Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av Teslanewbie, fredag 24. januar 2014, klokken 10:12

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Høgis på onsdag 22. januar 2014, klokken 20:25
Hentet erstatningsbilen i dag. Fikk mulighet til og få den med røde kalipere og tåkelys. Til min store glede var det også el. innfellbare speil. Det er en egen knapp, samt at man kan skru av og på automatisk innfelling (ved låsing av bilen) i menyen.

HVA????? Når ble den produsert da??

Tai

Det fortjente du Høgis etter all elendigheten! Håper det dårlige inntrykket du fikk i begynnelsen er vekke nå og at du er fornøyd!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

JWinterburn

Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Høgis

Sitat fra: Øggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Høgis på onsdag 22. januar 2014, klokken 20:25
Hentet erstatningsbilen i dag. Fikk mulighet til og få den med røde kalipere og tåkelys. Til min store glede var det også el. innfellbare speil. Det er en egen knapp, samt at man kan skru av og på automatisk innfelling (ved låsing av bilen) i menyen.

HVA????? Når ble den produsert da??

Ble kjørt rett inn i prod. rundt 10. Nov. Fikk bekr. med nye priser. Tesla spekket om en egen bestilling av demobil etter min bestilling og i dag byttet vi bil. Er storfornøyd med den nye. Har skrevet litt om det i denne posten http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8491.msg172476.html#msg172476
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

nebbulk

Sitat fra: SK901 på fredag 17. januar 2014, klokken 17:03
Sitat fra: OddB på fredag 17. januar 2014, klokken 16:50
Sitat fra: fredag på fredag 17. januar 2014, klokken 15:13

Enda bedre hadde vært om kundene kunne endret på bestillingen inne på websidene til Tesla frem til bilen går i produksjon. Da slipper kundebehandlerne til Tesla å bruke tid på slike små-endringer.

Hadde det vært så lurt ?  Nå bruker de 3-4 mnd på å lete deler...hvordan ville det gå hvis du plutselig ombestemte deg og de måtte nederst i haugen for å finne den delen du ikke vil ha ..Kaos ?? ;)

Strengt tatt ikke veldig mange valgmuligheter ved TMS, så dette burde vært mulig. Tesla kunne oppgitt f.eks deadline(to uker før bilen faktisk skal i produksjon) for å endre smådetaljer.


At Tesla ikke tillater oss som allerede har bestilt valgmuligheten til å kjøpe e.speil (eller røde bremser) etter bestilling er dårlig kundebehandling. Jeg håper dem snur i denne saken, da el.speil er praktisk på en såpass brei bil. Ellers er alt annet knall!
Det er fullt mulig å få med både elektriske speil og røde bremser fortsatt - Du må bare betale rekalkulering av nye priser...
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Stiania79

så vi snakker USD 1 700??? OMG... nei takk, da får man klare å klappe de inn selv :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Øyvind.h

Bilens karosseri er jo nesten like bredt som speilene, så man skal ha ganske spesielle behov før automatisk innfellbare speil har noen verdi. I følge eierne på TMC fungerer de heller ikke fjellstøtt, spesielt ved frost/kulde/snø, noe vi jo har litt av her i Norge :)

I løpet av de 6 første månedene av mitt eierskap har jeg felt inn speilet på førerdøren en enkelt gang. Og det var vel strengt talt ikke nødvendig da en gang (trang parkering, var for å komme lettere ut/inn, på en plass jeg helst ikke ønsket å parkere uansett).

Men for andre kan det sikkert være verdi 20-30K å få ettermontert! Handler vel om behov.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. januar 2014, klokken 12:26
Bilens karosseri er jo nesten like bredt som speilene, så man skal ha ganske spesielle behov før automatisk innfellbare speil har noen verdi.

Det trudde jeg også - helt til første gangen jeg tok Leaf'en over med ferga. Det er ikke mer enn akkurat plas til bilen når du må opp på "galleriet", så de få centimetrene du får ved å folde inn speilene er gull verdt. Det er heller ikke noen bakdel med innfelte speil når billettøren kommer valsende med veska si akkurat i speil-høyde. Da sikter jeg til manuelt innfellbare speil vha en knapp (tipper det kanskje er det du mener med automatisk innfellbare speil?). Hvis du mener at det er unødvendig at de felles inn automatisk når du slår av bilen er jeg mer tilbøyelig til å være enig med deg; akkurat det har jeg ikke hatt så mye bruk for selv, enda jeg syntes det var teit at Leaf'en hadde en knapp du måtte trykke på manuelt for at de skulle felles inn. MEn det var som sagt helt til første fergeturen.

Å manuelt brette inn speil kommer jeg nok ikke til å gjøre; det blir i så fall å brette dem ut igjen etter at noen har passert og foldet dem inn på f.eks. en P-plass.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Sitat fra: cra på mandag 27. januar 2014, klokken 13:35
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. januar 2014, klokken 12:26
Bilens karosseri er jo nesten like bredt som speilene, så man skal ha ganske spesielle behov før automatisk innfellbare speil har noen verdi.
Det trudde jeg også - helt til første gangen jeg tok Leaf'en over med ferga. Det er ikke mer enn akkurat plas til bilen når du må opp på "galleriet", så de få centimetrene du får ved å folde inn speilene er gull verdt.
Hehe - det er vel akkurat det jeg skriver? Karosseriet er nesten like bredt, så du sparer noen få cm bare. Har du spesielle behov så kan el. innfellbare speil være gull verd, eks om du ofte tar en ferge hvor disse centimeterne er viktige. For meg som tar ferge kanskje annenhvert år har dette ingen betydning (og da er det eks Color/DFDS, og ikke engang sikkert jeg har med bil).

Uansett er innfellbare speil en del av tech, så mange vil få dem uavhengig av behov. Jeg ville ikke kjøpt dem om de måtte bestilles separat. Og jeg ville nok heller ikke hatt dem innstilt automatisk nå på vinteren, men på sommeren er det hipp som happ, så da hadde de sikkert stått på auto hos meg.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

The facts:

Bredde speil inn 1964 mm
Bredde speil ut 2187 mm
Speil bygger altså tilsammen 223 mm

Øyvind.h

Og da gjenstår bare to faktaopplysninger:
1. Hvor langt er det mellom speilenes ytterkanter når de er innfelt?
2. Hvor nære veggen tør du komme med speilene, og hvor nære tør du komme veggen med bilens karosseri :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

janmb

På ferga er det definitivt viktig å komme nær nok veggen til at andre definitivt skjønner at det ikke lar seg gjøre å gå forbi bilen på den siden. Helst med passasjersiden mot veggen  :P
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. januar 2014, klokken 06:52
Og da gjenstår bare to faktaopplysninger:
1. Hvor langt er det mellom speilenes ytterkanter når de er innfelt?
2. Hvor nære veggen tør du komme med speilene, og hvor nære tør du komme veggen med bilens karosseri :)

Nei bare en gjenstår. Den første du spør etter er det minste av de to målene som er oppgitt over.

frosken

Tallet oppgitt over er lengde mellom bilens ytterkanter. Med speilene klappet inn er vel hekken litt bredere?

Øyvind.h

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 28. januar 2014, klokken 07:39
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. januar 2014, klokken 06:52
Og da gjenstår bare to faktaopplysninger:
1. Hvor langt er det mellom speilenes ytterkanter når de er innfelt?
2. Hvor nære veggen tør du komme med speilene, og hvor nære tør du komme veggen med bilens karosseri :)

Nei bare en gjenstår. Den første du spør etter er det minste av de to målene som er oppgitt over.
Beklager, du har helt rett. Leste ikke nøye nok. Da blir spørsmålet om speilene innfelt er bredere eller smalere enn karosseriet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA