Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Rio, torsdag 23. januar 2014, klokken 05:43

« forrige - neste »

Rio

Hei,

Jeg har lasted ned ny oppdatering av Leaf Manager, som jeg generelt er meget fornøyd med, og konstaterer at den har mange nye spennende versjoner.

Den har, dessverre, også en bug, hvor (det ser ut som det skjer etter at man går inn og ut av appen noen ganger) så blir hele skjermen under fanebladene svart. Ingenting! Det gjelder alle faneblad, og det hjelper ikke å gå inn og ut av appen heller.

Det er også en liten "feature" på denne oppdateringen. Man må taste inn brukernavn og passord, velge "Europa" (eller annen server) og trykke på "Log inn"-knappen. Tidligere oppdateringer beholdt brukernavn og passord.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Nytt er også at man har et Leaf Manager icon øverst, og det ser ut som om det er det som forårsaker problemet. Går man inn i LM fra iconet, så ut, og så inn igjen via den vanlige "linken", så får man svart skjerm.

Man kan komme ut av svart skjerm, har jeg nå oppdaget, ved å trykke på telefonens tilbaketast helt til man er ute av LM. Så kan man gå inn på nytt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Telefondetaljer: HTC Desire HD, med Android 2.3.5

Utover det er jeg meget fornøyd med LM, og bruker den mange ganger hver dag!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Sitat fra: Rio på onsdag 15. januar 2014, klokken 22:57
Hei,

Jeg har lasted ned ny oppdatering av Leaf Manager, som jeg generelt er meget fornøyd med, og konstaterer at den har mange nye spennende versjoner.

Den har, dessverre, også en bug, hvor (det ser ut som det skjer etter at man går inn og ut av appen noen ganger) så blir hele skjermen under fanebladene svart. Ingenting! Det gjelder alle faneblad, og det hjelper ikke å gå inn og ut av appen heller.

Det er også en liten "feature" på denne oppdateringen. Man må taste inn brukernavn og passord, velge "Europa" (eller annen server) og trykke på "Log inn"-knappen. Tidligere oppdateringer beholdt brukernavn og passord.

Hmm.. har du en måte å reprodusere den bugen med svarte faner?

At man må skrive inn innloggingsinfo på nytt er dessverre en liten feature av at jeg har reprogrammert den delen av programmet som lagrer innloggingsdata, slik at stedet det tidligere info lå lagrer ikke er tilgjengelig lengre... den vil huske det fra nå av

gyathaar

#4
Sitat fra: Rio på onsdag 15. januar 2014, klokken 23:01
Nytt er også at man har et Leaf Manager icon øverst, og det ser ut som om det er det som forårsaker problemet. Går man inn i LM fra iconet, så ut, og så inn igjen via den vanlige "linken", så får man svart skjerm.

Man kan komme ut av svart skjerm, har jeg nå oppdaget, ved å trykke på telefonens tilbaketast helt til man er ute av LM. Så kan man gå inn på nytt.
aha... fikk reprodusert det..skal se om jeg får fikset det...
Forøvrig er ikon kun der hvis LM lytter etter endringer i bluetooth (og/eller mens den kjører opdateringer)

Rio

En annen liten "feature", som ikke er ny:
Hvis det tar lang tid å få en oppdatering, og man har "skru av skjermen etter 1 min", så vil oppdateringen henge seg, og til slutt gå ut på "time out". (Det er ikke et problem å skrue f. eks. klimakontroll på, og så slukke skjermen med en gang.) Dette gjelder både HTC Desire HD og Samsung nettbrett.

YouTube og andre apper holder skjermen på inntil den er ferdig. Kanskje du kan tvinge systemet til å fungere (skjermen på) inntil den er ferdig med oppdateringen.

Etter det jeg husker tar oppdateringer på "Europe Alt" mye mindre tid, men den har ikke timer-funksjoner? Kan du bruke begge? Gjøre oppdateringer fra "Europe Alt" og timer-funksjoner fra "Europe"?

Mange takk for superrask respons, og en super app!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Har fikset og lastet opp fiks for de svarte tabene nå (men vil være en times tid før oppdateringen er tilgjengelig)

Oppdatering vil holde telefonen våken nå(men ikke skjermen.. det er ikke nødvendig)..

Har ikke fått lagt denne funksjonen på lading og klima ting ennå.

man kan bruke dem om hverandre (men er usikker på om hvis man bruker knapper for lading nå og klima på/av på europa alternate server vil slette timere satt på den andre)

Rio

Men lading og klima har alltid fungert! :)

Det var kun oppdateringer som henger når telefonen (skjermen) skrur seg av.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Og veldig mange tusen takk for oppdateringen og fiksene!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lynet

En annen ting er klimatimer. Jeg satte den på tidlig på morgenen, kjørte 70km og satte den til lading. Da viste det seg at klima fortsatt sto på!
Er det slik at hvis man setter timer så må man inn på appen for å slå den av?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

vangli

Min app ble også oppdatert. På telefonen går skjermen nesten umiddelbart svart når appen startes, og etter ca 1 minutt får jeg feilmelding om at "prosess no.darkspawns.leafmanager" uventet har stanset (Android 2.2). Nissan sin Carwings virker, noe den forrige versjonen av Leaf Manager også gjorde.

Derimot på min Galaxy TAB 10.1 fungerer oppdateringen utmerket (Android 4.3).

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

gyathaar

Får du popup der du kan sende inn rapport når den krasjer?
I så fall, kan du sende inn?

vangli

Yes, det gjør jeg . Skal sende inn. Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

gyathaar

Testet med emulator i android 2.2 og virket fint der så er muligens noe relatert til telefonen.. skal sjekke når jeg får rapporten

gyathaar

Blah..
Jeg kodet om reklame til å bruke google play services.. men virker som versjonen av google play services som har støtte for det kun er støttet i android 2.3 og høyere..

Ser ut som 1,34% av brukerene av leaf manager bruker android 2.2 .. får ta å bygge en egen versjon for dem.. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA