Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Chrome inserts mm.

Startet av Nyelbil, lørdag 25. januar 2014, klokken 21:52

« forrige - neste »

Nyelbil

Kom akkurat frem til hytta. Er helt tom. Skal lade. Men. I det ladepistolen settes i kommer det 3 pip flere ganger og alle tre ladelysene lyser blått noen ganger og deretter er det mørkt.

Ved start tok koblet jeg fra ladepistolen og glemte å ha det lille røde beskyttelseslokket over kontaktene før avstart. Det store dekslet på panseret har vært lukket. Har kjørt 10 mil på saltet og våt vei. Kanskje kontaktene har druknet i salt og skitt.

Noen forslag. Takk.

Tromsoleaf

Det problem hadde jeg en av de første ganger jeg skulle ladde. Om det hadde med at jeg hadde satt lås på før jeg startet ladding vet jeg ikke. Kjørte til forhandler og han satte i ladepostolen og startet bilen, da ordent det seg. Prøv det.

Nyelbil

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med lås. Så jeg skjønner ikke hva jeg skal prøve. Men jeg prøver gjerne om du forklarer litt til.

Har 6 kwh lader. Tenkte å komme meg til bygda før det stenger om en time. Er veldig takknemlig for svar her.

Ronny

Bruker du lang skjøteledning? Er det grønt lys i kladden?
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Bobbulf

Er dette en stikkontakt du har brukt før til å lade fra?
Er det skikkelig jord på den?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Nyelbil

Takk for svarene. Brukte metoden til tromsoleaf, startet bilen først og deretter var alt greit:-)

Og til dere andre, jord er fin og jeg har ladet herfra mange ganger.

Takk! Og god helg.

Tromsoleaf

Låsen er ladelåsen som jeg kan sette på inne i bilen etter pistolen er koblet til. Jeg hadde gjort det før jeg hadde satt til piostolen.
Jeg lurer på om man nulstiller systemet når man starter med ladderen tilkoblet. Fint at det hjalp deg også. God helg.

Per Øyvind

Jeg har nå mistanke om at du hadde rett ved første antagelse. Jeg har også opplevde dette en gang. Da var det drivende snøvær og alt isa ned. Jeg fikk denne samme blinkingen av ladelysene som du beskriver. Jeg prøvde å sette inn kontakten flere ganger. Tilslutt tørka jeg av både kontakten i bilen og på ladekabelen med ei fille. Da gikk det greit. Jeg hadde også glemt å lukke igjen det røde lokket. Så min konklusjon i etterkant var at dette handla om våte og nedisa kontakter. Men mulig det er feil, men sånn tenkte jeg.

Tromsoleaf

Mulig det er rett - at det var fugt. Jeg hadde også hatt min røde luke åpen. Men jeg tørket av begge uten at det hjalp. Ja, ja starte bil med ladekabel i virket i hvert fall :-)

leaf-newbe

om jeg ikke tar feil så betyr 3 pip fra bilen når du setter i ladekabel i bilen for lading at enten det er dorlig kontakt eller at den ikke er satt ordentlig i.

har vert ute for det mener det kom 3 pip.
første gang tok jeg ut og satte i ladekabelen i bilen igjen og lading startet normalt.
den andre gangen det skjedde dyttet jeg bare den lengre inn og lading startet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA