Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot Partner el bil 1999 mod (Erfaringer ??)

Startet av Lynet, mandag 06. oktober 2008, klokken 11:11

« forrige - neste »

HHF

Såvidt jeg har forstått det, er det selve ramma som er ulik og denne kommer først neste år til Think ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

GotMeTeslaMS

#31
SitatKan Think levere biler med det nye karosseriet for å ettermontere selve setene senere??

Det jeg har fått vite er at det er ikke selve sete som det tar tid å skaffe, men det å få laget og godkjent ny ramme. Det skal heller ikke være mulig å ettermontere seter i den ramma de leverer i dagens biler.
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

andreash

Det var vel planlagt en kollisjonstest av 2+2 i februar har jeg hørt rykte om..

Lurer på en ting til ang finansiering/verditap.

Hvordan forventer dere at bilens verdi holder seg i årene fremover?
Hvis vi antar at Think kommer seg igjennom den økonomiske utfordrende situasjonen.
Hva blir bilens bruktverdi om 5år? Hva med om 10år?
Noen som tør å tippe??
Mine foreløpige estimat er halvering av verdi første 5 år.. og en 2009mod think i år 2019 er kanskje verdt 30000kr??
Disse estimatene avhenger egentlig mye på hvilke alternativer som kan kjøpes om 5-10år.. I verste fall kommer det en bråte med konkurrenter om 3-4år og slår beina under bruktmarkedet for disse thinkene..??


Har hatt litt motgang i forbindelse med mine to elbiler hittill, så nå må jeg regne litt på dagens aktuelle nye elbiler..


Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

elektrolux

Det er som alle vet umulig å forutse framtiden. ( f.eks hvor alvorlig finanskrisen skulle ramme ), men historien hittil er rask halvering av verdien, for så å nesten flate helt ut.

Utflatingen kan forsvinne dersom markedet blir mettet på Elbiler. Slik situasjonen har vært, og er, tror jeg at markedet vil ha problemer med å møte økt etterspørsel.

Det positive nå er at der både er nye og gamle biler til salgs. Det negative er ( i alle fall for lekfolk ) at der framdeles ikke finnes billige elbiler. Til det er delene til de billige og defekte bilene for dyre, som du sikker smertelig har fått erfare.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GliX

Sitat fra: andreash på onsdag 17. desember 2008, klokken 10:10
Kan Think levere biler med det nye karosseriet for å ettermontere selve setene senere??

Ja, så fort den nye rammen kommer vil alle biler bli produsert med denne slik at ettermontering av bakseter vil være mulig. Det vil sikkert være et visst lager av den gamle rammen som skal "brukes opp" først men...

--
GliX

El rayo

#35
Sitat fra: andreash på onsdag 17. desember 2008, klokken 10:40
Lurer på en ting til ang finansiering/verditap.

Hvordan forventer dere at bilens verdi holder seg i årene fremover?
En usikkerhet med hensyn til framtidige batteriutgifter er fjernet på den nye av batterileien på 2008 Th!nk. Nå må jeg innrømme at jeg trodde batteriet skulle holde i 10 år eller maks 100.000 km og regnet ikke med batteriutgifter da jeg kjøpte elbil.

Sitat fra: andreash på onsdag 17. desember 2008, klokken 10:40
Hvis vi antar at Think kommer seg igjennom den økonomiske utfordrende situasjonen.
Hva blir bilens bruktverdi om 5år? Hva med om 10år?
Noen som tør å tippe??

Kjøpte Th!nk i 2003 og det var veldig vanskelig å finne en bil til halvparten av nypris (som var 162k + "nødvendig" ekstrautstyr som radio, Webasto osv.). Sto på liste hos Ford i 2 år, men alt de kunne tilby var brukte biler til nesten nybilpris.

Kewet er blitt solgt i Norge i over 10 år og når man ser på prisen på 10 år gamle biler har de holdt seg bedre i pris enn fossilbiler. Kan det skyldes at ramme og karosseri ikke ruster?

Edit: sjekket nettopp hjemmesiden til Kewet og alle brukte biler er solgt. Men du kan sikre deg en pent brukt varehenger.

Edit2: Elbil Norge satte ny salgsrekord i november. Da tok jeg feil ang. at stopp i salget av nye biler også gjelder elbil. Markedet for 2 - 3 setere er langt fra mettet.

At Th!nk nå kan leveres på dagen skyldes at de fleste som står på venteliste/(har bestilt bil før) gjerne venter litt lengre for å få servostyring.


Det virker som om markedet i Norge er i ferd med å bli mettet for 2 - 3 setere i og med at man kan få nye både Th!nk, Buddy og Reva på dagen, mens Enviro har ventelister på brukte 4-setere. Tror det vil påvirke prisene i framtiden slik at 4-seterne holder seg bedre i pris enn 2 - 3 seterne. Eller kanskje det er slik at det bare er salget av nye biler som har stoppet pga finanskrisen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA