Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot Partner el bil 1999 mod (Erfaringer ??)

Startet av Lynet, mandag 06. oktober 2008, klokken 11:11

« forrige - neste »

Lynet

Er det noen som vet noe om følgende (Think.no svarer ikke på e-post!)
- leveringstid hvis man bestiller nå?
- hvilke batterier kan man velge hvis man bestiller nå?
- skjer det noe med mva på leasing?
- hvem er forhandler og servicepartner?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Boogie

Sitat fra: Lynet på lørdag 20. september 2008, klokken 01:08
Er det noen som vet noe om følgende (Think.no svarer ikke på e-post!)
- leveringstid hvis man bestiller nå?
- hvilke batterier kan man velge hvis man bestiller nå?
- skjer det noe med mva på leasing?
- hvem er forhandler og servicepartner?

Jeg har ikke svar på alt, men vil anta at leveringstid er april neste år (dersom de unngår flere forsinkelser).

Foreløpig er det bare Zebra batteriene som tilbys, men det jobbes med to Li-Ion varianter også. Vet ikke når de er ferdig tilpasset/testet/produktifisert

MVA...tja

Forhandler og service. Det jobbes med det, men Think har ikke gitt beskjed om hvem som skal ta dette enda.
Men jeg vet at Automotive Services i Oslo allerede nå tar service og reperasjoenr på den nye Think.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lynet

NRK nyhetene hadde innslag om en som var oppgitt over ventetiden på ny Think som han ble lovet i fjor vinter, til påske, juni osv......
De svarer heller ikke på e-post fra han!!!

Dette var dårlig reklame.........
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Laban

Dårlig reklame og ille for Think at de ikke greier å levere biler  :(. Hvis det blir ytterligere forsinkelser tror jeg de vil slite, da det virker som om mange bilprodusenter kommer med elbiler fra 2010. De vil ha en billigere produksjon og kan dermed selge bilene billigere enn hva Think gjør.

Tror desverre Think skyter seg selv i foten ved å ha så høy pris (ihvertfall med "batteri avtalen"), ikke svare på spørsmål fra kunder og heller ikke kunne levere til tider de lovte å levere. Det siste er vel litt utenfor deres kontroll da det er underleverandører som ikke kan levere.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Det å ikke svare på henvendelser fra kunder er det verste de kan gjøre. Batterileien kan forsvares, og forsinkelser pga underleverandører kan unskyldes, men å la kundene sitte i mørket kan ikke på noen måte aksepteres. De framstår bare som useriøse.

Jeg kan  alle fall si for min egen del at dersom jeg har bestilt en vare eller en tjeneste så kan jeg være svært tilgivende, bare jeg får en beskjed om at slik er det. (det er jo alikevel ikke noe jeg kan gjøre med det) Men å bare lukke øyne og ører og håpe det går over fungerer ikke. Da blir jeg bare forbanna.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Enig i at batterileien, isolert sett, kan forsvares, men da synes jeg det man betaler for selve bilen er uforholdsmessig mye. Skjønner fortsatt ikke at det skal være 3x så dyrt å produsere en bil i Norge som i resten av verden.

Se forøvrig http://elbil.no/forum/index.php?topic=137.0 hvor prisen er diskutert.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ravn

Ja jeg avbestillte jo min. Bestille den så fort det lot seg gjøre (nesten 2 år siden), og har ventet siden. Men de har alltid svart på epostene mine, men etter at jeg fikk vite at den ble ytterligere forsinket, og at jeg neppe fikk den i år heller, ja da takket jeg nei.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Fin  El-Ranger du har Ravn. Gratulerer med den.  Den "nye" Thinken var ikke så ny heller. Håper at den blir en fin pendlebil til Stavanger.   8)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

mykle

Var på Fornebu og bestilte ny Think på fredag. Fikk beskjed om at jeg ville få den levert i slutten av april. Da med nye modifikasjoner, endret karosseri, mindbox og servostyring. Simens administerer batterileien. Ford får forhandler og service og den leveres foreløpig med ett batteri alternativ. Baksete alternativet vil ikke bli klart før januar/februar men kan ettermoteres på bilene som er produsert etter årskifte. Ikke noe fjerning av momsen på batterileien foreløpig. Sentrallås er nå standard på alle bilene (ekstrautstyr på de første). Prisen er fortsatt 199.000,-. Mindbox er obligatorisk og koster 49,- per måned. De påstod at de kunne levere bil før nyttår men da blir det uten servostyring. Jeg gikk for april men forundrer meg vel ikke om det tar noe lengre tid. De la mye vekt på å fortelle at all fokus nå er på å få opp produksjonen.

Cobos

Så med andre ord er prisen 199 000 for bilen og (49,- + 975 + MVA)/mnd. + ekstrautstyr

Jeg må si at spesielt de eskalerende månedlige utgiftene gjør denne bilen mindre og mindre interresant for meg.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Lynet

Ikke glem at det kommer faktureringsgebyr på 75,- pr mnd også!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Og årlig verkstedskontroll av batteriene i tillegg til vanlig EU kontroll etter 4 år.

Har nå tipset forbrukerinspektørene om dette. Kanskje de tar det opp i førstkommende program som er dedikert framtidens biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

el nino

Hei, jeg er idag blitt oppringt av en selger hos Ford Skøyen for å bekrefte min bestilling av bil og utstyr. Bilene blir levert fra uke 47, fra Skøyen og Sandvika.
Vi snakket litt om batterileieavtalen, og han hevdet at den årlige kontroll og evt. feil blir bekostet av Think. (Hvis det ikke beviselig skyldes feil bruk) Batteriene har en estimert levetid på 6-8 år, og etter den tid får man gratis nye batterier. Han skulle ta opp spørsmålet om hvor grensen nedad skulle gå for akseptabel  ytelse (60-80%)

Schled

Ble også oppringt i dag. Uheldigvis satt jeg i en annen telefon. Har litt problemer med med å komme gjennom når jeg ringer opp igjen.
Er veldig spent på om jeg får orange bil eller ikke.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Schled

Og det fikk jeg ikke, så ble den svart istedet. Orange var vist forbehold cabrioler.....
Fikk bekreftet at det ikke blir noen prisøkning på bilen selv om jeg nok ikke får den før i april.  :o

Kunne fått den før jul hadde jeg ikke skulle hatt bakseter. Det går ikke å etter montere bakseter i en Think da ramma på bilen er forskjellig med og uten bakseter.
Jeg fikk ikke oppvarmet frontrute som erstattning for forhåndsvarmeren de ikke kan levere lenger.

Men da blir det 4 seter og servo!
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA