Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi har forsøkt å sammenligne japanleaf og euroleaf. Resultat

Startet av Mr.G, onsdag 22. januar 2014, klokken 09:19

« forrige - neste »

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Høgis

Jeg har kjøpt et slikt kitt http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=rupes&product_id=652  Ble anbefalt dette av en bekjent som driver med detailing (kjøpte det mens det var på en kampanje). Varierende priser på nettet http://www.holgers.no/product_info.php?cPath=182_190_244&products_id=763
Venter til våren med å teste det.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Meringdal

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 15. januar 2014, klokken 23:21

Sitat fra: Mr.G på onsdag 15. januar 2014, klokken 17:06
bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203 denne maskinen.

Jepp - knall begynnermaskin, kjøpte sånn selv da jeg startet med detailing (takk, Meringdal ;))

Etter jeg solgte min kjøpte jeg en ny! Veldig grei å ha på akkurat denne type lakk :-)

FrodeW

http://www.ammonyc.com/detailing/polishers-and-swirl-removal-tips/

Sjekk denne videoen, da vil dere sikkert være enig i at beste maskinen på markedet er bigfoot fra Rupes.. For pads og kjemikalier så ville jeg valgt noe som brukes av profesjonelle da disse er lette å jobbe med.

jeg gikk for maxxol.no produkter, endte opp med rubbing og perfect perl pluss to ulike pads.

erot

Etter å ha sett den videoen skjønner jeg at Min Festool Rotex ikke skal ha fast kobling til rotasjon, men spinne løst. Dessverre er det egentlig en trearbeidsmaskin og oscillerer bare 5mm, så det vil kanskje gå for sakte. Noen detailers som kan opplyse meg om den i det hele tatt er egnet? Har ikke lyst til å kjøpe en slik maskin til om jeg ikke må.

FrodeW

Problemet med en eksentersliper er vel at den ikke genererer nok varme og ikke noe rubbeeffekt

Mr.G

Føler fortsatt jeg mangler svar, hvilke slipe/poleringsmiddler anbefales til en myk teslalakk? Må kunne fjerne noen vaskeriper. Takk til dere som har kommet med innspill.  :)

FrodeW

Jeg har kjøpt:

Maxolen Powercut 5000 for rubbing (for seriøse riper)med grønn rubbe pad
Maxolen Perfect Pearl 95 PTFE som lakkforsegler med hvit polér pute

Fikk tips av de som driver Maxxol.no om valg for Tesla sin lakk, de sa at for vanlig mindre riper ala de bilen får  etter vinteren så holder det med Perfect Pearl 95 da denne innholder noe rubbing i tillegg til sealer.

Kjøpte Rupes Bigfoot 21 maskin da denne har størst kast og ikke koster så mye mer enn Flex eller Bigfoot 15.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA