Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av Cronos, onsdag 22. januar 2014, klokken 15:11

« forrige - neste »

Cronos

Det står 13/32A, og det var ikke mulig å skru ampéren opp.

Samtidig står det 30km/hr i lading....?

Trodde at hvis jeg ladet med 13A fikk jeg kun 11-12km/hr...?

Edit: Lader med Type 2-kabel. Har enkeltlader.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Adrian

Ser det står 3 fas symbol ved ladingen. Men med hvilken kontakt/UMC?
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Øyvind.h

#3
Ser ut som du lader fra 400V trefas i en bil med enkeltlader? Muligens med varmeapparatet på slik at ladehastighet er kuttet?

Rødt adapter? Eller type 2 kabel?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jenswer

Ser ut som du lader med 16A trefas 400V som er begrenset til 13A per kanal på laderen i bilen din, dvs at du har enkeltlader i bilen. Lader fra type 2 stolpe?

Epleskreller

Sitat fra: jenswer på onsdag 15. januar 2014, klokken 12:13
Ser ut som du lader med 16A trefas 400V som er begrenset til 13A per kanal på laderen i bilen din, dvs at du har enkeltlader i bilen. Lader fra type 2 stolpe?

Står det (3) 13/32A i biler med enkeltlader? Burde vel stått (3)13/16A siden man ikke får mer enn 16A uansett med 400V trefase.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jenswer

Det står vel 32A dersom man lader på en 32A stolpe, selv om bilen ikke kan trekke mer enn 16A.

Cronos











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Cronos

Jeg lader på en 32A stolpe, men det står vitterlig bare 228V i infoen. Og kun 13A.
Hvordan blir dette 30km/hr?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Electrix

Sitat fra: Cronos på onsdag 15. januar 2014, klokken 14:22
Jeg lader på en 32A stolpe, men det står vitterlig bare 228V i infoen. Og kun 13A.
Hvordan blir dette 30km/hr?
228V*13A*3=ca 8,9 kW hvordan passer det i forhold til 30km/h?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Teslafrank

Når du lader på 3-fas, kan du ikke gange med 3.... Du har et "tap"   (228x13 x0,72) *3 = 6402w

Deler du dette med snittforbruk på 220wh/km får du ca 29km/t


Øyvind.h

Sitat fra: Teslafrank på onsdag 15. januar 2014, klokken 15:44
Når du lader på 3-fas, kan du ikke gange med 3.... Du har et "tap"   (228x13 x0,72) *3 = 6402w

Deler du dette med snittforbruk på 220wh/km får du ca 29km/t
Hva slags tap tenker du på? Bilen støtter ikke 230V trefas, kun 400V trefas.
Men bilen rapporterer det allikevel som 230V.

Trefas ganger man normalt opp med ca 1,73. Men når bilen viser 230V blir det ganske nøyaktig å si rapportert volt X amp X 3.

230V trefas 13 A blir 230x13x1,73= 5172w
400V trefas 13A blir 400x13x1,73= 8996w
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: Cronos på onsdag 15. januar 2014, klokken 14:22
Jeg lader på en 32A stolpe, men det står vitterlig bare 228V i infoen. Og kun 13A.
Hvordan blir dette 30km/hr?

Du lader på tre faser, og hver av fasene har 13A.  På tre-fase rapporterer bilen spenningen mellom faseleder og N (som er ca 230V), mens dette oppsettet normalt kalles 400V (som er spenningen man får mellom to faseledere).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bjørn

Hva slag lading *kunne* jeg fått her..?!  :P 400V og 400A..!  ;D (Landstrøm anl. på Namsos)
Skulle bli nesten 277Kw..  :o Jeg fikk bare 9 puslete kw..
Man skulle hatt doble dobbel-ladere..  :(

Roger (NO)

#14
Du lader på et 400V 32A 3-fase anlegg, men bilen trekker bare 13A av tilgjengelige 32A.
Dette enten fordi du kun har enkeltlader, har (på skjermen) valgt å redusere ladehastighet (ser det står 13A. Prøv om du kan justere det opp), batteriet ikke har oppnåd optimal temperatur til å ta imot 32A, mye annet strømtrekk (media, varme, etc) som gjør at bilen justerer ned strømstyrken, den nye softwaren reduserer som følge av uregelmessigheter(?) eller en kombinasjon av disse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA