringen?
Jeg har ikke prøvd å resette UMC enda, kjenner at jeg ikke har lyst å havne i en 12volt situasjon der NAF må inn i bilde.

Hadde standard lade problemer før oppdatering også.
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

asa

For min del fungerte oppdateringen perfekt.
Kan begynne å bruke UMC igjen  :)

Havebigfun

Oppdateringen er ikke godt nok før den funker for over 99%- slik ser det ikke ut nå :o

D.O

Hva i alle verden skal vi diskutere hvis umc er blitt helt i orden? :P lastet ned og fungerer fortsatt uten problem, noe umc gjorde før også. Men for første gang fikk jeg faktisk en melding, men da med salto laderen. Check power ett eller annet. Plugget i på nytt og da funket det og lader 27kmt. Uten blått adapter blir det dager hvor 13kmt blir for lite.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janmb

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:59
Oppdateringen er ikke godt nok før den funker for over 99%- slik ser det ikke ut nå :o

Tja. Vet vi i det hele tatt om et eneste tilfellet av noen som kjører med nyeste FW som fortsatt har symptomer ved bruk av UMC?

Ja, det er fortsatt mange som kjører eldre software, med god grunn, men tror ikke jeg har sett noen her som rapporterer problemer etter siste oppdatering?

Sitat fra: D.O på torsdag 23. januar 2014, klokken 19:13
Hva i alle verden skal vi diskutere hvis umc er blitt helt i orden? :P

I noen sammenhenger er kjedelig bra  ;)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Havebigfun

Sitat fra: janmb på torsdag 23. januar 2014, klokken 19:18
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:59

Tja. Vet vi i det hele tatt om et eneste tilfellet av noen som kjører med nyeste FW som fortsatt har symptomer ved bruk av UMC?
[/quote]
Her rapporteres problemer fortsatt. Mulig har ikke alle oppfattet overskriften riktig og har gammel FW men det er 6 som ikke får startet eller stoppet lading med appen.
Jeg fikk "fremkallt" 12 V problemet idag- mitt første møte med lading med .83 :(
Det er mange som er fornøyd- det er bra men ikke nok.
Ellers tror jeg ikke alle som er fornøyd har testet alle funksjoner :o

Nuvolari

Lastet ned ny software. Alt fungerer nå perfekt!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Trøndertesla

Oh yes - scheduled charging fungerer!! Har gjort mange forsøk på å fremkalle feil, men klarer det ikke.
Scheduled charging:
- Avbryte charging og sette på scheduled charging = OK
- Starte shceduled charging rett fra kjøretur = OK
- Ut og inn med UMC, la UMC stå = OK
- Med lukket dør, og med åpen dør = OK
- Trykke litt på brems innimellom = OK
- Vri på ratt... etc... = OK

Nå mangler det bare å på oppdatert appen slik at man kan stille inn scheduled charging fra den.

Har ikke testet "start lading etter full tank" enda, men blir vel overrasket om det ikke fungerer :-)

Well done Tesla - men hadde dere "hørt på forumerfaringene" tidligere, så hadde dere unngått masse unødig støy!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Dvergen196

Nå får jeg ikke logget meg inn via Visible Tesla eller med Windows app, noen tips??
Den sier at jeg har skrevet inn feil brukernavn/passord selv om alt er riktig.

Edit: Måtte bare stopp lading via Android tablet så funket de andre igjen:-)
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Dvergen196

Sitat fra: Dvergen196 på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:48
Fikk endelig oppdateringen da jeg startet opp i morges :D Kjørte til jobb og plugget i UMC og fyrte igang oppdateringen, jeg kan se bilen fra kontor vinduet mitt og jeg var vitne til litt av et lys show under den ca 30-40min lange oppdateringen (lysene gikk på og av i en god periode). Kollegaer lurte på om jeg bare tøffet med med appen :)

Så til resultatet av oppdatering:
Bilen stoppet lading rett etter gjennomført oppdatering med 12volt feilelding, og resten av de andre "charge cable problem".
Den startet ikke lading igen, det funker ikke å starte/stoppe lading fra app (windows tlf)
Foreløpig suger denne oppdatering balle men jeg skal prøve ut litt mer ikveld å se om resultatet endrer seg :'(

Tror dere det bare er å skifte UMC siden andre har hatt gode resultater etter oppdateringen?
Jeg har ikke prøvd å resette UMC enda, kjenner at jeg ikke har lyst å havne i en 12volt situasjon der NAF må inn i bilde.

Hadde standard lade problemer før oppdatering også.

Trekker tilbake problemene mine ;D Når jeg jeg fikk alle disse problemene hadde jeg ikke kjørt bilen etter oppdatering, prøvde igjen nå nettopp og start/stopp lading o.l i bil og app fungerer nå. Ingen feilmeldinger ved endt lading.............lever i håpet om at dette var løsningen 8)
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

coskars

Har tidligere ikke fått til start/stop lading, scheduled og vedlikeholdslading.(Aldri hatt 12v problemer)
Lastet ny pakke og nå fungerer det ! Har dog ikke fått testet vedlikeholdslading enda, men håper dette også virker!

Positivt overrasket!

Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

Real EoN

Må nok dessverre helle litt salt i ladeangst såret her  :)

Nå fungerer start/stopp lading, scheduled lading etc.. men det er en ting som fortsatt ikke fungerer, jeg lurer på om noen kan teste med mennekes kabel om den gir samme utfall.

Det er følgende, jeg prøvde ta sikringen til UMC under lading for å simulere strømblink/utfall i kort periode, svaret ble som følger.

Når bil ikke trekker strøm men UMC er innplugget (lyser blått i ladeport) tåler UMC/bil og miste strøm på UMC i et kort øyeblikk.

Når bil TREKKER strøm fra UMC (blinker grønt i ladeport) vil den etter kort strømbrudd føre til at ladeport går i rødt, og lading vil ikke starte opp samt feilmelding.

Denne testen vil føre til at jeg er veldig forsiktig med å lade på natt spesielt om det er mye vind eller torden som kan føre til strømblink. Som sagt ønsker noen som har mennekes kladd prøver å simulere kortvarig strømbrudd å se hva bilen gjør når du lader med den.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA