Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

Morten1969

Jeg fikk en mail fra Tesla om at jeg kunne laste inn ny SW idag. Tesla har ved to anledninger vært på besøk hos meg for å investigere ladeproblemene jeg har hatt på IT nettet hjemme. Først i November, så kom de 6 Jan. med en test bil som de hadde en nyutvikled SW på. Etter kort testing sa de at problemet med UMC og IT nettet var løst, og at denne SW vill være tilgjengelig etter ca. ėn måned. Har i mellomtiden fått låne Salto ladekabel.
I dagens Mail spør de om jeg kan laste inn den nye SW og gi tilbakemelding om hvorvidt denne nå løste ladeproblemene mine jeg har hatt fra første dag.
Så det kan jo hende denne oppdateringen kun har gått ut til de som har registrert sine ladeproblemene hos Tesla.?
Jeg er ute å reiser, men skal teste dette inngående på Tirsdag.
Med det kan jo virke som Tesla endelig har funnet nøkkelen til UMC og dårlig Nork IT nett.
Jeg har hvertfal fått tilbake troen:-)

Bonefish

Sitat fra: peskareta på søndag 19. januar 2014, klokken 12:44
Oppdatering installert! Tok 30min kanskje.

Har hatt de typiske feilene ved full charge/vedlikeholdslading som gir feil.

1) For første gang har jeg nå klart å starte lading etter complete charge fra visible tesla.

Sto en stund på 1A før den gikk opp til 13A (satt til max 16A) på blåplugg 32A

2) start og stopp via visible tesla gikk flott! Gikk nå helt opp til 15A. (min max var 16)

Gode nyheter!
Gleder meg til å se når den betegner seg som full nå - hva skjer?

Ventet du noen minutter før du startet ladingen igjen via VT? Jeg kan også starte og stoppe ladingen via app og VT. Om jeg venter 5min med å starte ladingen igjen så går det ikke og jeg får opp at det er feil på kabel. For ordens skyld så har ikke jeg fått siste oppdateringen enda.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

jgilberg

Hvis update bare tok 30 min så er min ferdig i garasjen nå. Skal sjekke!!! Jeg fikk ikke restartet lading i morges med min 400v Slimbox.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Gusse

Sitat fra: Havebigfun på søndag 19. januar 2014, klokken 12:34
Sitat fra: Gusse på søndag 19. januar 2014, klokken 12:31
Kan virke som om at det er bare meg som har fått oppdateringen. Kanskje det er en"Gusse" oppdatering?
Mulig de har analysert kjøringen min den siste måneden, og sette det hensiktsmessig å oppdatere min bil ;D
Av det vokser en viss forpliktelse til å installere og teste ut den nye FW slik at vi andre vet hva vi kan glede oss til 8)
;D
...med bakgrunn i innleggene her nå, så ser det ut som jeg ikke var priviligert denne gangen:)

Kallagtunet

Lastet opp software i natt (forrige utgave) nå er bil i svart... Hipp hurra. Dørhåndtak etc virker men ingen av skjermene våkner ei heller kontakt med bil via app.

Jippi (not) ;-(

Vi får se om det er noen på Tesla support på en søndag!?!

Nuvolari

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 13:23
Lastet opp software i natt (forrige utgave) nå er bil i svart... Hipp hurra. Dørhåndtak etc virker men ingen av skjermene våkner ei heller kontakt med bil via app.

Jippi (not) ;-(

Vi får se om det er noen på Tesla support på en søndag!?!

Du har selvsagt testet en reset (trykke begge hjulene på rattet)?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

peskareta

Har nå ladet til 92% - ladingen stoppet, ingen feilmeldinger! johoo!
Startet varmeapparatet - da begynte den å dra Amps på nytt med 230V! 4kW

Da ser det ut som mye har skjedd!

Ingen feilmeldinger til nå.
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Nuvolari

Sitat fra: peskareta på søndag 19. januar 2014, klokken 13:27

Versjonsnr på fw?
Nordstrand, Oslo
eGolf

Oreo

Igjen, hvilket sw versjon(nr) har dere som har fått den siste oppgraderinga?

Sent from a mobile device
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øyvind.h

Vent en halvtime, prøv å flytte charge limit og restart med mobilen. Om det fungerer (og ikke fungerte før) så er jeg positiv :)

Men 230V 4kW? Kjører du med 32A adapter, eller har de justert opp schuko til 16A (3700w blir antakelig rapportert som 4kW).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

shb

Mener det sto 83 nå.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

peskareta

V5.8 1.49.83

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. januar 2014, klokken 13:35

Vent en halvtime, prøv å flytte charge limit og restart med mobilen. Om det fungerer (og ikke fungerte før) så er jeg positiv :)

Men 230V 4kW? Kjører du med 32A adapter, eller har de justert opp schuko til 16A (3700w blir antakelig rapportert som 4kW).

Dersom han benytter jkirkebo sitt adapter kan han lade med 16A på shuko og da står det 4kW hos meg.
Nordstrand, Oslo
eGolf

peskareta

Charging complete - men står likevel og drar 230V med angitt Ampere ved kjøring av varmeapparat

peskareta

Sitat fra: Nuvolari på søndag 19. januar 2014, klokken 13:38
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. januar 2014, klokken 13:35

Dersom han benytter jkirkebo sitt adapter kan han lade med 16A på shuko og da står det 4kW hos meg.

Bruker blått adapter - men må justere ned noe for å unngå at sikringen ryker... Inntil videre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA