Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av Teslanewbie, fredag 24. januar 2014, klokken 10:12

« forrige - neste »

grodum

Jeg har muntlig fått høre fra Tesla at retrofitting vil ligge på rundt 13000, men at det bare kan regnes som gjetting og ikke på noen måte en bindende pris.

Jeg har nå mottatt en mail etter telefonsamtaler med norske service-representanter om at de vil "keep my concern open and reach out to you when it becomes available."

dotten

har mailet de om dette, og også spurt om jeg kan betale for at de ettermonterer dette på fabrikk.
Dette kunne de ikke.. Så da må man inn til tesla da, OM de ikke skal loppe kundene for penger :-)

INGEN får noe av de nye oppsjonene på bilene sine, som har bestilt til gammel pris, fikk jeg til svar.
S85

P85D fra mars 2015

fredag

Sitat fra: dotten på fredag 17. januar 2014, klokken 14:08
har mailet de om dette, og også spurt om jeg kan betale for at de ettermonterer dette på fabrikk.
Dette kunne de ikke.. Så da må man inn til tesla da, OM de ikke skal loppe kundene for penger :-)

INGEN får noe av de nye oppsjonene på bilene sine, som har bestilt til gammel pris, fikk jeg til svar.

World class customer service hadde vært hvis Tesla hadde sendt ut en mail til alle som ikke har fått bilen i produksjon enda, og som har bestilt den gamle pakken der elektriske innfellbare speil ikke var inkludert, og gitt dem et tilbud om å få montert elektriske innfellbare speil på fabrikken mot et lite pristillegg. Tesla får mersalg, og mer fornøyde kunder.

Enda bedre hadde vært om kundene kunne endret på bestillingen inne på websidene til Tesla frem til bilen går i produksjon. Da slipper kundebehandlerne til Tesla å bruke tid på slike små-endringer.

Og så burde man på MyTesla få bilder av bilen fra fabrikken når den er til produksjon. :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

dotten

Sitat fra: fredag på fredag 17. januar 2014, klokken 15:13
Sitat fra: dotten på fredag 17. januar 2014, klokken 14:08
har mailet de om dette, og også spurt om jeg kan betale for at de ettermonterer dette på fabrikk.
Dette kunne de ikke.. Så da må man inn til tesla da, OM de ikke skal loppe kundene for penger :-)

INGEN får noe av de nye oppsjonene på bilene sine, som har bestilt til gammel pris, fikk jeg til svar.

World class customer service hadde vært hvis Tesla hadde sendt ut en mail til alle som ikke har fått bilen i produksjon enda, og som har bestilt den gamle pakken der elektriske innfellbare speil ikke var inkludert, og gitt dem et tilbud om å få montert elektriske innfellbare speil på fabrikken mot et lite pristillegg. Tesla får mersalg, og mer fornøyde kunder.

Enda bedre hadde vært om kundene kunne endret på bestillingen inne på websidene til Tesla frem til bilen går i produksjon. Da slipper kundebehandlerne til Tesla å bruke tid på slike små-endringer.

Og så burde man på MyTesla få bilder av bilen fra fabrikken når den er til produksjon. :-)


Det var dette jeg prøvde å få til, men ingen vits. De hører ike på gode ideer fra småkunder vettu :-D
S85

P85D fra mars 2015

OddB

Sitat fra: fredag på fredag 17. januar 2014, klokken 15:13

Enda bedre hadde vært om kundene kunne endret på bestillingen inne på websidene til Tesla frem til bilen går i produksjon. Da slipper kundebehandlerne til Tesla å bruke tid på slike små-endringer.

Hadde det vært så lurt ?  Nå bruker de 3-4 mnd på å lete deler...hvordan ville det gå hvis du plutselig ombestemte deg og de måtte nederst i haugen for å finne den delen du ikke vil ha ..Kaos ?? ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

SK901

Sitat fra: OddB på fredag 17. januar 2014, klokken 16:50
Sitat fra: fredag på fredag 17. januar 2014, klokken 15:13

Enda bedre hadde vært om kundene kunne endret på bestillingen inne på websidene til Tesla frem til bilen går i produksjon. Da slipper kundebehandlerne til Tesla å bruke tid på slike små-endringer.

Hadde det vært så lurt ?  Nå bruker de 3-4 mnd på å lete deler...hvordan ville det gå hvis du plutselig ombestemte deg og de måtte nederst i haugen for å finne den delen du ikke vil ha ..Kaos ?? ;)

Strengt tatt ikke veldig mange valgmuligheter ved TMS, så dette burde vært mulig. Tesla kunne oppgitt f.eks deadline(to uker før bilen faktisk skal i produksjon) for å endre smådetaljer.


At Tesla ikke tillater oss som allerede har bestilt valgmuligheten til å kjøpe e.speil (eller røde bremser) etter bestilling er dårlig kundebehandling. Jeg håper dem snur i denne saken, da el.speil er praktisk på en såpass brei bil. Ellers er alt annet knall!

Teslanewbie

Tesla vil jo at vi kjøper pakker nettopp for at produksjonen skal lettere ... Ergo bør jo techpakken inneholde foldbare speiler nettopp for at det er lettere for tesla å ikke skille på tech pakke og techpakke...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ebbrey

Sitat fra: SK901 på fredag 17. januar 2014, klokken 17:03
Sitat fra: OddB på fredag 17. januar 2014, klokken 16:50
Sitat fra: fredag på fredag 17. januar 2014, klokken 15:13

Enda bedre hadde vært om kundene kunne endret på bestillingen inne på websidene til Tesla frem til bilen går i produksjon. Da slipper kundebehandlerne til Tesla å bruke tid på slike små-endringer.

Hadde det vært så lurt ?  Nå bruker de 3-4 mnd på å lete deler...hvordan ville det gå hvis du plutselig ombestemte deg og de måtte nederst i haugen for å finne den delen du ikke vil ha ..Kaos ?? ;)

Strengt tatt ikke veldig mange valgmuligheter ved TMS, så dette burde vært mulig. Tesla kunne oppgitt f.eks deadline(to uker før bilen faktisk skal i produksjon) for å endre smådetaljer.


At Tesla ikke tillater oss som allerede har bestilt valgmuligheten til å kjøpe e.speil (eller røde bremser) etter bestilling er dårlig kundebehandling. Jeg håper dem snur i denne saken, da el.speil er praktisk på en såpass brei bil. Ellers er alt annet knall!

Kjekt med innfellbare speil.. Men baken på bilen er like bred som speilene ute.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

sexten

Er det sånn å forstå at alle som bestilte bil FØR prisauke ikkje får med elektriske speglar, medan dei som bestilte ETTER prisauke får? Eller er det ein spesiell dato som skiljer desse to gruppene?

Anew

Sitat fra: sexten på fredag 17. januar 2014, klokken 19:42
Er det sånn å forstå at alle som bestilte bil FØR prisauke ikkje får med elektriske speglar, medan dei som bestilte ETTER prisauke får? Eller er det ein spesiell dato som skiljer desse to gruppene?
Såvidt jeg husker så var det sammenfall mellom prisøkningen og at de la til el-innfellbare speil i tech pakken.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Kallagtunet


teslaslaven

Det er vel ganske klart at de vil legge om til en helt ny produksjonslinje fra og med dagen da de har ferdigprodusert den siste eurpeiske bilen til "gammel pris". Da blir det nye opsjoner m.m. og de kan selvsagt ikke drive og rote med ekstramontering av "ditt og datt" før denne dagen. Regner med de vil gjøre retooling da og at produksjonen stopper opp noen dager.

Teslanewbie

Sitat fra: teslaslaven på lørdag 18. januar 2014, klokken 00:41
Det er vel ganske klart at de vil legge om til en helt ny produksjonslinje fra og med dagen da de har ferdigprodusert den siste eurpeiske bilen til "gammel pris". Da blir det nye opsjoner m.m. og de kan selvsagt ikke drive og rote med ekstramontering av "ditt og datt" før denne dagen. Regner med de vil gjøre retooling da og at produksjonen stopper opp noen dager.

Dyrt å vente når techpakken bare har økt 650 kr i pris ..... Speilene burde inngå til alle som har tech og får levert ny bil nå..uansett når du bestilte. 

Hva hvis jeg bestilte i november og valgte å utsette produksjon 1 år?  .... Tull dette ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 18. januar 2014, klokken 00:21
Sitat fra: ebbrey på fredag 17. januar 2014, klokken 17:20
Kjekt med innfellbare speil.. Men baken på bilen er like bred som speilene ute.

Nope!

Nesten!

Men det må sies, jeg har ikke savnet automatisk innfellbare speil i det hele tatt.  Det må være hvis man har en veldig trang garasjeport; for vanlig parkering har det ingen betydning.  I det hele tatt er jeg overrasket over hvor greit det går å finmanøvrere dette digre flaket av en bil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Høgis

Hentet erstatningsbilen i dag. Fikk mulighet til og få den med røde kalipere og tåkelys. Til min store glede var det også el. innfellbare speil. Det er en egen knapp, samt at man kan skru av og på automatisk innfelling (ved låsing av bilen) i menyen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA