Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av nien, tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

nien

e-up blir solgt med 2 kabler - vanlig stikk 10A og Mode 3 type 2. Har prøvd Mode 3 type 2 kabelen på noen lokasjoner, kabel passer i stikk osv, men bilen tar ikke lading. Regner med at det er noe som mangler i vegg kontakten, men det hadde vært kjekt å vite om en lokasjon i stor Oslo som en e-up eier har prøvd, og som virker ?

Elmo

Jeg har prøvd vår på to forskjellinge stolper i Hans Møller Gasmannsvei 9 på Bjerke.  No problem.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stikkkontakt

Hvor finnes egentlig uttak for disse kablene?
Hva heter de offisielt/hva må jeg søke etter for å finne det?
Finnes det slikt i Bergen?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

maxmekker

Enn så lenge er det ikke flust med Type 2 mode 3 stolper Rundtom , men det popper opp flere og flere. Mange bytter om fra de vanlige schuko stolper til en kombi type, med både type 2 + schuko, eller rene type 2 stolper.

om ikke bilen kommer med det når den kjøpes må en type 2 kabel kjøpes løst. 

nofuelno

Anbefaler Type 2>type2 ladekabel fra Phoenix da Mennekes-kabelen på bildet ikke får plass i søylene fra Ensto.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jkirkebo

Sitat fra: nofuelno på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:52
Anbefaler Type 2>type2 ladekabel fra Phoenix da Mennekes-kabelen på bildet ikke får plass i søylene fra Ensto.

Det er samme kabelen jeg har og jeg har da brukt den uten problemer både på Inspiria og Strømmen. Begge disse er av typen med lokk som må lukkes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. januar 2014, klokken 00:20
Sitat fra: nofuelno på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:52
Anbefaler Type 2>type2 ladekabel fra Phoenix da Mennekes-kabelen på bildet ikke får plass i søylene fra Ensto.

Det er samme kabelen jeg har og jeg har da brukt den uten problemer både på Inspiria og Strømmen. Begge disse er av typen med lokk som må lukkes.
Har ikke testet dette selv, men har fått det referert. Kan være at de nyeste Ensto søylene har fått bedre plass.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Elmo

Det går ikke å lade fra 32A Mennekes Mode3 ladestolper en den medfølgende Type2 16A kabelen.
Stolpen leser motstanden i kabelen og skal i utgangspunktet sette ned pilotsignalet så den gir maks 16A (som kabelen tåler), men produsenten har missforstått (eller vært overforsiktige) og stenger strømmen helt isteden :(  Det kommer ingen fornuftig feilmelding >:(
Salto sier at de har påpekt denne feilen og at det vil komme en oppgradering som vil gjøre at 16A kabel får maks 16A i 32A stolpe, slik det burde være. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

valvolainen

Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:55
Det går ikke å lade fra 32A Mennekes Mode3 ladestolper en den medfølgende Type2 16A kabelen.
Stolpen leser motstanden i kabelen og skal i utgangspunktet sette ned pilotsignalet så den gir maks 16A (som kabelen tåler), men produsenten har missforstått (eller vært overforsiktige) og stenger strømmen helt isteden :(  Det kommer ingen fornuftig feilmelding >:(
Salto sier at de har påpekt denne feilen og at det vil komme en oppgradering som vil gjøre at 16A kabel får maks 16A i 32A stolpe, slik det burde være. 

Det var godt!


Sitat fra: nofuelno på torsdag 23. januar 2014, klokken 00:27
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 23. januar 2014, klokken 00:20
Sitat fra: nofuelno på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:52
Anbefaler Type 2>type2 ladekabel fra Phoenix da Mennekes-kabelen på bildet ikke får plass i søylene fra Ensto.

Det er samme kabelen jeg har og jeg har da brukt den uten problemer både på Inspiria og Strømmen. Begge disse er av typen med lokk som må lukkes.
Har ikke testet dette selv, men har fått det referert. Kan være at de nyeste Ensto søylene har fått bedre plass.

De funker med de gamle også, men det er litt trangt.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA