Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ustabil Carwings

Startet av pej, lørdag 25. januar 2014, klokken 14:25

« forrige - neste »

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

krister461


Havebigfun

Før du legger ut en ny tråd bør du tar deg bryet med å lete om den informasjonen du legger ut allerede er kjent. ;)
Nevnte artikkel er nevnt to steder- under "ladedritt" og under "Tesla i norske media". I sistnevnte hører den hjemme. :)

satheesh.net

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:39
Før du legger ut en ny tråd bør du tar deg bryet med å lete om den informasjonen du legger ut allerede er kjent. ;)
Nevnte artikkel er nevnt to steder- under "ladedritt" og under "Tesla i norske media". I sistnevnte hører den hjemme. :)

+1

Teslanewbie

Kan jo være greit med en tråd som samler alt vedrørende vg artikelen isteden for å lese her og der...

Just my 2 cents...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Det blir mange tråder om hver artikkel skal ha en egen...

Havebigfun

Man kan ha den holdningen du gir uttrykk for. :)
Her er det mange som leser mye men også mange som er innom av og til. Ved å starte opp en ny tråd for hver fillesak druknes brukerne i tråder. De fleste dager må man scanne gjennom 3-4 sider med nye/oppdaterte tråder. Det er for mye for mange.

Andre aspekt som det syndes mye imot er topic - utfordringen. I de fleste tråder er man innom de fleste emner :o- selv om man vil holde seg oppdatert i bare et emne er man allikevel nødt til å lese alle tråder.
Litt disiplin fra alle og bruksverdien økes betydelig for de fleste. :)
Dette er et meget flott forum med mange som er engasjerte og kompetente- med litt pleie blir det rent gull 8)
Enda en yttring som var komplett off-topic  :o
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. januar 2014, klokken 11:04
Kan jo være greit med en tråd som samler alt vedrørende vg artikelen isteden for å lese her og der...

Just my 2 cents...

laumb

Buhu, forumet er aktivt.

Det er kanskje greit med en egen tråd som omtaler emnet ellers drukner det i annen snakk.

Tesla i norske medier tråden har jo blitt tråd for diskusjoner rundt diverse emner som passer andre steder. Ikke lett å finne en link der lenger....

Lar denne stå.

pej

Grunnen til at jeg startet en ny tråd var jo at saken var på dagens førstesider av både DN og VG. Tesla har jo tidligere uttalt at ladeproblemene skyldes brukerfeil og at den "noen få" på forumet bare sutret. Nå har de tydeligvis innrømmet at de har et problem, og det i riksmedia. Dette kan ikke drukne sammen med saker som at det har kommet en ny Tesla Taxi i en eller annen by syns nå jeg. Jeg forsøker alltid å gå gjennom trådene før jeg starter en ny, men denne gangen valgte jeg altså å starte en ny.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Birger

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. januar 2014, klokken 11:04
Kan jo være greit med en tråd som samler alt vedrørende vg artikelen isteden for å lese her og der...

Just my 2 cents...

+1

Den om alt grums i norske medier er bare for kjekt å ha.

Denne trenger en egen tråd ettersom den tar opp ett spesifikt problem.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

frkh

Hentet fra dagbladet:
"Pedersen vil ikke love at selskapet har en rask løsning på kulde-kabel problemet.
- Vi jobber for å forstå hva som skjer med bilene i Norge. Det er umulig å uttale seg om når det er en løsning på problemet, sier Pedersen. Tesla skal nå ha har byttet leverandør av ladekablene og nye kabler skal være på vei ut til kundene."

:o

Birger

Sitat fra: frkh på lørdag 18. januar 2014, klokken 17:04
Hentet fra dagbladet:
"Pedersen vil ikke love at selskapet har en rask løsning på kulde-kabel problemet.
- Vi jobber for å forstå hva som skjer med bilene i Norge. Det er umulig å uttale seg om når det er en løsning på problemet, sier Pedersen. Tesla skal nå ha har byttet leverandør av ladekablene og nye kabler skal være på vei ut til kundene."

:o

Her mener de nok "ut til kunder som har problemer". Sikkert ikke hele gjengen.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

janmb

Sitat fra: laumb på lørdag 18. januar 2014, klokken 14:35
Tesla i norske medier tråden har jo blitt tråd for diskusjoner rundt diverse emner som passer andre steder. Ikke lett å finne en link der lenger....

Lar denne stå.

God avgjørelse.

Faktisk synes jeg det kunne vært en god ide å kjøre litt strammere linje i mediatråden slik at den ikke overstrømmes av alskens avsporinger og diskusjoner, men forblir en grei kilde til mediaomtale.

Da er det mye bedre at folk starter tråder som denne, gjerne linket til fra mediatråden.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Inv

Er dere bekymret for lagringsplass på serveren eller? :) hvis ingen gidder å diskutere denne saken i et topic så forsvinner den bare nedover lista ...... Verre var det ikke.

OddB

Hva er egentlig galt ?
Slik jeg har forstått det har MANGE (om ikke alle ?) som bruker UMC på IT-nett problemer med å starte ladingen via app etter at ladingen er avsluttet av seg selv. Denne feilen er også den som forårsaker tomt 12V batteri etter en stund, og at vedlikeholdsladingen ikke virker. Dette virker greit på 3. parts ladekabler.
I tillegg virker det som om selve UMC' en er følsom for kulde  (jfr varming av kabel innendørs) dette resulterer i feilmeldinger på selve UMC'en.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA