Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk

Startet av knutgrr, fredag 24. januar 2014, klokken 14:05

« forrige - neste »

knutgrr

Hei.
Hadde det ikke vært topp om alle som hadde bilen inne til service eller har fått overslag på service-kostnad hos forhandlere i og i nærheten av Rogaland la inn informasjonen her - slik at vi andre kan vurdere å dra dit det er rimeligst?
Spesifiser pris (med mva) og om det er 1, 2 eller 3-års service.

Yay!
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

knutgrr

I oljehovedstaden bryr man seg kanskje ikke om denslags...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hei, dette har blitt tatt opp i Leaf underforumet for eksempel her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5996.0.html
og her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4911.0.html og sikkert flere poster.

Rask oppsummering:
Nissan forhandleren i sør-Rogaland har vel hele tiden vært i pristoppen på landsbasis når det gjelder service på Leaf. Ingen fordel med elbil vs fossilbil mhp servicekostnader hos denne.
Forhandleren i Nord-Rogaland har hele tiden vært er noe billigere. Uansett er servicekostnadene for Leaf altfor høyt.

knutgrr

Ålgårds Auto tar 3900 for 1. års og 5900 for 2. års.

Etter det jeg kjenner til tar Haugaland Bilsenter nå 3690 for 1. år og 4280 for 2. år inkl deler.

knutgrr

Noen som vet om bla. Ålgårds Auto har senket sine latterlige servicepriser?

elektrolux

Slutt å klage og vær heller litt lure:

Nye EU kontrollen er betydelig mer omfattende enn den gamle og dekker stort sett alle punktene Servicen på Leaf dekker. En slik kontroll koster godt under 1000 lappen.

Altså: Ta en EU kontroll, legg ved kontrollskjemaet, og si at dere har selv smørt opp bremser og byttet kupeluftfilteret, og at de kun trenger ta det som står igjen. Antakelig blir det da kun servicestempelet som mangler. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

K S

Prisen på service er med på å bestemme hvilken bil jeg vil kjøpe, og etter å ha sett på e-Golf i dag, og blitt forespeilet servicekostnad på kr 0,075 per km for 45000 km og tre år, så blir det kr 3375 for tre års service og 45000 km....en dråpe i havet i forhold til Leaf (og trillingene 2800 + 3800 + 2800).....

Valget mitt nå står mellom e-Golf og Zoe, samt muligens Seol....

Irriterende at forhandlerne skal ta igjen slik på serviceutgiftene!

emil

Sitat fra: K S på torsdag 21. august 2014, klokken 23:52

Salg av selve bilen tjener de minimalt på, er ekstrautstyr og service som er inntektskilden. Blir da et problem når bilen de selger egentlig ikke trenger service.

K S

Renault Zoe:

A service 1600 kr og B service 1850 kr......det er bare en ting som er helt sikkert for min del: Jeg styrer unna Leaf, av prinsipp!
Kanskje dumt, da Leaf er utprøvd..... ?

Sitat fra: K S på torsdag 21. august 2014, klokken 23:52
...
Valget mitt nå står mellom e-Golf og Zoe, samt muligens Seol....

Soul EV i Sør Rogaland også Ålgårds Auto. VW ligger nok best an med servicepriser på e-Golf.

Håper de etter hvert tar til fornuft med serviceprisene sine, de trenger vel på død og liv ikke ligge i Norgestoppen hele tiden for høyeste pris på service for elbil - eller.....??

knutgrr

Kan se ut som at Ålgård Auto har senket 1. årsprisen for Leaf fra 3900 til 3050.

BE

Sjekk dette før du leverer inn, slettes ikke sikkert det er den offisielle prisen...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

knutgrr

Har fått (skriftlig) bekreftet at 1. års service nå er 3052,-

Oddmund

Leaf Tekna, blå, kjøpt mars 2014
Bryne, Rogaland

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA