Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Heving av bilen i grunnversjon?

Startet av MinTesla, tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:51

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg er enig i dine betraktninger, Øyvind- allikevel er mobbing aldri et kommunikasjonsmiddel- heller ikke når den andre må oppfattes som hovmodig.
Et forum profiterer av vennlig omgang- selv om man synes den andre er ....( sett inn det som passer best for deg)
Grensesetting- om nødvendig- er moderators oppgave.

petersv

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 15. januar 2014, klokken 09:46
Jeg er enig i dine betraktninger, Øyvind- allikevel er mobbing aldri et kommunikasjonsmiddel- heller ikke når den andre må oppfattes som hovmodig.
Et forum profiterer av vennlig omgang- selv om man synes den andre er ....( sett inn det som passer best for deg)
Grensesetting- om nødvendig- er moderators oppgave.

Dette er jeg helt enig i :) Ikke ofte (tror dette er første gang) jeg poster "+1"-innlegg.

laumb

SitatDet er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg.
Dersom partene som står mot hverandre er like sterke eller det handler om enkeltstående episoder, defineres det ikke som mobbing.

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. januar 2014, klokken 09:30
PS: jeg spår også awd Model s. Enten før eller etter lansering av Model X.

Her kan du kun bomme om det lanseres samtidig :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

janmb

Dette handler ikke om 4wd eller ei i det hele tatt - det handler om idioten i å forvente og forlange troverdighet for bastante påstander med totalt fraværende vilje og evne til å vise til kilder.

At det kommer, en eller annen gang, en utgave med 4wd er det vel ekstremt få som har talt imot. Det er som sagt ikke poenget heller.

Bottom line er å lære seg at du ikke skal forvente troverdighet uten å oppgi kilder.

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Havebigfun

Egentlig tror jeg ikke det er nyttig å videreføre denne diskusjonen  ???
allikevel to aspekter:
1. det er fint at du kommer med en def. av mobbing, Laumb.
Ser man hvordan TS har blitt behandlet i denne og andre tråder er det ikke en mot en men en mot "hundre" (bare nevner en gang til at jeg er enig at han la hodet lagelig til- men dermed er det ikke riktig å slå til- jeg personlig mener heller ikke en mot en- det har med respekt for andre mennesker samt stil å gjøre)
2. Tenk deg at du sitter på følsom info som du har fått via lekkasjer. Mange av oss er ivrige og har lyst til å meddele seg- samtidig kan man ikke røpe kilden både for å beskytte kilden og for å sikre informasjonsflyt fremover. Dine forumvenner forlanger imidlertid at du angir kilden for å bli trodd- ikke lett dette.
Jeg tror journalister ikke angir kilden av prinsipp- jeg ser at de da må etterforske slik at de sikrer at info er riktig og at vi er avskåret fra det. Det er et dillemma vi må leve med.

Når man er uenig eller forsåvidt forbannet over noen påstander her er det også en mulighet å ikke skrive noe- med den fornyelsestakten vi har nå forsvinner "rare" tråder raskt ut av synet slik at blodtrykket kan normalisere seg igjen. :)
Ingen respons er en brukbar "straff" for dårlig oppførsel el. ;)

tho

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 15. januar 2014, klokken 14:18
Ser man hvordan TS har blitt behandlet i denne og andre tråder er det ikke en mot en men en mot "hundre"

Er det noe rart? Han oppfører jeg jo som et forumtroll. Det er dette han er ute etter. Han vil ha denne oppmerksomheten.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

sindrej

En trenger da ikke oppgi kilder for å bli trodd.  Det holder da lenge at spådommene går i oppfyllelse når han sier.  I dette tilfelle ved en helt konkret hendelse.

Kagex

Problemet her er jo at han oppgir at han har inside informasjon, og han oppgir konkret at awd skal komme i februar og dette skulle bli opplyst 04.januar så utsatte han det til 14 pga automotor show.

dette sa han allerede i oktober. før prisstigning. så en ny forumbruker som kanskje nølte litt med å bestille fordi en annen forumbruker sier at sønnen hans har info at dette kommer, avventer med å bestille, så nå koster bilen mye mer?

det er kanskje litt mer skadelig enn at vi sier at han er beklager språket " full of shit", selv en journalist som kommer med feil "fakta" blir hengt ut.
P29687

Havebigfun

Jeg er delvis enig med de siste to talere- men:
I Tesla vet den ene ikke hva den andre gjør- det har vi erfart uttallige ganger. Gitt sønnen sitter i utviklingen kan det godt hende at planen var slik som hevdet i oktober men så kom det noen "issues" imellom slik at det blir delay på to Teslauker. Disse "issues" vet sønnen ikke om og heller ikke at det blir forsinkelser...
Er den noen som husker historien med adapterne :o
Vi er bare i midten av januar sålangt.
Det som egentlig var mitt anliggende er den måten vi kommuniserer med hverandre på- da er det forbedringspotensiale ;)

Brede

Det som er betenkelig er jo hvor enkelt det er for noen som er interessert i å begrense salg av Tesla å komme her med opplysninger av denne art, noen som potensielt kan få ganske mange kjøpere til å fortsatt sitte på gjerdet for å vente på det nye som er "lovet" av en som har noen på "innsiden".

Foleson

I min bok fortjener alle som starter en tråd med en lang overskrift i store bokstaver all mulig pepper.

Det er i seg selv et brudd på all mulig nettkotyme, og alltid et tegn på at her skriver noen som ikke fortjener å bli tatt alvorlig.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Dr.Ling

Jeg får gå mot strømmen og si at jeg IKKE tror Model S kommer som AWD.

Klart, de har sikkert lekt med tanken, kanskje til og med laget en prototyp, men hva er egentlig fordelen? Hvem vil ha mer akselerasjon? Og har noen klaget på vinteregenskapene til Model S slik den er? Ulempene er mange: Bl.a mer vekt, ødelegge for nåværende salg av Model S, ødelegge for lanseringen / salget av Model X, avspore helt mtp å utvikle Gen3, osv.

Eneste grunn til å gjøre dette er om de har tenkt å skrote hele Model X-modellen.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Brede

Jeg sitter litt med de samme tankene Dr.Ling.

Kan ikke helt se for meg salgspotensialet i en 4WD Model S.
I Norge vil nok en del vurdere den, men ikke verdt å lage en ny modell for å tilfredsstille oss.
Canada kan vel ta unna noen.
Jeg trodde 4WD var populært nedover Tyskland, men om en ser på tyske bruktbilsider så er vel under 5% av bilene som står annonsert der med 4WD. Og bedre blir det vel ikke lengre sørover på kontinentet.
I USA er vel omtrent 30-35% av bilene 4WD, med dette er jo stort sett bare SUV og pickups.

Nå har ikke jeg mye peilig på marked og salg, men det må vel være bedre prosjekter å konsentrere seg om for Tesla?

fonberg

Jeg synes faktisk at de som tar første post i denne tråden (eller gjenfortelling av denne) på alvor, bør ta en god porsjon selvkritikk. I dagens informasjonshav er kildevurdering essensielt for å skille snørr fra bart. Og trådstarter har nok bare snørr å vise til her, dessverre.

Forøvrig er ikke alle bokstavene store i overskriften; de tre siste i "wheel" er faktisk små. Besynderlig. Vel vel. Det jeg synes er minst like kritikkverdig som alle de store bokstavene, er feil bruk av det idiomatiske uttrykket "bite i seg" i den samme overskriften  :P (Og det er jo ikke den eneste språklige feilen i overskriften, akkurat...)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA