Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Å kjøre i B modus, Eco modus eller D modus

Startet av Teslus, tirsdag 21. januar 2014, klokken 08:58

« forrige - neste »

Teslus

Hei,

Jeg har aldri kjøpt fabrikkny bil, og lurer derfor på når man pleier å få bekreftelse på produksjonsdato, leveringsdato og sånne ting? Jeg prøve å spørre selgeren min, men da fikk jeg svaret: "Det har ikke kommet noe endelig enda. Jeg skal gi det tilbakemelding når jeg får noe mer eksakt.".

Selgeren har luftet at den kommer i uke 13, med produksjon uke 9/10, men han har ingen bekreftet informasjon.

Håper noen kan hjelpe!  :)

odahle

Jeg fikk produksjonsdato en god stund før, om jeg husker korrekt ca. 1 mnd. Jeg hadde produksjonsuke 47, så regner de vel 3-4 uker med frakt og klargjøring før den kan leveres. Fikk opplyst at levering kunne skje i uke 51, men den kom ikke før i uke 2. (Det har nok noe med helligdager og jul å gjøre).

Så for meg ble det slik:
Bestilling: uke 37
Produsert: uke 47
Levert: uke 2
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

copendorf

Skrev kontrakt den 17.12. Fulgte opp med en epost til selger i forrige uke vedrørende produksjonsuke og leveringsinformasjon. Vedkommende hadde ingen informasjon vedrørende produksjon, men opplyste at de antagelig ikke ville være istand til å levere bilen før i slutten av april.

Tungsten silver
Teknikkpakke

HighEndListener

Skrev kontrakt i november og fikk antydet produksjon i uke 3 med levering i slutten av februar/begynnelsen av mars.

Jeg har heller ikke vært borte i dette med produksjonsbekreftelse ++ tidligere, men jeg tror det er en metode for å "korte ned" ventetiden for en utålmodig nybilkunde.

Samtidig er bekreftelsen på at bilen virkelig blir produsert denne uken et tegn på at timeplanen etter all sannsynlighet vil holde.

upwego

for min del så bestilte jeg bilen 7/9-13
den var forventet produksjonsuke med 47, men det ble uke 51.
i uke 53 fikk jeg melding om at bilen hadde ankommet landet.
og nå sitter jeg å tripper mens jeg venter på å hente bilen! dette er på møller stavanger.

en night blue, med alt utstyr. spennende! ikke sett en av samme farge på veien enda, men selger sendte meg netopp ett bilde, og den er jo helt nydelig som han sa;)
vet noen hvor mange e-up det er på veiene pr dags dato?

EV - Driver

Har fått bekreftet produksjon i uke 13 og 14. Levering tre uker senere. Bestilte 19/12-13. Blir vel etter påske med andre ord.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

jonnis

Jeg bestilte uke 41.
Sendes 3 feb fra Bratislava.
Kommer til Bergen 1-2 uker etter det.

Gleder meg!

Svart metallic, dab+, panoramasoltak og teknkikpakke.

Jeg har også bestilt armlene til bilen! Det kommer en egen tråd med bilder når det er installert :)
Det er ikke originalt VW utstyr. Det er svart skinn så får vi se om det ser helt forferdelig ut eller om det går bra siden jeg har en svart bil og dash!
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

nitewlkr

Armene fra Citigo passer som ett skudd og ser helt originalt ut :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

jonnis

#8
Aha!

Etter litt research ser jeg jo at vw (e-)up!,  Skoda Citigo og Seat Mii er "samme" bil!
Armlenet mitt kosta ca 1100 og er ikke testet enda da jeg ikke har mottatt bilen.. PM meg hvis dere vil ha linken til siden hvor jeg kjøpte den.
Og man kan jo kanskje spørre en lokal Skodaforhandler om pris på en Citigo-versjon!
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA