Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Webasto virker - virker ikke - virker igjen

Startet av NorwegianX, tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:45

« forrige - neste »

NorwegianX

Rekkeviddeangst er stort sett fraværende med denne bilen. Såfremt man får ladet...

Ladeangsten er imidlertid i ferd med å gripe om seg...

Hver morgen er det samme spenningen.
Er landingen fullført? Lyser de røde diodene? Har systemene stengt helt ned? Hvor lang tid tar det å vekke den til liv? Rekker jeg dagens første avtaler mm.

Hva menes forresten med meldingen "Car needs service" i displayet? Tesla kan ikke/vil ikke svare på det...

Tesla svarer for øvrig ikke på mail henvendelser. Og det tok to kvelders beleiring av Tesla butikken før jeg omsider fikk booket en servicetime. Over en måned frem i tid...

Men når det er strøm på batteriene, så går den som en drøm...
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

eledille

http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

Det finnes også minst to forskjellige portable Type 2-bokser som takler større effekt.

Hvis du synes det er urimelig at du må betale for dette, så ring Forbrukerrådet på 03737 og få veiledning.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Tønsberg

Sitat fra: eledille på tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:41
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

Det finnes også minst to forskjellige portable Type 2-bokser som takler større effekt.

Hvis du synes det er urimelig at du må betale for dette, så ring Forbrukerrådet på 03737 og få veiledning.
Hva er prisen på denne kabelen?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

arnljon

Bestilte Mennekes 13A Schuko til type 2 idag fra Salto. Uansett om Tesla klarer å fikse UMS/ladeproblematikken er det greit å ha en ekstra som tilsynelatende er problemfri. Lading er jo helt essensielt når man er ute og reiser. Jeg betalte 4700 + mva og tok med i bestillingen en Type 2 - type 2 ladekabel (pris 1580 + mva) i samme slengen for å kunne koble meg opp mot type 2 ladestasjoner når det blir flere av dem.
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Spinner

Sitat fra: arnljon på tirsdag 14. januar 2014, klokken 15:09
Bestilte Mennekes 13A Schuko til type 2 idag fra Salto. Uansett om Tesla klarer å fikse UMS/ladeproblematikken er det greit å ha en ekstra som tilsynelatende er problemfri. Lading er jo helt essensielt når man er ute og reiser. Jeg betalte 4700 + mva og tok med i bestillingen en Type 2 - type 2 ladekabel (pris 1580 + mva) i samme slengen for å kunne koble meg opp mot type 2 ladestasjoner når det blir flere av dem.
Kanskje like viktig er at Mennekes kablen tåler vann mye bedre enn UMC'en, samt at den passer i ladepunkter uten å bruke skjøteledning.

NorwegianX

Sitat fra: eledille på tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:41
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

Det finnes også minst to forskjellige portable Type 2-bokser som takler større effekt.

Hvis du synes det er urimelig at du må betale for dette, så ring Forbrukerrådet på 03737 og få veiledning.

Nå har det ikke kommet så langt enda at det er diskusjon om hvem som skal betale hva.

Normalt sett skal en leverandør ha mulighet til å rette opp feil med sine leveranser før det er aktuelt å gå videre.
Og så langt er det ikke noe som tilsier at Tesla ikke kommer til å ta ansvaret.

Men det er et problem når man ikke får svar på skriftlige henvendelser (mail)
Også et problem når det kreves et par besøk hos Tesla for å få satt opp en service time.

Jeg har ordnet meg med en mobil ladeboks basert på ladekontrolleren til Zero Carbon World.
Denne fungerer prikkfritt, men ble litt for stor til å flytte rundt på til daglig. Har derfor bestilt et par ladekontrollere til, slik at jeg får satt opp permanent løsning på mine to mest brukte ladeplasser.

Jeg kommer ikke til å kreve Tesla for noe som helst relatert til disse ladeløsningene.
Men jeg forutsetter at de til slutt kommer opp med en UMC som funger.
Samt også får justert opp slik at det blir mulig å lade med de hastigheter som ble lovet.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA