Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Viduspussere fryser "innvendig" og får ikke vekk snø og is

Startet av smukken, søndag 26. januar 2014, klokken 14:46

« forrige - neste »

smukken

Har noen et tips til hvilken mobiltelefon jeg bør velge til BMW i3.
Jeg bruker Nokia windows-phone i dag, den er ikke kompatibel.
kan godt tenke meg å bruke en android telefon, men jeg ønsker en som fungerer skikkelig, uten begrensinger. :-[
BMW i3

leifm

Velkommen til i3 del av "underforumet". Vil tippe iphone er safe-bet, men har android n7100(note2) selv og skal gjøre et forsøk når bil kommer i april/mai. Jeg har ikke med alt ekstrautstyr, så usikkert om absolutt alt kan fungere her... kommer tilbake med review.

-i3 i mai

Lars C. Krogenæs

Hei smukken, velkommen til elbilforumet :-)

Vi har alle vært nebygynnere på elbilforumet, så det gjør ingenting at den havnet i feil gruppe.

Jeg har flyttet posten din til gruppen for BMWi, der den hører bedre hjemme.

Jeg har dessverre ikke noen anelse om telefon til BMW3i, men det har sikkert andre som leser i denne gruppen.

(Ettersom innlegget ditt nå er flyttet, sletter jeg de innleggene over som ikke svarte på ditt spørsmål).

Mvh

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
elbilforum.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

bromm

Sitat fra: smukken på søndag 19. januar 2014, klokken 01:27
Har noen et tips til hvilken mobiltelefon jeg bør velge til BMW i3.
Jeg bruker Nokia windows-phone i dag, den er ikke kompatibel.
kan godt tenke meg å bruke en android telefon, men jeg ønsker en som fungerer skikkelig, uten begrensinger. :-[

Hvis du har tenkt å gå for Android, så har jeg selv testet at alle funksjoner fungerer med min Sony Xperia Z1 (det er forøvrig en veldig bra telefon til aktivt bruk, fordi den har svært god batterikapasitet (3000 mAh)). NB! Det lanseres i disse dager en mindre utgave av Z1, som heter Z1 Compact (4,3" skjerm). Denne kan være aktuell hvis du synes Z1 er i største laget.

Jeg testet at alle mobilfunksjoner, office (email/SMS/kalender) og musikk-streaming (f.eks Spotify) fungerte som de skulle over blåtann.

Når det gjelder BMW Apps, så er disse i utgangspunktet utviklet for iOS-plattformen, men har i den siste tiden blitt delvis "portert over" til også å støtte Android. Det vil alltid være forskjeller her, hvor noen av appene kommer først til den ene eller den andre - derfor kan det også være en fordel å anskaffe seg en billig/brukt iPod Touch (4 eller 5-generasjon), som man kan koble til med kabel i midtkonsollen. På den måten vil man alltid ha tilgang på alt som kommer fremover.

PS! Det nye iDrive-systemet skal være forberedt på at BMW Connected skal fungere trådløst over BT - men det er fremdeles folk som rapporterer at dette ikke er helt i orden/stabilt enda. Blåtann fungerer desverre svært forskjellig fra telefon til telefon - så vær forberedt på at dette kan ta litt tid... Inntil videre skal jeg benytte meg av iPod-løsningen (for BMW Connected over kabel - samt hele musikksamlingen som er på iPoden), og Xperia Z1 for alle telefonfunksjoner+lydstreaming.

Vind

Jeg har benyttet både iPhone og Android (Samsung S4) i BMW i3, og synes vel at iPhone totalt sett fungerer litt bedre, men her kommer smak og følelser inn (jeg er forutintatt)  Har kun testet Samsung en tur.

Det er synd at Windows phone ikke støttes - i utganspunktet er siste versjon veldig bra, men kommer desverre til å dø da ingen støtter den (enda...)  ..men den diskusjonen passer i ett helt annet forum.

Jeg ville valgt den av de to du liker best.  Det er kun nyanser forskjellig i støtten (slik jeg kan se det)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

smukken

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 24. januar 2014, klokken 11:00
Hei smukken, velkommen til elbilforumet :-)

Vi har alle vært nebygynnere på elbilforumet, så det gjør ingenting at den havnet i feil gruppe.

Jeg har flyttet posten din til gruppen for BMWi, der den hører bedre hjemme.

Jeg har dessverre ikke noen anelse om telefon til BMW3i, men det har sikkert andre som leser i denne gruppen.

(Ettersom innlegget ditt nå er flyttet, sletter jeg de innleggene over som ikke svarte på ditt spørsmål).

Mvh

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
elbilforum.no
Tusen takk for det  :D
BMW i3

AndesiteSilver_i3

Jeg har sendt mail til Customer.Service@bmw.com og spurt etter om de vil utvikle  BMW-appene for Windows Phone også.
Jeg fikk ganske raskt svar tilbake der de takket for alle innspill og at mailen var videresendt til rette "avdeling".
Har ikke hørt mer etter dette...
Tviler på at dette blir hørt og gjort noe med bare bra min mail men man kan jo alltids håpe hvis de får tilstrekkelig med henvendelser fra brukere rundt omkring.
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

smukken

Sitat fra: AndesiteSilver_i3 på fredag 24. januar 2014, klokken 22:26
Jeg har sendt mail til Customer.Service@bmw.com og spurt etter om de vil utvikle  BMW-appene for Windows Phone også.
Jeg fikk ganske raskt svar tilbake der de takket for alle innspill og at mailen var videresendt til rette "avdeling".
Tviler på at dette blir hørt og gjort noe med bare bra min mail men man kan jo alltids håpe hvis de får tilstrekkelig med henvendelser fra brukere rundt omkring.
Bra initiativ, jeg har helst lyst å bruke Nokiaen med windows, men det blir vel med drømmen.. ender vel opp med å kjøpe et epleprodukt  :-\
BMW i3

LMOR

Sitat fra: smukken på lørdag 25. januar 2014, klokken 21:32
Bra initiativ, jeg har helst lyst å bruke Nokiaen med windows, men det blir vel med drømmen.. ender vel opp med å kjøpe et epleprodukt  :-\

Husker ikke i farten, men tror det var bromm som hadde en genial løsning. Han hadde en ipod touch fast i bilen, som kobler seg opp til et trådløst nett som din Windows mobile deler. Da slipper du å koble mobilen til med kabel også (hvis bluetooth data ikke raskt blir stabilt)

Til remote services kan du bruke web-interfacet til BME fra windows mobile. Tror du får tilgang til alt det samme derfra.

Garanterer ikke at løsningen er vanntett, men verd å sjekke ut hvis du ikke vil ha en iPhone :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

iPod Touch er en genial løsning, ja - og løser de fleste problemene som er relatert til BMW Connected og de tilhørende Apps.

Så lenge man har en mobil som kan dele ut internett vha. Wifi Hotspot, så kobler iPoden seg til dette nettet, og man får funksjonalitet på samme måte som en kablet iPhone ;) (det er en del folk som krever litt mer enn det iPhone kan levere på "telefon"-siden, f.eks i jobbsammenheng osv.)

På en Android telefon så er det enkelt å automatisere Wifi Hotspot, fordi man kan sette opp en regel, (med f.eks "Tasker" eller "Sony Smart Connect"), som trigges ved at telefonen kobler seg til bilen via Blåtann (noe som uansett skjer automatisk). Derfor skjer alt som er nødvendig helt automatisk, uten at man engang tar mobilen opp fra lomma, når man setter seg inn i bilen :D

Den koster fra 1.890,- fra Apple webshop : http://store.apple.com/no/buy-ipod/ipod-touch (men det finnes også en del brukte å få kjøpt på finn.no etc. Husk bare at den må være i 4. eller 5. generasjon, fordi de tidligere modellene ikke klarer å kjøre BMW Connected.

Når det gjelder Windows phone, så vil jo disse ikke kunne bruke "BMW i Remote-appen" akkurat nå, men det tror jeg er nødt til å komme før eller siden - så man kan evt. avvente dette før man bytter til ny telefon. Som nevnt, kan man jo helt sikkert logge inn på internett portalen gjennom en vanlig nettleser, og se status/fjernstyre bilen derifra (inntil det kommer løsning for Windows phone)...

leifm

Synes det er genialt a bare ha en touch i bilen slik at man slipper a koble seg til kabel hver gang mens en fortsatt har android :)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

-i3 i mai

smukken

Sitat fra: LMOR på lørdag 25. januar 2014, klokken 21:40
Sitat fra: smukken på lørdag 25. januar 2014, klokken 21:32

Husker ikke i farten, men tror det var bromm som hadde en genial løsning. Han hadde en ipod touch fast i bilen, som kobler seg opp til et trådløst nett som din Windows mobile deler. Da slipper du å koble mobilen til med kabel også (hvis bluetooth data ikke raskt blir stabilt)

Til remote services kan du bruke web-interfacet til BME fra windows mobile. Tror du får tilgang til alt det samme derfra.

Garanterer ikke at løsningen er vanntett, men verd å sjekke ut hvis du ikke vil ha en iPhone :-)
Tusen takk :D :D dette har jeg selv lest en gang, men ikke funnet tilbake til.
Løsningen blir da å kjøpe meg en Ipod touch, når eventuelt i3``n blir windows kompatibel, så kan det være en fin ting å gi bort ;D
BMW i3

smukken

Nå har jeg gjort som deg: sendt en mail til Customer.Service@bmw.com og etterspurt windows phone kompabilitet.
Oppfordrer andre spesielt interesserte til å gjøre det samme  :D :D
BMW i3

i3_X5_730

Har også sendt spørsmål til Customer.Service@bmw.com om spørsmål om norsk brukermanual App til Android.  8)

Jorgensen

Det ser ut som om BMW har giftet seg med Apple og deres operativsystem, så Apple produkter vil nok være de som er best tilpasset denne bilen i de nærmeste årene.
http://www.tu.no/it/2014/01/02/it-gigantene-slass-om-operativsystem-til-bilene
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA