Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Lein, tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

Lein

har nå opplevd 2 ganger på 2 døgn at høyre framhjul låser seg samtidig som stabilitetskontroll og ABS og serveo forsvinner. Stort sett alle lamper lyser gult. dette er på ca -10 grader og lett snø.
ringte tesla service telefon, de ba meg om å sette den i drive deretter reverse så slå av strømmen inne i controll settings. etter restart har bilen begge gangene virket 100% igjen.
litt ubehaglig dette, men det løser seg jo. er det andre som har opplevd dette?
P85 2013-2015
70D 2016-idag

TeslaSvein63

Ja det opplevde jeg i dag. Styrte en hel masse før jeg kom meg avgårde. Tror begge forhjulene låste seg hver for seg og også samtidig. Dytta bilen med låste hjul. En god del smellelyder var også til stedet, også bak. Fikk 4 feilmeldinger om ting som var disabled på rappen, blant annet servo. Har meldt i fra. Fikk også en rar lukt i bilen fra varmeapparatet når jeg begynte å kjøre. Stakk i halsen. Minte litt om svak varm gearoljelukt. Ble uvel av det.

Patosan

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:53
Ja det opplevde jeg i dag. Styrte en hel masse før jeg kom meg avgårde. Tror begge forhjulene låste seg hver for seg og også samtidig. Dytta bilen med låste hjul. En god del smellelyder var også til stedet, også bak. Fikk 4 feilmeldinger om ting som var disabled på rappen, blant annet servo. Har meldt i fra. Fikk også en rar lukt i bilen fra varmeapparatet når jeg begynte å kjøre. Stakk i halsen. Minte litt om svak varm gearoljelukt. Ble uvel av det.
Hmm...
Jag hade helt glömt det, men efter jag parkerade bilen häromdagen så smällde det ganska bra från området kring främre hjulhus.
Detta skedde ca en minut efter jag stoppat och kopplat in laddning, på båda sidor med någon sekunds mellanrum.
Jag hade hunnit gå ca 5m framför bilen, och blev lätt förfärad.
En rask check visade inga 'faults', och jag tänkte inte mer över det.
Nu när jag ser detta blir jag lite orolig...
VIN 15026

LinkedIn

ephan

På vei hjem fra fjellet sønddag fikk vi tilsvarende. Det var - 18 og et av bakhjulene hang noen meter , så et smell og det løsnet.
Så 3 advarsler. ABS disabled, Stability system disabled og ABS service. ingen servostyring. Ingen Regen. ingen traction og ingen ABS.
Spennende tur hjem 170km til Drm. på snøføre i -15.

Vel hjemme ble bilen powret helt ned, låst og overlatt til seg selv i 10 min. Når jeg skulle rygge inn i garasjen rettet alle feil seg, alle varsler forsvant og styringen var som før.

Tesla service hadde ingen forklaring men skulle laste ned loggen fra bilen og analysere.

Så neste gang.... stopp, ta en liten pause, rygg litt og det løsner kanskje...
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

Meringdal

Har opplevd noe lignende på fossibiler også. Da var det en prius som hadde stått for lenge i kulda, og bremsene hang. Mest sannsynlig frosset fast. Hjulene bak (værtfall ene) hang en stund mens jeg kjørte fremover, men da jeg kom på asfalten smalt det, og det løsnet. Fikk opp feilmelding på bla. abs., så det er vel ikke noe nytt dette tror jeg?

Roger Kolbu

Blir spennende i morgen tidliog, skjønner jeg...
Spylte hele bilen og understellet for all den snøen som pakker seg inn overalt i hjulbuer.

Vil jo ikke ha denne driten på gulvet i garasjen - derfor spylingen.
Vurderte å ta en tur for å få vekk overskytende vann, men da er jo snøen tilbake igjen...

Sånn er det når bremsene ikke brukes.
Bør kanskje på slike dager fjerne regen på vei hjem, slik at bremsene brukes - og således blir oppvarmet?
Og dermed tørker igjen etter en spyling?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

D.O

Tror ikke at bremsene fryser har noe å si, er ingen belastning mot det er å stoppe 2,1T . Men så fremt det er så glatt at du ikke river dem løs, Da blir det selvfølgelig vanskelig å kjøre.
Opplever at bremsene fryser ofte på Golfen på jobb. Har opplevde det 1 gang med Teslan. Null problem annet en ekkel lyd når de løsner.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ebbrey

En ting er at bremsene/park bremsene henger litt og "knekkes løs" når man skal kjøre avgårde. Dette har jeg blitt vant til.

Men hjul som låser seg i fart??
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Høgis

Sitat fra: Patosan på tirsdag 14. januar 2014, klokken 22:15
Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:53
Ja det opplevde jeg i dag. Styrte en hel masse før jeg kom meg avgårde. Tror begge forhjulene låste seg hver for seg og også samtidig. Dytta bilen med låste hjul. En god del smellelyder var også til stedet, også bak. Fikk 4 feilmeldinger om ting som var disabled på rappen, blant annet servo. Har meldt i fra. Fikk også en rar lukt i bilen fra varmeapparatet når jeg begynte å kjøre. Stakk i halsen. Minte litt om svak varm gearoljelukt. Ble uvel av det.
Hmm...
Jag hade helt glömt det, men efter jag parkerade bilen häromdagen så smällde det ganska bra från området kring främre hjulhus.
Detta skedde ca en minut efter jag stoppat och kopplat in laddning, på båda sidor med någon sekunds mellanrum.
Jag hade hunnit gå ca 5m framför bilen, och blev lätt förfärad.
En rask check visade inga 'faults', och jag tänkte inte mer över det.
Nu när jag ser detta blir jag lite orolig...

Parkerte på Gardermoen mandag morgen (sammen med 10-12 andre :-) i ca. -17 og akkurat det samme skjedde med min rett etter jeg hadde satt den til lading. Ganske høye "smell" i front  3-4 ganger rett etter hverandre.  Var ladet opp da jeg hentet bilen i kveld, men slet litt med og få den i gang. Satt den i revers/drive/park og drive så kom den etterhvert.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

D.O

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 23:36
En ting er at bremsene/park bremsene henger litt og "knekkes løs" når man skal kjøre avgårde. Dette har jeg blitt vant til.

Men hjul som låser seg i fart??
er vel ingen som har opplevd dette?  :o
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Trøndertesla

På senhøsten, over en lengre periode, hadde jeg litt "problemer" med en smellelyd når jeg skulle kjøre igang om morgenen. Det hørtes ut som det var noe mekanisk som hang fast, og så smalt det litt og så var alt OK. Litt som bremser som er ist fast, men i denne perioden var det aldri minusgrader så det var ikke is.

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke opplevd dette på lang tid, selv etter bilvask i 10  minus og deretter rett i en garasje på 5 minus. Så min konklusjon er at smelle-problemet ikke har noe med kulda å gjøre. Kanskje de har rettet dette i en av de siste softwareoppdateringene? Jeg tror det var flere som hadde tilsvarende smellelyder en periode. Har dere fortsatt dette "problemet" eller er det borte hos dere også?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Milzit

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 15. januar 2014, klokken 00:40
På senhøsten, over en lengre periode, hadde jeg litt "problemer" med en smellelyd når jeg skulle kjøre igang om morgenen. Det hørtes ut som det var noe mekanisk som hang fast, og så smalt det litt og så var alt OK. Litt som bremser som er ist fast, men i denne perioden var det aldri minusgrader så det var ikke is.

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke opplevd dette på lang tid, selv etter bilvask i 10  minus og deretter rett i en garasje på 5 minus. Så min konklusjon er at smelle-problemet ikke har noe med kulda å gjøre. Kanskje de har rettet dette i en av de siste softwareoppdateringene? Jeg tror det var flere som hadde tilsvarende smellelyder en periode. Har dere fortsatt dette "problemet" eller er det borte hos dere også?
Det er bremsene som ligger litt på siden de ikke brukes så mye...ta en bråbrems så hjelper det...

Kallagtunet

Sitat fra: D.O på onsdag 15. januar 2014, klokken 00:02
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 23:36
En ting er at bremsene/park bremsene henger litt og "knekkes løs" når man skal kjøre avgårde. Dette har jeg blitt vant til.

Men hjul som låser seg i fart??
er vel ingen som har opplevd dette?  :o

Det er jo ikke vanlig her, men les første post og du vil få svar :-)

JO

Bremsene som henger litt, fryser. Skru av regen og ta noen kraftige oppbremsinger i blant så slipper man nok dette. Bremser må brukes litt ellers skjer dette. På båthengeren min som står over lengre tid må jeg koble til bilen og kjøre den noen meter i blant hvis ikke henger bremsene selv om de ikke er innkoblet.
Svart Model S Levert 11 Mars

Amoss

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 15. januar 2014, klokken 08:58

Det er jo ikke vanlig her, men les første post og du vil få svar :-)

Det står ingen ting der om at det skjedde under fart som jeg kan se. Men klart, heller ikke det motsatte ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA