Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ustabil Carwings

Startet av pej, lørdag 25. januar 2014, klokken 14:25

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: laumb på mandag 20. januar 2014, klokken 06:31
Ser ladinga gikk strålende i natt.
Gleder meg til langtur etterpå...........

Løste ikke siste software-oppdatering ladeproblemene allikevel??
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cairnz

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. januar 2014, klokken 06:53

Han har ikke oppdatert.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

Øyvind.h

Sitat fra: cairnz på mandag 20. januar 2014, klokken 07:14

Han har ikke oppdatert.

Aha. Ja så det nå. Ble først veldig skuffet her nå, for etter så mange positive tilbakemeldinger på at funksjonene nå var på plass (start/stopp i app), ingen feilmeldinger etc. så plutselig var det en som rapporterte at ladingen ikke hadde startet. Ekstremt viktig nå at ikke gamle feil rapporteres uten eventuell presisering om man ikke er på siste software-versjon, for nå er det viktig å få avklart om denne sw-oppdateringen faktisk har løst problemene med lading!

Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: laumb på mandag 20. januar 2014, klokken 06:31
Ser ladinga gikk strålende i natt.
Gleder meg til langtur etterpå...........

For de som har vært med her en stund vet at Laumb lever etter mottoet "If it ain't broken...". ;D

Han kjører vel fortsatt på 5.6 om jeg ikke husker feil. ;)

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på mandag 20. januar 2014, klokken 07:31
Han kjører vel fortsatt på 5.6 om jeg ikke husker feil. ;)
Ikke uenig i den. Har selv ikke lagt inn forrige sw (for svingninger i strømtilførsel), men ladeproblemer er en form for broken who needs fixin`` :)

Sendte før helgen en e-post til Tesla med beskjed om at jeg legger inn ny sw når de gir meg kontroll over luftfjæringen, 32A 400v trefas lading og fikser DAB.
Ba også om tidsperspektiv på hvert enkelt punkt, samt skriftlig tilbakemelding.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jsu224

[/quote]

Riktig.

Aaaaaller siste som kom i går har jeg nok ikke blitt tilbudt enda/sjekket.

Om den ikke skaper mer krøll ryker den trolig inn på tirsdag.

Jeg har uansett ikke hatt et eneste problem med lading/UMC før nå for litt siden hvor dem kom helt plutselig - og da kom alle feil i boka. Merkelige greier altså...
[/quote]

F... dette likte jeg ikke å lese. Jeg har vært forskånet for ladeproblematikken så langt. Håpet de var grunnet TN nett og en super UMC..nå kommer kanskje problemet til meg plutselig også da..

laumb

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. januar 2014, klokken 07:18
Sitat fra: cairnz på mandag 20. januar 2014, klokken 07:14

Han har ikke oppdatert.

Aha. Ja så det nå. Ble først veldig skuffet her nå, for etter så mange positive tilbakemeldinger på at funksjonene nå var på plass (start/stopp i app), ingen feilmeldinger etc. så plutselig var det en som rapporterte at ladingen ikke hadde startet. Ekstremt viktig nå at ikke gamle feil rapporteres uten eventuell presisering om man ikke er på siste software-versjon, for nå er det viktig å få avklart om denne sw-oppdateringen faktisk har løst problemene med lading!

Helt korrekt Øyvind. Det er egentlig enda viktigere å sitere softwareversjon nå.

Jeg har vurdert å oppdatere til aller siste, men har ikke hatt mulighet da jeg var ute å kjørte i hele går og skal langt i dag. (Blir bensinbilen det!)

petersv

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 19. januar 2014, klokken 00:45
Sitat fra: laumb på lørdag 18. januar 2014, klokken 23:14
Jeg har i dag snakket med Dagbladet da de ringte meg midt under middagslagingen. Har forsøkt etter beste evne å påpeke at dette tross alt er UMC'n og ikke bilen - samt fått frem at kulden ikke er årsaken, men at det har vært utfordringer en periode med å få UMC til å gjøre "ting den blir fortalt at den skal gjøre": trekke strøm fra nettet når den ikke lader for vedlikehold og forvarming, utsatt lading, start fra app, etc..

Har og etter beste evne forklart at vi har to nett (ja jeg vet det er fler, men dummer det ned for å få fram det viktigste): IT og TN - der vi har en egen UMC utviklet for Norge/IT (sendt med bilde av lappene på baksiden av UMC) og antydet at problemet nok ligger her da ingen utenlandske har problemer i EU-nett med EU-UMC.
Har anbefalt dem å legge med en faktaboks om denne infoen.

Blir en trykt sak i morgen.

Og poenget med dette er? Vet du sikkert hvor årsaken til problemene er? Jeg skjønner virkelig ikke at du tar å deg rollen som talsmann for Tesla Laumb! Hvis Tesla har behov for å forklare noe til media så la dem gjøre det selv.
.

Dagbladet sender jo alt til Tesla for kommentar før det trykkes, så jeg ser ikke poenget ditt. Jeg har forøvrig samme oppfatning som Laumb basert på egne erfaringer.

Kallagtunet

Dvs at du også nå opplever ladeproblemer som Laumb....

D.O

Ingen problemer med lading i -28. Men fikk ladehastighet på 11kmt på 13A så tipper noe går til varming av batteri. Har ikke fått siste oppdatering. Aldri vært plaget med lading heller. Men det hadde vært ok om start via app fungerte, så går for oppdatering når den kommer.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OddB

Siden appen ikke fungerer mener du vel egentlig at du aldri har vært plaget med at ladingen ikke har fungert som den skal ?

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

D.O

Sitat fra: OddB på mandag 20. januar 2014, klokken 09:15
Siden appen ikke fungerer mener du vel egentlig at du aldri har vært plaget med at ladingen ikke har fungert som den skal ?

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Start via app fungerer ikke, kun stopp. Ordinær Lading ved å plugge kabel til bil, åpning av ladeport osv fungerer uten problem uansett regn, kulde, TN eller IT. Nå sist testet i -28``C (trolig under 30``C i løpet av natta) dette var dog i Sverige og trolig TN nett. Har ikke fått siste oppdatering og håper den fikser start via app.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

janmb

Sitat fra: Cirion på mandag 20. januar 2014, klokken 00:38
De som har vært uheldig å fått defekt UMC eller UMC har feilet av en eller annen grunn, kan vi fortsatt kalle UMC problem, men å generalisere at alle UMC'er er et problem blir helt feil.

Helt enig at man ikke skal generalisere. I tillegg er det veldig viktig å minne seg selv på at det er de som har problemer man ser - et stort flertall uten problemer vil typisk uansett fremstå som et stille mindretall du ikke ser like godt.

Når det er sagt er det fullt mulig UMCen HAR et helt generelt problem - selv om mange opplever feilfri bruk. Dersom problemet handler om stabilitet/sensitivitet kan det godt være et problem i samtlige UMCer, men at kun de med mest uryddig strøm opplever at det utløser problemer i praksis.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

laumb

Det som er rart, janmb, er at jeg ikke opplevde noen problemer i mange måneder - men når problemene først kom kommer de overalt. Flere steder samme steder som jeg har ladet uten problemer før.
Min finger hviler på UMC (selv om SW og samspillet med UMC nok har litt å si).

cairnz

Sitat fra: laumb på mandag 20. januar 2014, klokken 09:44
Det som er rart, janmb, er at jeg ikke opplevde noen problemer i mange måneder - men når problemene først kom kommer de overalt. Flere steder samme steder som jeg har ladet uten problemer før.
Min finger hviler på UMC (selv om SW og samspillet med UMC nok har litt å si).

Kanskje det avhenger at strømbruket "rundt" deg har gått kraftig opp i kulda, noe som har medført at verdiene i stikkontakten din har vandret litt "utenfor" det som laderen har oppfattet som trygt, og derfor får du massevis av feilvarsler? Det virker i alle fall logisk med tanke på hvordan de framstiller feilene :)
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA