Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Heving av bilen i grunnversjon?

Startet av MinTesla, tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 14. januar 2014, klokken 18:24
Jeg lurer på om Elon synes det er for mye støy på bilutstillinger slik at han ønsker mer fokus på sine presentasjoner når han kommer med det viktige nyhetene. Han ønsker ikke å dele oppmerksomheten. Har han noen gang kommet med viktig info på en bilutstilling.
Apple har heller ikke kommet med viktige nyheter på noen messe noen gang.
Viktig info regisseres som et eget show :)
Høres fornuftig ut det. Nå løp ryktebørsen løpsk før denne messen, så forventningene var høye. Aksjekursen fikk seg en liten boost med tallene Jerome presenterte, men skikkelige løft av bilen kommer nok på egne demonstrasjoner regissert til fingerspissene :)

Neste planlagte event er vel 20. februar (Q4 tall)? Kanskje det kommer nye tråder på forumet her om awd rundt 19/20 feb :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Harlex

Ser absolutt ingen grunn til å bli deppa hvis/når 4wd kommer. Den får mindre plass, den blir dyrere og mest sannsynlig betydelig redusert rekkevidde. Hvis disse tre ikke stemmer så kan det være grunn til å bli sur.... Det er ikke første gang en premiumbil blir tilbudt med 4wd.... Trekker på skuldrene jeg....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

valvolainen

Sitat fra: Harlex på tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:15
Ser absolutt ingen grunn til å bli deppa hvis/når 4wd kommer. Den får mindre plass, den blir dyrere og mest sannsynlig betydelig redusert rekkevidde. Hvis disse tre ikke stemmer så kan det være grunn til å bli sur.... Det er ikke første gang en premiumbil blir tilbudt med 4wd.... Trekker på skuldrene jeg....

Har og sittet og tenkt på nettopp dette. de store tyskerene kommer alle med 4wd. God etterspørsel av 2wd fordet. Ingenting som stuper i pris og verden forsetter visst som før.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Stig O

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 14. januar 2014, klokken 18:27
DETROIT, MI -- Palo Alto, Cali.-based Tesla showed off its 2015 all-electric Model S at the Detroit Auto Show Monday. The all-white vehicle was complete with a set of skis and a snowboard strapped to the top.

New electric Model X not finished, being worked on 'vigorously'

http://www.mlive.com/naias/index.ssf/2014/01/tesla_unveils_new_model_x_an_e_1.html#incart_river

Ikke mye nytt her ...

Ikke en gang røde bremse calipre på den hvite performancen. Dette var jo på produksjonsmodellene i slutten av november på de amerikanske modellene!!??
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Tai

Alle de som roper at verden skal gå under vil jo også få rett før eller senere ;D.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Kagex

Minner meg litt om dommedagsprofene her. 

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Øyvind.h

Sitat fra: Tai på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:04
Alle de som roper at verden skal gå under vil jo også få rett før eller senere ;D.

Tai
Men awd på Model S har jo med 99% sannsynlighet null og niks å si ift rwd versjonen :)
Awd blir garantert dyrere (mer kompleks, ekstra motor), får noe lavere rekkevidde (pga vekt og ekstra drivverkstap) og man mister nok en del frunk-plass (om ikke alt?)

Så awd er bare en utvidelse av utstyrspaletten. Hyggelig for bedriften og kjøpere, og totalt uinteressant for oss med 2wd som ikke trenger 4wd. 2wd har jo vist seg å være svært god på vinterføre, bedre enn min gamle fwd.

Awd er altså hverken dommedag, katastrofe eller krise :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleT

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:41
... Hyggelig for bedriften og kjøpere, og totalt uinteressant for oss med 2wd som ikke trenger 4wd. 2wd har jo vist seg å være svært god på vinterføre, bedre enn min gamle fwd.

Awd er altså hverken dommedag, katastrofe eller krise :)

Helt enig. Standard Model S har vist seg å være alldeles utmerket på sleipt vått glatt føre i bratte bakker.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Tesla-man

Dette er jo bare en tulletråd - atpåtil med store bokstaver.  Jeg stemmer for sletting :-\
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

laumb

Viktig å ha noe drit man kan se tilbake på og flire av.

Selvfølgelig kommer Model S som AWD. Spørsmålet er om det skjer i fjor, om 6 år eller er sted i mellom.

Spinner

Sitat fra: laumb på onsdag 15. januar 2014, klokken 00:19
Selvfølgelig kommer Model S som AWD. Spørsmålet er om det skjer i fjor, om 6 år eller er sted i mellom.
Statistisk sett skjer det i hvert fall IKKE når MinTesla lager en post om at det kommer 8)

Amoss

Så sant så sant... Men, etter som det alt er lagt opp til VIN-identifisering for 2wd vs 4wd på MS fra og med i år, så tipper jeg at det blir i år. Kanskje det lanseres når de presenterer MX beta?

Men nei, sitter ikke med noen inside-info ;)

Tipper heller ikke at det blir noen batteri-endringer samtidig (selv om det KAN skje). Merker meg at VIN-koden kun skiller mellom 2 batterityper (rett nok uten å spesifisere kapasiteten). Elon har tidligere antydet at ending på batteriet ikke er sannsynlig før ifm lanseringen av GIII... (Men siden GIII har blitt ett år forsinket siden den gang.... :p )
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Havebigfun

Sitat fra: Sbr på onsdag 15. januar 2014, klokken 00:30
Statistisk sett skjer det i hvert fall IKKE når MinTesla lager en post om at det kommer 8)
Aner jeg litt mobbing her- det bør vi holde oss unnå. :(
Før dere dømmer bør dere gi Min Tesla den tiden det er rimelig for å se om hans spådommer går i oppfyllelse- 2 Tesla uker.
For en slik stor endring vil det være noen måneder -si innen Q2.

Øyvind.h

Men han har jo allerede bommet flere ganger?
Det kan godt være alt han skriver egentlig stemmer, men da er det på tide å bli litt mindre hovmodig og heller ta innover seg at gutta på gulvet ikke nødvendigvis kjenner toppledelsens strategier og planer. Og kanskje innse at planer kan endre set :)

Når han varsler at nyheten slippes på pressekonferansen (30 min før den avholdes) og allikevel bommer, ja da er det ganske tydelig at kilden ikke kan bidra med veldig mye. De første postene han kom med her på forumet var heller ingen gode indikatorer på at han var seriøs, men ser han (eller moderator) har slettet den jeg husker best :)

PS: jeg spår også awd Model s. Enten før eller etter lansering av Model X.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA