Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: cdabel på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:41
Foreslår at vi starter en ny tråd for å diskuterer folks erfaring med den ny software. Vi kan kanskje kalle den , "Ny software (v.5.8 -1.49.83 og utover", eller noe slik.
Hvor skal vi da diskutere andre ting?  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:38
Men bruker Tesla SC samme protokoll som CCS? Jeg skjønner at den fysiske koblingen vil være lett å få til, og at kommunikasjonen lett kan gå på strømførende pinner, men snakker bilen samme språk som CCS ladestasjonen :) ?

Etter hva jeg skjønner, ja. Kan godt hende SC-kommunikasjonen er utvidet, men bilen skal forstå vanlig CCS-kommunikasjon direkte uten protokolloversetting.

Sitat
Angående Tesla UMC og andre biler har jeg laget egne tråder om akkurat dette, og jeg lurer fortsatt på hva som skjer når man plugger Tesla UMC i en i3. Regner med det går aldeles utmerket da UMC virker å være tilpasset standarden, men helt sikker er jeg jo ikke før noen bekrefter.

Jeg er mer usikker på dette. Om UMCen virker på f.eks i3 vil den kunne bli ganske populær hos i3-kunder som vil lade på 32A fra blå eller røde 32A plugger. Jeg er ikke så sikker på om Tesla er interessert i å levere ladekabler til eiere av andre elbiler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cdabel

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:46
Sitat fra: cdabel på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:41
Foreslår at vi starter en ny tråd for å diskuterer folks erfaring med den ny software. Vi kan kanskje kalle den , "Ny software (v.5.8 -1.49.83 og utover", eller noe slik.
Hvor skal vi da diskutere andre ting?  ;D

Det er hva "Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?" tråden er for, så klart. Focus   :)
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Gusse

Sitat fra: cdabel på onsdag 22. januar 2014, klokken 16:02
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:46
Sitat fra: cdabel på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:41
Foreslår at vi starter en ny tråd for å diskuterer folks erfaring med den ny software. Vi kan kanskje kalle den , "Ny software (v.5.8 -1.49.83 og utover", eller noe slik.
Hvor skal vi da diskutere andre ting?  ;D

Det er hva "Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?" tråden er for, så klart. Focus   :)

:)
Synes både tittel og innledning på topic var ganske tydelig jeg ;D

FThorsen

Pussig - tidligere har jeg alltid fått oppdateringene tidlig, men ikke denne. Kanskje fordi jeg egentlig ikke har opplevd problem med lading (med unntak av en suspekt schuko kurs/kontakt)?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Roger (NO)

Jeg har ikke sett snurten til denne oppdateringen. Noen andre som ikke har fått den?
Jeg har vanligvis pleid å få oppdateringer rimelig tidlig...

Bonefish

Heller ikke sett noe til den. Kommer sikkert om 2uker;-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Havebigfun

Jeg har heller ikke fått. Snart kommer den riktig store oppgraderingen- kanskje vi er nødt til å vente på den :o

Anders Heibø

Føyer meg inn i rekken over TMS som tidligere har fått tidlig men enda ikke fått denne. Lader med Saltoboks og venter egentlig kun på den store oppdateringen for å kunne justere luftfjæringen litt bedre.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

satheesh.net

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 22. januar 2014, klokken 16:25
Jeg har ikke sett snurten til denne oppdateringen. Noen andre som ikke har fått den?
Jeg har vanligvis pleid å få oppdateringer rimelig tidlig...

Jeg var nettopp innom Tesla på Skøyen og snakket med han ene amerikaneren. Han bekreftet at de pusher ut den nye softwaren i morgen, torsdag. Så da burde allmennheten få den utover dagen og kveldstimene. ;)

OleJA

Sitat fra: OleJA på tirsdag 21. januar 2014, klokken 08:54
Andre dagen med ny FW, kona har bilen idag: På vei til jobben popper det opp: 'ABS disabled', 'Traction control disabled', 'Stability control' disabled', proceed with caution. Vet ikke om dette er software, sensor feil eller whatever. Ned å møte henne på SC nå  :-\
Tesla HQ driver fremdeles å analyserer loggene fra min bil, foreløpig konklusjon er at det var en FW bug :-\ Kanskje derfor det drøyer litt før dere andre får denne oppgraderingen.
Lading virker nå utmerket, men DAB skifter fremdeles kanal, mens det blinkes med lysene, og feilmeldingene ruller.
Forhåpentligvis var det sistnevnte kun et engangstilfelle,
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Også_Øyvind_H

Bare for ha sagt det en gang til (nevnt i UMC 230V IT -tråden):

Fikk oppgraderingen i dag, tok sjansen på å laste den ned mens jeg/bil var på jobb. Testa nå hjemme på 230V IT nett med lav spenning (ned mot 200V) og kjent jordfeil.

Konklusjon: ALT VIRKER!!
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

olesb

Testet lading på jobben idag med ny software. Alt ser ut til å fungere, start/stopp via app, ingen feilmelding ved fullført lading.
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

janmb

#178
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. januar 2014, klokken 15:38
Angående Tesla UMC og andre biler har jeg laget egne tråder om akkurat dette, og jeg lurer fortsatt på hva som skjer når man plugger Tesla UMC i en i3. Regner med det går aldeles utmerket da UMC virker å være tilpasset standarden, men helt sikker er jeg jo ikke før noen bekrefter.

Det ville være en veldig fin lakmustest for å avslutte denne diskusjonen :D

Skulle like å høre hva folk sier etter det viste seg at UMCen fungerte på en i3, men med akkurat samme stabilitetsissues som den har med TMS :D


Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:27
Bare for ha sagt det en gang til (nevnt i UMC 230V IT -tråden):

Fikk oppgraderingen i dag, tok sjansen på å laste den ned mens jeg/bil var på jobb. Testa nå hjemme på 230V IT nett med lav spenning (ned mot 200V) og kjent jordfeil.

Konklusjon: ALT VIRKER!!

Alle symptomene er borte hvertfall - og intet er jo bedre enn det. Det er tross alt viktigere enn at problemet er løst på riktig måte - ingen diskusjon fra meg der.

Da gjenstår bare å se når de slutter med tullet fra forrige versjon med å strupe ladehastigheten ved minst tegn på tull. Hva opplevde du av ladehastighet med den "råtne" strømmen din? Fikk du det du skal eller redusert?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Tuxedo

Da fikk jeg beskjed i morges om at oppdateringen var klar.  Vel hjemme i ettermiddag prøvde jeg en ny variant: jeg lot bilen lade en time, stoppet ladingen og ba bilen oppdatere.  Når jeg nå sjekker fra appen, ser jeg at bilen gjenopptok ladingen etter oppdatering, slik at jeg har 344 typical.  Så slår jeg over på max range, og jada, den gjenopptar lading!
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA