Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av tlauri, fredag 24. januar 2014, klokken 12:03

« forrige - neste »

tomrh

Ut fra aktiviteten på forumet virker det som om trilling er den mest driftsikre elbilmodellen så langt. Mulig at e-Up også er det men det vet vi ikke enda.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tlauri

Jeg har prøvekjørt imiev og leaf og idag skulle jeg prøvekjøre e-up, bilen hadde stått utenfor forhandler i hele helgen og var kald og god :-)
Når jeg startet opp så var det full tank og 80km rekkevidde. Selger hos vw sa at dette var den reelle kjørelengden med tanke på temperatur og strømforbruk.
Etter 200 meter kjøring var det allerede varmluft som ble blåst ut av anlegget, imiev 2013 ble også fort varm men E-up ble varmere.
Etter ca 30 min prøvetur var jeg frelst :) så nå er papirene signert og e-up er på tur :-)
Den bilen jeg hadde som favoritt utenom e-up var imiev.
Det største problemet med e-up er vel appen som styrer forvarming og den hissige motoren som nok blir å spinne ut noen dekk :-))

Takk for mange gode tilbakemeldinger på mitt innlegg, toppers forum :-)

elektrolux

Kjekt innlegg å lese. Tror nok e-Up blir den nye Folkebilen. Syntes den gir veldig mye for pengene den koster.

Både innkjøpsprisen og servicekostnadene virker rimelige spesielt i forhold til alternativene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mr.Zero

Sitat fra: tlauri på mandag 20. januar 2014, klokken 19:30
Jeg har prøvekjørt imiev og leaf og idag skulle jeg prøvekjøre e-up, bilen hadde stått utenfor forhandler i hele helgen og var kald og god :-)
Når jeg startet opp så var det full tank og 80km rekkevidde. Selger hos vw sa at dette var den reelle kjørelengden med tanke på temperatur og strømforbruk.
Etter 200 meter kjøring var det allerede varmluft som ble blåst ut av anlegget, imiev 2013 ble også fort varm men E-up ble varmere.
Etter ca 30 min prøvetur var jeg frelst :) så nå er papirene signert og e-up er på tur :-)
Den bilen jeg hadde som favoritt utenom e-up var imiev.
Det største problemet med e-up er vel appen som styrer forvarming og den hissige motoren som nok blir å spinne ut noen dekk :-))

Takk for mange gode tilbakemeldinger på mitt innlegg, toppers forum :-)

Når får du den? Hørt at det er lang ventetid, men alt er langt når man går og  gleder seg til noe... :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tlauri

Leveringstid er april/mai men jeg fikk en demobil fra en annen vw forhandler så om 1 uke eller 2 så :-)

Mr.Zero

Sitat fra: tlauri på mandag 20. januar 2014, klokken 23:39
Leveringstid er april/mai men jeg fikk en demobil fra en annen vw forhandler så om 1 uke eller 2 så :-)

Så bra da! Grattis! Gøy med elbil!  :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA