Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software (v. 5.8 - 1.49.83 og utover).

Startet av i_expect, onsdag 22. januar 2014, klokken 14:48

« forrige - neste »

i_expect

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. januar 2014, klokken 12:11
Prøv å lad til "90%" streken og se hvor mange typical km bilen rapporterer. Tipper du får noe sånt som 340-345 (husker ikke i farten).
Lader du til 100 derimot får du antakelig ca 395-400. Dvs. hadde 90% vært helt nøyaktig hadde den vist ca 355-356tkm, ikke 340-345.

Batteriindikatoren i bilen virker ikke å være helt presis, og det er mer kapasitet gjemt i dette intervallet enn intervallene lenger ned på batteriindikatoren.
Men slik jeg forstår deg var det bare en liten del igjen av batteriindikatoren før du var ferdigladet? Hvor mange typical km hadde du på batteriet når du dro?

Jeg er ganske sikker på at det sto 388 på rekkeviddeindikatoren. Mener det var det for jeg tenkte på vei ut at "oj, det er jo faktisk nesten 50km lenger enn turen". Og ja, det var bare en bitteliten del igjen av indikatoren som var grå. Men jeg vil tro at Cirion er inne på noe i det han skrev og at jeg ikke tok hensyn til dette.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA