Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Lein, tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

Kallagtunet

Med tanke på Tesla sin historikk på å teste ut sine konstruksjoner utenfor California klima så kan det jo hende at minusgrader og is kommer som en overraskelse for de som har konstruert også den nye luken... Men vi får håpe og satse på at de har lært!!!

JTB

Hmmm, ikke veldig imponerende patent nei. Får kanskje sjekke opp om hva slags spray smøring som egner seg best i kulda og prøve det. Hadde det enda vært noe man fikk tak i på luka...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Brede

Sugekopp fungerer også bra.  ;)
Jeg har en som er beregnet for å ta ut og sette inn pærer i lamper og den er glimrende å ha i hanskerommet.
Vanligvis holder det å trykke bak på dekselet med en finger, men i går måtte jeg frem med sugekoppen. (Om det er lov å si det..)

RaBalder

Sitat fra: JTB på tirsdag 23. desember 2014, klokken 20:40
Hmmm, ikke veldig imponerende patent nei. Får kanskje sjekke opp om hva slags spray smøring som egner seg best i kulda og prøve det. Hadde det enda vært noe man fikk tak i på luka...

Min plan er å teste ut en hyssing rundt ladeluka for å ha noe og dra i. I alle fall når man driver på med langkjøring og skal lade ofte.

Pompel

Sitat fra: Dennis på tirsdag 23. desember 2014, klokken 20:29
Bra p85d har motorisert luke. Hvis den ikke selvdestruerer hvis det er for mye is da :P
Sikker på at det er motorisert åpning? Har selv antatt samme system for åpning som nå, men med motorisert lukking.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

SimenT

Sitat fra: Lein på mandag 13. januar 2014, klokken 22:46
har nå opplevd 2 ganger på 2 døgn at høyre framhjul låser seg samtidig som stabilitetskontroll og ABS og serveo forsvinner. Stort sett alle lamper lyser gult. dette er på ca -10 grader og lett snø.
ringte tesla service telefon, de ba meg om å sette den i drive deretter reverse så slå av strømmen inne i controll settings. etter restart har bilen begge gangene virket 100% igjen.
litt ubehaglig dette, men det løser seg jo. er det andre som har opplevd dette?

Hadde dette en gang. Fikk smørning hos tesla. Fikset problemet. Bremseskive som fryser fast og skaper litt krøll med elektronikken
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Car-El

Ladeluka: Det vi menn liker!  --> silikon.

Fukt litt tørkepapir med silikon for dørlistene eller silikonolje. Smør inne i hullet og på lokket. Pass på å ikke få på magnetlåsen og uthevningen på lokket, det som "går inn i" kontakten.

Dette vil føre til at vann ikke fester seg så godt når det fryser og man trenger ikke å bruke så mye kraft for å bryte den opp. 100% bra blir det ikke, men hjelper godt.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

TS

Sitat fra: Car-El på onsdag 24. desember 2014, klokken 01:30
Ladeluka: Det vi menn liker!  --> silikon.

Fukt litt tørkepapir med silikon for dørlistene eller silikonolje. Smør inne i hullet og på lokket. Pass på å ikke få på magnetlåsen og uthevningen på lokket, det som "går inn i" kontakten.

Dette vil føre til at vann ikke fester seg så godt når det fryser og man trenger ikke å bruke så mye kraft for å bryte den opp. 100% bra blir det ikke, men hjelper godt.

Jeg har brukt disse på speilkrom og vinduspakninger .  Fulgte med Skiguard takboksen..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øggen

Hei. Noen fra Røros her inne. Ser det var
34 særs kalde blå der inatt. Erfaringer??
Slike temperaturer er vel ikke bra for batteriet?
Ordner bilen det selv med varming eller??

eadie

Fastfryste innfellbare speil er nok en gjenganger. Eneste jeg plages med i kulda (vestlandsklima med ca -10gr nå).
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

sisc1337

Vinteren kommer like brått på i år og ser jeg:) Jeg har ikke hatt noen store problemer enda. Det eneste er litt problemer med en fastfrossen ladeluke. Greit med slike tråder som dette, så kan jeg være litt mer forberedt nå i vinter. Tre konkrete tiltak jeg kommer til å ta med meg utifra erfaringer jeg leser ifra denne tråden:
1) Ta en kraftig oppbremsing før parkering dersom jeg vet at bilen din skal bli ståendes kaldt over en lenger perriode (24t+)
2) Slå av autofold på speiler
3) Ha sugekopp eller bankort klart til å åpne ladeluke med!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

TS

Sitat fra: Øggen på torsdag 25. desember 2014, klokken 08:34
Hei. Noen fra Røros her inne. Ser det var
34 særs kalde blå der inatt. Erfaringer??
Slike temperaturer er vel ikke bra for batteriet?
Ordner bilen det selv med varming eller??

Husk at garantien på hovedbatteriet kan ryke dersom batteriet tar skade av å stå i -30*C i mer enn 24 timer.

Jeg antar at man vil komme unna dersom det har blitt varmet opp med innebygget batterivarme i mellomtiden.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Tuxedo

Sitat fra: TS på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:27

Husk at garantien på hovedbatteriet kan ryke dersom batteriet tar skade av å stå i -30*C i mer enn 24 t
Bare hvis den står uten lading. Hvis bilen er plugget i, så gjelder garantien uansett temperatur. 
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Amoss

Sitat fra: TS på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:27
Husk at garantien på hovedbatteriet kan ryke dersom batteriet tar skade av å stå i -30*C i mer enn 24 timer.

Var ikke denne ordlyden endret til at man bare anbefalte å ikke la den stå i -30°C uten å koble den til?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øyvind.h

Sitat fra: sisc1337 på torsdag 25. desember 2014, klokken 21:24

3) Ha sugekopp eller bankort klart til å åpne ladeluke med!

Hvorfor ikke bare bruke fingeren? Presse på luken helt bakerst når du trykker på ladeluke-åpner på umc, app eller stegen.
Ser folk anbefaler alt fra kredittkort til spatel til varmt vann til kokte varmeklosser. Komplisert når alt som skal til er et trykk med fingeren.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA