Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av nien, tirsdag 21. januar 2014, klokken 13:36

« forrige - neste »

nien

Det begynner å bli noen BMW i3 og e-up på veien... da burde det kanskje snart dukke opp en hurtiglader i Oslo området som faktisk virker .. har noen sett en Combo 2 lader innenfor 3 mil fra Oslo som ikke er defekt ? Jeg finner ingen..

Leon

Sto ved siden av en eUp som ladet ved det gamle rådhuset i Sandvika før jul, men nå er info om Combo fjernet fra hurtigladekartet igjen for denne stasjonen, så ikke vet jeg...

Det står utplassert en CHAdeMO pluss en kombinert CHAdeMO og Combo ladestasjon der.

Du får ta en tur og teste om den virker :)

I følge http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet skal det ikke være noen hurtigladere med Combo i drift per nå...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

nien

Dette er jo tragisk.... Ccs lading i Sandvika virker ikke... Jeg trodde firmaene som bygger ut lading fikk penger når de kan levere japselading OG CCS lading. Tror jeg må stille noen spm til de som bevilger penger her, det er jo åpenbart noen som har fått penger, men ikke kan levere!

Hans Håvard Kvisle

Ooops, det er en filterfeil på hurtigladekartet som ikke får med Combo når den kombineres med CHAdeMO. Blitt korrigert på mobilversjonen i går:
http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilhurtigladekart.php
Lar du avhuking Hurtig Combo stå igjen, er det tre stasjoner i Østfold og to i Sverige. Det stemmer med hva som er lagt inn i NOBIL. I kveld blir også det vanlige hurtigladekartet korrigert, måtte bare først sjekke at det virka på det ene kartet.

Stasjonen i Sandvika var også en liten stund med Combo. Men fjerna det siden den ikke har virka, ei heller Marienlyst Drammen. Venter fortsatt på å få endelig bekreftelse at disse Efacec-laderne leverer. Har vært trøbbel også i Østfold.

Så langt har jeg bare fått bilder av at e-up! lada utafor Sandvika rådhus, men ikke tlf jeg venter på hvor beskjeden er krystallklar: Nå bare funker det!
St.Hanshaugen

nien

Da tror jeg vi har avklart at det ikke finnes CCS ladere i oslo og omegn.

Har noen prøvd den i Fredrikstad siste 2 uker ? Det er vel lite sannsynlig at den virker, det ser ut til at den spanske kvalitetsladeren varer i sånn ca 4 timer etter at fotografen & pressen har reist :-) ...

Hans Håvard Kvisle

Nå har jeg aktivert Combo i Sandvika. Både Fortum og Garo (som er importør av hurtigladere fra portugisiske Efacec) hevder at denne nå virker for e-up! og i3. Det samme gjelder de tre ladestasjonene i Østfold. Men Combo-ladepunktene kan bare åpnes med Fortums ladekort, SMS funker ennå ikke.

Visstnok skal også dobbeltladeren på Marienlyst, Drammen til Grønn Kontakt nå funke med Combo, det samme er stasjonen som er på vei opp på Rudshøgda, men dette har ikke GK bekrefta ennå, bare Garo.
St.Hanshaugen

nien

Ccs lader i Sandvika virket med rfid i går. Jeg ladet i 30 min, og fikk inn 9kw/t, noe som betyr en ladeeffekt på omtrent 20 kw. (Jeg kjørte varmeapparat mens bilen ladet, ca 2 kw). Temperatur -5c. Jubel & glede, det var første gang jeg har ladet fort!!!!

Lurvine

Sitat fra: nien på lørdag 18. januar 2014, klokken 08:08
Ccs lader i Sandvika virket med rfid i går. Jeg ladet i 30 min, og fikk inn 9kw/t, noe som betyr en ladeeffekt på omtrent 20 kw. (Jeg kjørte varmeapparat mens bilen ladet, ca 2 kw). Temperatur -5c. Jubel & glede, det var første gang jeg har ladet fort!!!!

for oss som ikke snakker i kW og kW/t... hvor mye fylte du på "tanken" på de 30 min? :)
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Leon

9 kWt skulle vel tilsvare et sted mellom 50 og 75 km ekstra kjøring, litt avhengig av forbruk (mellom 0,12 og 0,18 kWt per km).
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA