Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

ephan

Fikk varsel i dag tidlig på tilgj. SW update. 
Satte i gang manuellt for 20 min siden og når er den ferdig.
Starter og stopper fra app så det lover bra......
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

JWinterburn

Prøvde å varme opp bilen fra app, men ser den enda drar ned range når jeg varmer den, er det for at jeg lader på vanlig 16 amp ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Tuxedo

Sitat fra: JWinterburn på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:22
Prøvde å varme opp bilen fra app, men ser den enda drar ned range når jeg varmer den, er det for at jeg lader på vanlig 16 amp ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stemmer. 16A er for lite til å varme både batteriet og kupeen samtidig.  Da trekker den fra batteriet i tillegg.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

El-boy

Nå virker "scheduled charge".  ;D ;D ;D ;D
og det går å starte og stoppe lading fra App. Aldri virket før.

P85D+

P85D og 85D

JWinterburn

Det var skit. enn med 230 volt 32 amp ? Litt ferskis på området, men regner med det blir det jeg installererer. trodde denne oppdateringen gjorde at den ikke skulle ta range, og heller ta strøm fra nettet.
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

NilsG

For å si det litt forenklet så kan du vel regne antall volt ganger ampere så får du max watt på et standard nett..... Regner med at bilen trekker det den kan fra stikkontakten (samme som lading er stilt på??) og at resten trekkes fra batteriet når oppvarmingen er på max effekt (11kW). Regner med at nødvendig ladeeffekt går ned etter hvert som oppvarmingen går fremover og at bilen da vil både varme og lade fra stikkontakten?
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

asa

Sitat fra: JWinterburn på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:46
Det var skit. enn med 230 volt 32 amp ? Litt ferskis på området, men regner med det blir det jeg installererer. trodde denne oppdateringen gjorde at den ikke skulle ta range, og heller ta strøm fra nettet.

Om du ikke har på HI lader den mer forsiktig. Har den stort sett på 18 grader, og da trekker den ikke fra batteriet i hele tatt tror jeg (230v/32a). Kanskje om det er -20 ute, det har jeg ikke testet.

asa

Sitat fra: NilsG på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:57
Regner med at bilen trekker det den kan fra stikkontakten (samme som lading er stilt på??) og at resten trekkes fra batteriet når oppvarmingen er på max effekt (11kW). Regner med at nødvendig ladeeffekt går ned etter hvert som oppvarmingen går fremover og at bilen da vil både varme og lade fra stikkontakten?

Korrekt. Avhenger selvsagt av temperatur ute, men typisk bare første 5-10 minuttene den trekker strøm fra batteriet (tilkoblet 16a 230v)

Tuxedo

Sitat fra: JWinterburn på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:46
Det var skit. enn med 230 volt 32 amp ? Litt ferskis på området, men regner med det blir det jeg installererer. trodde denne oppdateringen gjorde at den ikke skulle ta range, og heller ta strøm fra nettet.

Den trekker strøm fra nettet, men det er ikke nok, så den må da plusse på det resterende ved å trekke fra batteriet.  Med 230V/32A vil den i de fleste tilfeller ha nok strøm fra nettet (avhengig av temperatur), og når den må trekke fra batteriet blir det marginalt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

heimabrygg

Har .57, ikke fått oppdatering ennå. Ikke på wifi når parkert.

Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Cato76

Lastet ned den siste oppdateringen i går. Jeg har aldri hatt problemer med UMC'en, men har ikke kunnet starte lading via app eller VT. Men, nå virker dette  8)
Merket meg også at selv om bilen var fulladet i løpet av natten så gjennopptok den lading etter at jeg hadde kjørt forvarming i 15 minutter.

Altså:
- Lading ferdig i løpet av natten (90% og 344km ideal range)
- Startet forvarming
- Stoppet forvarming etter 15 min (tapte ca 10 km ideal range på dette)
- Bilen startet å lade igjen uten at jeg måtte gjøre noe  ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Roger (NO)

Da var oppdateringen klar til nedlasting her også...

janmb

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:48
Jeg er ikke så sikker på om Tesla er interessert i å levere ladekabler til eiere av andre elbiler.

Helt enig. Noe som også taler for at Tesla har laget sitt eget ræl på UMC-bil kommunikasjon - nettopp slik at den ikke skal virke for andre. For selve salget får de jo i praksis aldri til å begrense til Teslakunder.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

erot

Sitat fra: Cato76 på torsdag 23. januar 2014, klokken 09:06
Lastet ned den siste oppdateringen i går. Jeg har aldri hatt problemer med UMC'en, men har ikke kunnet starte lading via app eller VT. Men, nå virker dette  8)

Det høres lovende ut. Samme situasjon med min UMC. Har ikke klaget på den siden jeg håpet på en SW-fix. Men jeg kan ikke laste ned ny SW før jeg vet at jeg får tilbake mulighet for low-setting på chassis. Skulle de ikke få ut den i januar? Da har de en uke på seg  :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA