Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi har forsøkt å sammenligne japanleaf og euroleaf. Resultat

Startet av Tangosierra, onsdag 22. januar 2014, klokken 08:42

« forrige - neste »

Tangosierra

Jeg ser at det er mulig via garminboksen å programmere varm bil. Er det noen som har forsøkt dette med hell? Klarer den å opprettholde varm bil og fullt batteri via stikkontakta hjemme??

MikkeBoomBoom

Jeg bruker dette omtrent hver dag, kan være den spiser noe av batteriet men ikke så mye at jeg har merket noe til det. Legger inn forskjellige ladestasjoner, typisk 100% og 90% og en del avgangstider avhengig av hvor jeg er. Fin lunk i bilen ved avreisetidspunkt.

03sib113

Når man velger om bilen skal varmes evt uten kabel, er det rødt eller hvitt som markerer valget man har tatt? :-)
Tungsten E-Up!


Tangosierra

Ser jeg kan sette ladestrømmen lavere enn 16 amp. Er det noe poeng å gjøre det??

Hyperstress


Sitat fra: Tangosierra på onsdag 15. januar 2014, klokken 20:05
Ser jeg kan sette ladestrømmen lavere enn 16 amp. Er det noe poeng å gjøre det??

Feks hvis du har 10a kurs, eller lavere. Eller at det er annet utstyr på samme kurs.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

03sib113

Sitat fra: Mikalv på onsdag 15. januar 2014, klokken 15:54
Rødt :)

Takk!

Da er det bare å legge inn da. Så er bilen nyvarmet og har fullt batteri når jeg reiser fra jobb. :-)
Tungsten E-Up!

MikkeBoomBoom

Det er noen som (f.eks meg) som legger inn max 90% lading som alternativ til "standard ladestasjon" slik at man ikke makser batteriet med mindre man skal tyne det skikkelig, vet ikke om det har så mye å si men det er visst mange som mener at det er viktig å ikke la batteriet stå med 100% over lang tid.

rojohan

Sitat fra: Mikalv på onsdag 15. januar 2014, klokken 22:14
Det er noen som (f.eks meg) som legger inn max 90% lading som alternativ til "standard ladestasjon" slik at man ikke makser batteriet med mindre man skal tyne det skikkelig, vet ikke om det har så mye å si men det er visst mange som mener at det er viktig å ikke la batteriet stå med 100% over lang tid.

Er vel ikke noko problem å lade til 100% viss man bruker garmin programmeringen, for den lader seg ferdig til rett før du skal køyre. Og da blir jo ikke batteriet stående på 100% lenge.

MikkeBoomBoom

Det er sant, men det hender jo man jobber litt overtid eller at noe annet uforutsett skjer.

rojohan

Sitat fra: Mikalv på onsdag 15. januar 2014, klokken 23:18
Det er sant, men det hender jo man jobber litt overtid eller at noe annet uforutsett skjer.

Så spørs det kva som blir definert som lenge, for min del blir ikke 2-4 timer definert som lenge.... eg tenker da på 8-10 timer eller over natten :-)

Når begynner batteriet å ta skade av å være fulladet???  4 timer eller 8 timer eller etter berre 2?

Hyperstress


Sitat fra: rojohan på onsdag 15. januar 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Mikalv på onsdag 15. januar 2014, klokken 23:18
Det er sant, men det hender jo man jobber litt overtid eller at noe annet uforutsett skjer.

Så spørs det kva som blir definert som lenge, for min del blir ikke 2-4 timer definert som lenge.... eg tenker da på 8-10 timer eller over natten :-)

Når begynner batteriet å ta skade av å være fulladet???  4 timer eller 8 timer eller etter berre 2?

Mener det stod i håndboka at den ikke burde stå fulladet "over flere dager".
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA