Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er prisen på å skifte til et nytt 85 kw batteri pr i dag?

Startet av olaover1, tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:01

« forrige - neste »

nico

Har også registrer at jeg må kjøre i 68km/t ( i speedometeret) for at jeg faktisk skal ligge i 60..

Pratet med kundeservice hos min lokale forhandler, i følge han så er det en sikkerhetsmargin som nissan har lagt inn. Og det gikk ikke an å gjøre noe med det.
Nissan Leaf Tekna - Levert 04.12.2013 fra Imaas Bil i Bodø

Leon

Hos meg viser speedometeret gjennomgående 10% for høyt i forhold til GPS, og det er mer enn jeg er vant til fra andre biler som vanligvis har ligget på 5-8% for mye. Det er for så vidt greit å forholde seg til, kan kjøre i 55 km/t i 50 sone, 66 i 60 sone, 88 i 80 sone o.s.v.

Når hastighetssperren slår inn på 160 km/t, viser GPS'en at du bare kjører i 144... :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Knotten

Sitat fra: Leon på onsdag 15. januar 2014, klokken 09:25
Når hastighetssperren slår inn på 160 km/t, viser GPS'en at du bare kjører i 144... :)

Det var kanskje du som passerte meg i Nygårdsgaten i Bergen nettop?   :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Leon

#18
Vet ikke hva som har skjedd i Nygårdsgaten, men nei, jeg bor i Oslo, og har aldri hatt med Leaf'en til Bergen :D

Mitt forsøk var nok et sted der fartsgrensen var 100 eller 110 km/t, og raskt overstått, som en test på hva som skjedde. Kjører for øvrig stort sett svært så rolig, og holder meg til fartsgrensene  ::)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

olaover1

Synes virkelig dette er noe Nissan kunne gjort noe med. 3-4 kmt feil er jo greit men helt opp mot 10 kmt er bare for dårlig.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

reptil

Er sånn på Qashqaien vår også.
Nissan sin policy kanskje, men er mye.....
Svart Leaf Acenta

Thomas Parsli

Sitat fra: olaover1 på onsdag 15. januar 2014, klokken 12:19
Synes virkelig dette er noe Nissan kunne gjort noe med. 3-4 kmt feil er jo greit men helt opp mot 10 kmt er bare for dårlig.

Hva tror du skjer hvis bilen viser 3km feil (i 90km/t) og du bytter til minste lovlig dekkdimensjon?
Tror ikke resultatet er så greit...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

olaover1

Forholder meg kun til det den nå viser med originalt oppsett a 205/55-16 og det liker jeg ikke!
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

olaover1

Har da fått bilen tilbake fra merkeverksted, men feilvisningen kunne de ikke gjøre noe med.









Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Thomas Parsli

Sitat fra: olaover1 på onsdag 15. januar 2014, klokken 17:43
Forholder meg kun til det den nå viser med originalt oppsett a 205/55-16 og det liker jeg ikke!

Nå er jo forskriften redegjort for, så Nissan har sitt på det tørre.
Så lenge Nissan ikke kobler GPSen til speedometeret (kanskje mulig i firmware) blir det garantert ingen endring på dette. Og Nissan ser ut til å praktisere anti-Kaizen så jeg ville ikke holdt pusten.

Thomas
(fint om du endrer profilbildet forresten, det er svæært)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elvedalen

ja det er dårlig at speedometeret viser 8-10km feil selv har jeg 195-65-15 på vinter hjulene, vi får klage til forhandler'n vår, med mange nok klager så kanskje det skjer noe, sånn som med ladekabelen til de nye mod.
Nissan Leaf Tekna 2013.

Øyvind.h

Akkurat samme hos VW Passat (nyeste modell). Viste 80km/t når jeg reelt sett kjørte i rundt 73-74km/t. Kom ingen vei når jeg klagde, bare svaret "slik er det dessverre".

Virker som om flere produsenter har lagt seg på denne linja, ikke bare Nissan med Leaf.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Powerflux

Får kjøpe dekk med 5-7% større rullediameter neste gang da 8)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

knnygar

Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA