Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Øyvind.h, torsdag 23. januar 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Øyvind.h

Lurer på hvor mye restkapasitet det er i disse antikvitetene :)

Den ene er minst 12-13 år gammel (Siemens ME45). De har ligger ubrukt i skuffen i 5-6 år. P900 våknet til live umiddelbar. ME45 våknet ikke før etter to døgn i laderen, men lader nå fint.

Grunnen til at jeg fant dem frem var fordi konas iPhone 4 fikk problemer med mikrofonen. Hun valgte en litt nyere Sonyericsson t610 som sikkert bare er 8-10 år gammel. Den startet umiddelbart, og etter et døgn i bruk hadde den bare brukt rundt kvart batteri. Det var tider det :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

emil

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. januar 2014, klokken 22:12
Lurer på hvor mye restkapasitet det er i disse antikvitetene :)

Den ene er minst 12-13 år gammel (Siemens ME45). De har ligger ubrukt i skuffen i 5-6 år. P900 våknet til live umiddelbar. ME45 våknet ikke før etter to døgn i laderen, men lader nå fint.

Grunnen til at jeg fant dem frem var fordi konas iPhone 4 fikk problemer med mikrofonen. Hun valgte en litt nyere Sonyericsson t610 som sikkert bare er 8-10 år gammel. Den startet umiddelbart, og etter et døgn i bruk hadde den bare brukt rundt kvart batteri. Det var tider det :)

Dro fram en Ericsson GA628 fra '97 i juleferien og etter en kveld på lading virket den helt fint etter å ha ligget nedpakket i bortimot 15 år.

Øyvind.h

Sitat fra: emil på fredag 17. januar 2014, klokken 09:07
Dro fram en Ericsson GA628 fra '97 i juleferien og etter en kveld på lading virket den helt fint etter å ha ligget nedpakket i bortimot 15 år.
Det var tider det :) Hadde en SH888 et eller annet sted, men den klarer jeg ikke finne. T28 hadde jeg også, men den mener jeg ble solgt.
Nokia``ene har overraskende nok gått i stykker alle sammen. I hvert fall 3210``en og 8210``en.

Men det som overrasker meg er at man etter så mange år lagret totalt utladet fint kan få liv i batteriet igjen, og faktisk få tilsynelatende god kapasitet!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. januar 2014, klokken 10:19
Nokia``ene har overraskende nok gått i stykker alle sammen. I hvert fall 3210``en og 8210``en.

Jeg har to 6110 og flere 6150. Alle funker og batteriene varer en uke på standby.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Øyvind.h

Sitat fra: Elmo på fredag 17. januar 2014, klokken 13:40
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. januar 2014, klokken 10:19
Nokia``ene har overraskende nok gått i stykker alle sammen. I hvert fall 3210``en og 8210``en.

Jeg har to 6110 og flere 6150. Alle funker og batteriene varer en uke på standby.
6150 var jo rå når den kom :) 8210 var bare en demonstrasjon av man kunne lage ting mindre enn hva som egentlig var komfortabelt for brukeren. 3210 hadde jeg på et tidspunkt hvor telefoner virkelig var forbruksvare, og den tålte egentlig ganske mye! Tror det var slagskader som tok den tilslutt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

elektrolux

Gjorde noe lignende i 2006 med et sett NiCd batterier fra PIV1 bilen. Disse batteriene hadde ligget i dvale i ca 15 år.

110-120 % av påstemplet kapasitet.

Kan dessverre ikke forvente lignende historier med de nye typene batterikjemi...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA