Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Lein, tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

staleand

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 26. desember 2014, klokken 23:36
Jommen sa jeg bil 2.0...

20 forbedrigner i uken du liksom. Rette 20 fuckups og introdusere 23 nye??? ?

Begynner å lure på om du troller eller om du faktisk eier bilen?
Jeg er på ingen måte fanatisk og tåler godt at folk kommer med rettmessig og velformulert kritikk av Tesla, som f.eks muffinman gjør på en god måte. Du derimot ser ut til å ha en agenda mot Tesla, som f.eks dette innlegget som ikke engang har noe med topic å gjøre?
Vanligvis så har du vertfall klart å kamuflere trollingen litt bedre.

Når det kommer til pakking av snø i hjulbuene fikk jeg oppleve dette selv for første gang idag, og det var ikke spesielt morsomt.

Lurer også på om noen har funnet en MacGyver-løsning på dette problemet?
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Muffinman

Har prøvd å spraye på 50% frostvæskblanding uten særlig hell. Skal teste 100% blanding. Avisingsvæske for fly er 50/50, men denne er vel oppvarmet før bruk og har neppe like tykke lag med is som skal fjernes.

Kallagtunet

#77
Sitat fra: staleand på lørdag 27. desember 2014, klokken 02:13
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 26. desember 2014, klokken 23:36
Jommen sa jeg bil 2.0...

20 forbedrigner i uken du liksom. Rette 20 fuckups og introdusere 23 nye??? ?

Begynner å lure på om du troller eller om du faktisk eier bilen?
Jeg er på ingen måte fanatisk og tåler godt at folk kommer med rettmessig og velformulert kritikk av Tesla, som f.eks muffinman gjør på en god måte. Du derimot ser ut til å ha en agenda mot Tesla, som f.eks dette innlegget som ikke engang har noe med topic å gjøre?
Vanligvis så har du vertfall klart å kamuflere trollingen litt bedre.

Når det kommer til pakking av snø i hjulbuene fikk jeg oppleve dette selv for første gang idag, og det var ikke spesielt morsomt.

Lurer også på om noen har funnet en MacGyver-løsning på dette problemet?


Var sikkert ikke den mest konstruktive innlegget ser det, men når de nå klarer å lansere en ny model som model D med samme jalla innerskjermer som alle som har kjørt bilen over litt tid i snøføre har opplevd at ikke duger og rett og slett er trafikkfarlig blir jeg ganske oppgitt og lurer på om tesla i det hele tatt bryr seg om kundenes ve og vel. Jeg blir oppgitt over at de prioriterer nye feeatures før de får fikse basis funsjonaliet. Jeg blir opgitt forde jeg er redd de med dette er på vei til å forspille sim mulighet til å revolusjonere bilbransjen...

Og du trenger ikke bekymre deg for mitt Tesla bilhold, har hatt en P85+ siden nov i fjor, en mod X reservasjon og en Model P85D i bestilling med leverinf neste høst.

eadie

Problemet med innerskjermene er at de er "sticky", så snø og slaps henger istedet for å falle av. Designfeil, etter min mening.
Ang. Zottozero så er det gode dekk i normalt vestlandsvær (våt asfalt) men på snøveier, spesielt med is, er de rett og slett dårlige.

Spørsmålet er om dekktype påvirker pakking av snø i hjulbuene
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Havebigfun

Det er filt-innerskjermer på flere biler, bla MB- er det annen filt- eller er det bare mere plass hos de andre?

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 27. desember 2014, klokken 08:48
Det er filt-innerskjermer på flere biler, bla MB- er det annen filt- eller er det bare mere plass hos de andre?
Filt i skjermene på Passat også.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Har hatt flere VAG og MB nye biler uten så mye som en liten bit av filt i hjulhusene.

Men det er ikke filten som er hovedpoenget men pakking av hjulbuer slik at det ikke er fjæringsvei igjen, livsfarlig. Noe jeg aldri heller har opplevd på andre biler ei heller har sett på andre biler, men på fjelltur med en rekke med biler der det er en Tesla eller to så ser en at der er hjulbuene pakket på Teslaene men ingen andre biler.

Havebigfun

Da kan vi konstatere at det er et TMS-problem- det jeg lurer på er hvorfor.
Det er mye forskjellig kompetanse her- vi må jo kunne komme litt nærmere.
Anyone?

F_P

Tviler på at dette kun er et TMS problem. Har hatt ulike folkevogner opp igjennom, og flere av disse har slitt med samme problem under spesielle forhold. Mulig det er verre på TMS, men det skal jeg ikke uttale meg om siden det er min første vinter i en, og så langt har den ikke pakket mer enn andre som sagt.

Så kom jeg nå på følgende og det er sikkert vesentlig  ::)  Jeg har tidligere drevet det forholdsvis hardt i senking av bil = mindre klaring mellom dekk og hjulbue = pakker seg lettere muligens? Kan tenkes at det også er grunnen på TMS?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Havebigfun


Epleskreller

Sitat fra: F_P på lørdag 27. desember 2014, klokken 11:27
Så kom jeg nå på følgende og det er sikkert vesentlig  ::)  Jeg har tidligere drevet det forholdsvis hardt i senking av bil = mindre klaring mellom dekk og hjulbue = pakker seg lettere muligens? Kan tenkes at det også er grunnen på TMS?
I fjor vinter var senking av bil til "lav" avslått via software stort sett hele vinteren om jeg husker rett. Dager med nysnø ble hjulbuene fylt helt opp med snø. Dette raste så ut i garasjen.  Jeg opplevde ikke noe skremmende med dette,  men jeg fjernet det manuelt noen ganger når jeg var redd det skulle fryse til is..

Har aldri opplevd lignende på Superb, Passat, Fiesta eller Astra.. Denne vinteren har Model S'en klart seg bra fordi det har vært lite snø på de veiene jeg har kjørt.

Har bestilt 85D til høsten og håper dette er løst til da.

Var det ikke noen som hadde klaget på dette der de fjernet filten?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stig O

Sitat fra: SimenT på onsdag 24. desember 2014, klokken 00:06

Sitat fra: Lein på mandag 13. januar 2014, klokken 22:46
har nå opplevd 2 ganger på 2 døgn at høyre framhjul låser seg samtidig som stabilitetskontroll og ABS og serveo forsvinner. Stort sett alle lamper lyser gult. dette er på ca -10 grader og lett snø.
ringte tesla service telefon, de ba meg om å sette den i drive deretter reverse så slå av strømmen inne i controll settings. etter restart har bilen begge gangene virket 100% igjen.
litt ubehaglig dette, men det løser seg jo. er det andre som har opplevd dette?

Hadde dette en gang. Fikk smørning hos tesla. Fikset problemet. Bremseskive som fryser fast og skaper litt krøll med elektronikken

Hatt dette to ganger i år. Den første gangen var det bare det ene framhjulet, og merket det ikke før jeg kom ut på veien og ned en bakke ved huset. Kjørte vel 100m før det løsnet. I går var begge framhjula låst da jeg skulle ut av carporten. Kjørte litt ut og inn, men det hjalp ikke. Fliser i carporten og glatt utenfor gjorde at det ikke ble så stor friksjon, så jeg måtte til med hårføner for og få de løs. Aldri opplevd dette på andre biler. Vasket bilen dagen før i plussgrader som om natten endret seg til 5-6 minus. Fikk også problemer med alle dørene og ladeport. Hå har jeg satt inn alt med silikon så får vi se hvordan det duger. Bremsene må jeg vel være flinkere til og kjøre en liten tur og bruke etter vask.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Dennis

Er jo mange andre biler som sakt som har filt i hjulbuer for å dempe lyder av små stein som treffer.

Får div produkter som man kan spraye på tekstil som gjør at vann osv ikke fester seg. Mye mulig det også fungerer på filten som er der.

Ultra Ever Dry er jo blant de råere og den kommer jeg til å prøve på min når jeg får den.



http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44257371

petersv

Sitat fra: Dennis på lørdag 27. desember 2014, klokken 14:21
Er jo mange andre biler som sakt som har filt i hjulbuer for å dempe lyder av små stein som treffer.

Får div produkter som man kan spraye på tekstil som gjør at vann osv ikke fester seg. Mye mulig det også fungerer på filten som er der.

Ultra Ever Dry er jo blant de råere og den kommer jeg til å prøve på min når jeg får den.



http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44257371

Jeg tror vanlig billig teflonspray er minst like bra. Ultra ever dry tåler minimalt med mekanisk berøring før det ikke funker lengre sier de som har prøvd det. (Har ikke prøvd det selv dog.)

Vanlig grease eller en tung olje vil sikkert også hjelpe mot at det trekker vann, og varer mye lengre. Må dog tørke 100% før påføring.

Car-El

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 10:51
Har hatt flere VAG og MB nye biler uten så mye som en liten bit av filt i hjulhusene.

Jasså! Dette må æ sjekke på de andre modellene fra MB. Men min "Møkka-Benz" har noe filt lignende møkk som snyen klæppe sæ noe så grønnjævelig inni. Så begge innerskjermene bak og venstre forran er slått løs no, igjen. Dessuten så er det filt under hele kupeen til Mercedes E-Klasse.

Så langt i år har en av hver, Volvo V70, VW Passat og Mercedes E-Klasse, slitt løs en innerskjerm hver. Og de første Volvo XC60 så forsvant innerskjermene fortløpende. En gang var det ille, da hele dritten reiv med sæ bremseslangen.

Hadde en Peugeot 5008. Der sprakk innerskjerm bak på venstre side.

Så dette med at det pakker sæ sny i hjulbuene er ikke bare et problem for Tesla.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA