Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hestekrefter performance

Startet av dinbilpartner.no, torsdag 23. januar 2014, klokken 21:28

« forrige - neste »

dinbilpartner.no

Jeg skal i noen møter i Stavanger førstkommende lørdag og lurer på om jeg kan ta sjansen på å kjøre tur/retur Bergen-Stavanger samme dag. Jeg har ca. 5 timer til å lade på 230V/16a i Stavanger.

- Er det noen gode lademuligheter på veien, evt. i Stavanger?

- Jeg har bare blått adapter nå, bør jeg skaffe meg noe mer før evt. tur?

Takknemlig for svar. Har Pirelli piggfrie 19 toms, og til nå vært for hard på gassfoten. Blir første "langtur", men frister ikke å ta Touranen heller.

erot

178 km x 2 = 356 km. Burde gå med pen kjøring, det vil si på fartsgrensen. Fem timer på 16A gir deg ca 80 km til, så da er det i alle fall ikke noe problem.

ofn

Skal samme turen i morgen :) Kjører hjemmefra kl fem i natt. Har som vanlig med skjøteledningen, men likevel usikker på om jeg får ladet der jeg skal uten for mye styr. Min distanse blir 376 km tur/retur, så skal gå fint med fulladet batteri basert på mitt tidligere forbruk.  :)
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Talvern

Hei.

Snakk med tesla Forus.

De har kjappere ladere.
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Knnot

Er uansett lader på Aksdal samt LYSE sin ladestasjon på Randaberg v/E39 etter Byfjordtunnelen.

Sulle

Kan Tesla lades på Lyses ladestasjoner?

Nei, du kan foreløpig ikke lade din Tesla våre ladestasjoner. Teslas «Super Chargers» lader med mer enn 100 kW, og våre stasjoner lader med 50 kW.

Tesla har informert om at de skal levere adapter som kan brukes mot Lyse``s ladere i fremtiden, men da på 50KW.

Når adapter er klar i Norge vet vi foreløpig ikke.
Du kan sjekke hvilke muligheter du har på Model S ladekart.
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Knnot

Sitat fra: Sulle på fredag 17. januar 2014, klokken 00:15
Kan Tesla lades på Lyses ladestasjoner?

Nei, du kan foreløpig ikke lade din Tesla våre ladestasjoner. Teslas «Super Chargers» lader med mer enn 100 kW, og våre stasjoner lader med 50 kW.

Tesla har informert om at de skal levere adapter som kan brukes mot Lyse``s ladere i fremtiden, men da på 50KW.

Når adapter er klar i Norge vet vi foreløpig ikke.
Du kan sjekke hvilke muligheter du har på Model S ladekart.

Eg gir meg.

Sulle

Mulig innlegget mitt over så litt omstendelig ut, men det var klipp & lim fra Lyse sin nettside...
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland


erot

Jeg skal forbi Stavanger søndag, så jeg måtte evt hatt utvendig ladepunkt. Fikk beskjed fra Tesla om at de skrur opp dette i dag. Kan ikke bekrefte 100% siden jobben ikke er ferdig gjort. For å lade der må du ha rødt adapter, så da utgår det for min del likevel  :(

ofn

#10
Sitat fra: ofn på torsdag 16. januar 2014, klokken 20:27
Skal samme turen i morgen :) Kjører hjemmefra kl fem i natt. Har som vanlig med skjøteledningen, men likevel usikker på om jeg får ladet der jeg skal uten for mye styr. Min distanse blir 376 km tur/retur, så skal gå fint med fulladet batteri basert på mitt tidligere forbruk.  :)
Kjørte tur/retur Bergen - Stavanger/Sandnes i dag.

Ved ankomst Stavanger/Sandnes:
188,9 km kjørt - 35,7 kWh forbruk - 189 Wh/km snitt - 199 km typical igjen

Ved hjemkomst Bergen:
376,8 km kjørt - 68,7 kWh forbruk - 182 Wh/km snitt - 16 km typical igjen

- 2 ferger og 3 undersjøiske tunneler hver vei.
- 5-10 km/t over fartsgrense nedover (4t 10min), moderat fart og mye trafikk hjemover. Veldig kraftig vind, tørr vei, 2-4 grader.
- Range mode ON, Michelin X-ice Xi3 dekk (48 psi).
- Noen km i "tap" ifm 4 fergekøer/fergeoverfarter og 6 timer i Stavanger (~12 km?).

Edit: Ingen lading underveis.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Harlex

Sitat fra: ofn på fredag 17. januar 2014, klokken 21:33
Sitat fra: ofn på torsdag 16. januar 2014, klokken 20:27
Skal samme turen i morgen :) Kjører hjemmefra kl fem i natt. Har som vanlig med skjøteledningen, men likevel usikker på om jeg får ladet der jeg skal uten for mye styr. Min distanse blir 376 km tur/retur, så skal gå fint med fulladet batteri basert på mitt tidligere forbruk.  :)
Kjørte tur/retur Bergen - Stavanger/Sandnes i dag.

Ved ankomst Stavanger/Sandnes:
188,9 km kjørt - 35,7 kWh forbruk - 189 Wh/km snitt - 199 km typical igjen

Ved hjemkomst Bergen:
376,8 km kjørt - 68,7 kWh forbruk - 182 Wh/km snitt - 16 km typical igjen

- 2 ferger og 3 undersjøiske tunneler hver vei.
- 5-10 km/t over fartsgrense nedover (4t 10min), moderat fart og mye trafikk hjemover. Veldig kraftig vind, tørr vei, 2-4 grader.
- Range mode ON, Michelin X-ice Xi3 dekk (48 psi).
- Noen km i "tap" ifm 4 fergekøer/fergeoverfarter og 6 timer i Stavanger (~12 km?).

Edit: Ingen lading underveis.
Dette var på "kusehåret" og du hadde vel en "teskje vått" i boxeren underveis?
En kamerat av meg som bor i Stavanger sier det skal komme en SC på Stord og i såfall ordner det seg på sikt for det strekket.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ofn

Sitat fra: Harlex på fredag 17. januar 2014, klokken 22:49
Sitat fra: ofn på fredag 17. januar 2014, klokken 21:33
Sitat fra: ofn på torsdag 16. januar 2014, klokken 20:27
Skal samme turen i morgen :) Kjører hjemmefra kl fem i natt. Har som vanlig med skjøteledningen, men likevel usikker på om jeg får ladet der jeg skal uten for mye styr. Min distanse blir 376 km tur/retur, så skal gå fint med fulladet batteri basert på mitt tidligere forbruk.  :)
Kjørte tur/retur Bergen - Stavanger/Sandnes i dag.

Ved ankomst Stavanger/Sandnes:
188,9 km kjørt - 35,7 kWh forbruk - 189 Wh/km snitt - 199 km typical igjen

Ved hjemkomst Bergen:
376,8 km kjørt - 68,7 kWh forbruk - 182 Wh/km snitt - 16 km typical igjen

- 2 ferger og 3 undersjøiske tunneler hver vei.
- 5-10 km/t over fartsgrense nedover (4t 10min), moderat fart og mye trafikk hjemover. Veldig kraftig vind, tørr vei, 2-4 grader.
- Range mode ON, Michelin X-ice Xi3 dekk (48 psi).
- Noen km i "tap" ifm 4 fergekøer/fergeoverfarter og 6 timer i Stavanger (~12 km?).

Edit: Ingen lading underveis.
Dette var på "kusehåret" og du hadde vel en "teskje vått" i boxeren underveis?
En kamerat av meg som bor i Stavanger sier det skal komme en SC på Stord og i såfall ordner det seg på sikt for det strekket.
Hehe, neida var tørt i boxeren hele veien  :) Hadde faktisk ikke det minste antydning til rekkeviddeangst noe sted. Kjenner bilen og mitt forbruk på vestlandsveier så godt at jeg hadde full kontroll hele veien. På langtur vet jeg at dersom distansen jeg skal kjøre er like lang eller kortere enn typical range, så er det ingen problem. Men ser at vi på vestlandet med 60-70-80-soner og mildvær har endel lavere forbruk enn de på østlandet.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

erot

Nå står ferga på Arsvågen pga sterk kuling, og meldingene for i morgen ser helt like ut. Noen som kan tipse meg om raskeste alternative vei?

Mhal

Er ikkje mange alternativ, men riksveg 13 til Hardanger bør gå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA