Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Peugot Partner el bil 1999 mod (Erfaringer ??)

Startet av Lynet, mandag 06. oktober 2008, klokken 11:11

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: Schled på onsdag 12. november 2008, klokken 16:03
Orange var vist forbehold cabrioler.....

Betyr det at de har bestemt seg å sette Open i produksjon?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

GliX

Schled: Har du noen formening om hvilken plass du har i "køen"?

Jeg bestilte i juli 2007 og mener å ha hørt ca. 120/130. Har ikke blitt ringt opp om konkret leveringstid enda. Synes det er rart at en må vente så lenge som til april for å få med servo og 2+2 seter... Har du noen formening om årsaken til dette?

--
GliX

Schled

Sitat fra: El rayo på onsdag 12. november 2008, klokken 16:32
Sitat fra: Schled på onsdag 12. november 2008, klokken 16:03
Orange var vist forbehold cabrioler.....

Betyr det at de har bestemt seg å sette Open i produksjon?

Vet egentlig ikke mer enn det. Jeg hadde bestilt en orange en, men da vi gikk gjennom lista og kom til fargen sa han at den var tiltenkt cabriolet versjonen.
Tenkte ikke noe mer over det når han sa det egentlig.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Schled

Sitat fra: GliX på onsdag 12. november 2008, klokken 17:45
Schled: Har du noen formening om hvilken plass du har i "køen"?

Jeg bestilte i juli 2007 og mener å ha hørt ca. 120/130. Har ikke blitt ringt opp om konkret leveringstid enda. Synes det er rart at en må vente så lenge som til april for å få med servo og 2+2 seter... Har du noen formening om årsaken til dette?

--
GliX

Hvilken plass jeg har i køen vet jeg ikke. Jeg bestilte min i mars 2008.
Fikk beskjed om at jeg kunne fått bil før Jul hvis jeg hadde bestilt en ren 2 seter og ikke skulle ha servo.
2+2 setern har vist en egen type ramme. Det er vel noe rundt det som ikke er klart før på nyåret.
2014 VW e-up

Boogie

Da jeg snakket med dem om den orange fargen sist gang fikk jeg beskjed om at den ikke holdt kvalitetsmessig. Den falmet ganske fort. Om de jobber med andre sammensetninger for å få det til vet jeg ikke.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

GliX

Sitat fra: Schled på onsdag 12. november 2008, klokken 19:16
Hvilken plass jeg har i køen vet jeg ikke. Jeg bestilte min i mars 2008.
Fikk beskjed om at jeg kunne fått bil før Jul hvis jeg hadde bestilt en ren 2 seter og ikke skulle ha servo.
2+2 setern har vist en egen type ramme. Det er vel noe rundt det som ikke er klart før på nyåret.

Vi får håpe de ringer meg også en dag. Er ikke akkurat imponert over informasjonsstrømmen fra Think så langt. Dersom chassis for 2+2, servo og alt er på plass til over nyttår er det vel også lov å håpe på å få bilen noe før april for min del. Blir for dumt å ta til takke med en halvferdig modell nå før jul når jeg allikevel har ventet i halvannet år allerede.

--
GliX

mykle

Det sies at den gule også har noen falmeproblemer. Apropos levering; bestilte forrige uke og fikk beskjed om at de skulle klare å levere den i slutten av april. Da med servo og ny ramme.

Schled

Sitat fra: GliX på onsdag 12. november 2008, klokken 23:55

Vi får håpe de ringer meg også en dag. Er ikke akkurat imponert over informasjonsstrømmen fra Think så langt.
--
GliX

Hvis du aldri har fått noen info brev fra Think og Sjur Heggulnd og heller ikke blir ringt opp tror jeg jeg hadde sjekket opp om de faktisk har registrert bestillingen din.
2014 VW e-up

GliX

Sitat fra: Schled på torsdag 13. november 2008, klokken 18:57
Hvis du aldri har fått noen info brev fra Think og Sjur Heggulnd og heller ikke blir ringt opp tror jeg jeg hadde sjekket opp om de faktisk har registrert bestillingen din.

Joda, jeg får informasjonsmailene de sender ut, og har på et tidspunkt (lenge siden) også blitt oppringt av Sjur Heglund. Kopi av kontrakten ligger på et trygt sted slik at jeg kan dokumentere bestillingstidspunkt dersom jeg er falt ut av noen lister.

Var en tur på Fornebu for å se på utstillingen og slå av en prat i dag, men døren var låst og Sjur svarte ikke på telefonen. Får forsøke igjen i morgen.

--
GliX

GliX

La igjen beskjed til Sjur Heglund i dag, men har ikke hørt noe tilbake. Røhne Selmer var mer snakkesalige....  Petter fra Sandvika-avdelingen ringte meg tilbake selv om jeg ikke hadde lagt igjen noe beskjed på svareren. Han kunne fortelle at grunnen til at jeg ikke var ringt opp enda var at jeg var oppført med bosted i Trondheim og at de ringte opp de nærheten først - jeg bor i Sandvika. Det er altså ikke full kontroll med listene etter mitt skjønn, men Petter mente at selv om adressen var feil skulle resten være i orden. Jeg har uansett kopi av kontrakten dersom noe skulle være uklart.

Petter fortalte at de begynner produksjon av biler med servo i januar og at rammen for 2+2 skal være klar i februar. Med mitt tidlige bestillingstidspunkt ble jeg derfor forespeilet leveranse en gang i mars/april.

Jeg solgte familiens bil nr. 2 for noen uker siden i påvente av el-bilen, så vi får foreløpig klare oss med en bil...

Er det forresten noen som vet noe nærmere om baksetene i 2+2 versjonen? Kan de f.eks. enkelt taes helt ut når de ikke trengs?

--
GliX

Schled

Ta en titt på bildene i denne tråden: http://elbil.no/forum/index.php?topic=1315.0

De ser ikke akkurat ut til å kunne fjernes, men de ser ut til å være greie å legge ned. Gulvet ser jo ut til å bli helt flatt.
2014 VW e-up

III

Fra Think siden : :-\

The price in Norway is NOK 212.500,- * (*m avtale) ,opp med 13 500 kr altså.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

skeptisk

Fabelaktig. Produksjonen hos Think må gå så det spruter (ut biler).
Røhne & Selmer annonser i dagens AftenAften: "Vi har biler klare for levering nå."
Hvis alle forpliktelser er oppfylt, dvs de som har stått på den laaaaange venteliste har fått bilene sine, er det imponerende. Intet annet.
Nå er det visstnok ikke levering av 2+2 ennå, da.

GliX

Sitat fra: skeptisk på onsdag 03. desember 2008, klokken 22:24
Hvis alle forpliktelser er oppfylt, dvs de som har stått på den laaaaange venteliste har fått bilene sine, er det imponerende. Intet annet.
Nå er det visstnok ikke levering av 2+2 ennå, da.

Det er heller ikke levering av biler med servo enda. Tipper det er mange med meg som sitter på gjerdet og venter på det samt 2+2 selvfølgelig.

--
GliX

andreash

Ang. kjøp av 2+2 seter.

Kan Think levere biler med det nye karosseriet for å ettermontere selve setene senere??

Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Nå: Buddy 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA