Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av ebbrey, mandag 20. januar 2014, klokken 17:24

« forrige - neste »

ebbrey

Jeg leter etter noen som har hatt problemer med at UMC slår ut 12V systemet. Røde lys. 12V low. Som har kjøpt denne mennekes laderen hvor da dette har fikset alt. Jeg har fått beskjed om at dette er pga jordfeil hos meg. Men er da ikke uvanlig med 1 jordfeil på IT nett rundtomkring.. Ikke at jeg er noen el-ekspert. Men veldig intressert i å høre om noen andre med samme problemene har fått dette fikset med uorginal lader.

Er det noen?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

rsy

Svar gjerne om noen med Mennekes-kabel fra schuko har hatt problemer også da... Har ikke hørt om noen foreløpig.

RSy

Roger Kolbu

Har en Mennekes-lader i bilen. Benytter den når jeg lader i Oslo.

Én gang stoppet ladingen opp etter en time eller så.
Da jeg ankom bilen, blinket laderindikatoren på kabelen rødt.

Jeg anser dette som et engangstilfelle. Tror nok at nabobilen ble frakoblet, og at noe skjedde i den forbindelse.
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

eledille

#3
Jeg hadde endeløse problemer med UMC'en. Hentet Mennekes-ladekabel hos Salto den 20. desember og bilen har ikke hatt en eneste liten antydning til hikke engang etterpå. Det  bare virker. Det vil si, inntil de lagde dette begrensnings-mikkmakket i siste FW, da. Etter det har jeg fått begrensning i ladefarten en gang (grunnløst), men det har ingenting med Mennekes-kabelen å gjøre.

Tesla får kravet mitt så snart jeg har fått fakturaen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

JohanH

Sitat fra: eledille på mandag 13. januar 2014, klokken 19:03
Jeg hadde endeløse problemer med UMC'en. Hentet Mennekes-ladekabel hos Salto den 20. desember og bilen har ikke hatt en eneste liten antydning til hikke engang etterpå. Det  bare virker. Det vil si, inntil de lagde dette begrensnings-mikkmakket i siste FW, da. Etter det har jeg fått begrensning i ladefarten en gang (grunnløst), men det har ingenting med Mennekes-kabelen å gjøre.

Tesla får kravet mitt så snart jeg har fått fakturaen.

Hold oss oppdatert på hvordan dette går - prinsippielt viktig. Jeg har aldri hatt noe som helst problemer med min UMC så det kan jo være variasjon i kvalitet på disse? Bl.a. lå den ute på bakken igår i -14 grader i flere timer og lading startet umiddelbart da jeg plugget den inn.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: ebbrey på mandag 13. januar 2014, klokken 17:55
Jeg leter etter noen som har hatt problemer med at UMC slår ut 12V systemet. Røde lys. 12V low. Som har kjøpt denne mennekes laderen hvor da dette har fikset alt. Jeg har fått beskjed om at dette er pga jordfeil hos meg. Men er da ikke uvanlig med 1 jordfeil på IT nett rundtomkring.. Ikke at jeg er noen el-ekspert. Men veldig intressert i å høre om noen andre med samme problemene har fått dette fikset med uorginal lader.

Er det noen?

Jeg har 230V IT og vet at det er jordfeil i nettet (ikke hos meg, men som slår inn hos meg). UMC'en fungerer bra, bortsett fra start fra app, utsatt start og vedlikeholdslading. Eneste feilmelding er Charge Cable Problem ved endt lading.

Har desverre ikke kjøpt ekstrakabel, så jeg kan heller ikke svare deg....
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

ebbrey

#6
Sitat fra: Også_Øyvind_H på tirsdag 14. januar 2014, klokken 16:11
Sitat fra: ebbrey på mandag 13. januar 2014, klokken 17:55
Jeg leter etter noen som har hatt problemer med at UMC slår ut 12V systemet. Røde lys. 12V low. Som har kjøpt denne mennekes laderen hvor da dette har fikset alt. Jeg har fått beskjed om at dette er pga jordfeil hos meg. Men er da ikke uvanlig med 1 jordfeil på IT nett rundtomkring.. Ikke at jeg er noen el-ekspert. Men veldig intressert i å høre om noen andre med samme problemene har fått dette fikset med uorginal lader.

Er det noen?

Jeg har 230V IT og vet at det er jordfeil i nettet (ikke hos meg, men som slår inn hos meg). UMC'en fungerer bra, bortsett fra start fra app, utsatt start og vedlikeholdslading. Eneste feilmelding er Charge Cable Problem ved endt lading.

Har desverre ikke kjøpt ekstrakabel, så jeg kan heller ikke svare deg....

Jeg har fått eliminert min jordfeil idag. Lading er back on track for nå. Og har bestillt ekstra lader. Vet det er Tesla sitt  problem om det medfølgende utstyr ikke fungerer.. Men jeg er nødt til å kunne stole på ladingen. Er så avhengi av denne bilen nå.. så prøver den mennekes laderen istedenfor den medfølgende.

Det gikk bare et par dager med bilen til jeg slutta å kikke på "typical range" i dashen hele tiden.. Men etter 2 uker med ladeproblemer har baksiden av strømavhengiheten vist seg godt frem. Neste nivå for min del blir å kjøpe skilletrafo og eliminere problemene for godt.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Også_Øyvind_H

 ;D Bra....

Jeg avventer utfallet av event krisemøter før jeg kjøper ekstra - kunne egentlig tenkt meg å vente til HPWC'en kommer og fått den installert. Jeg ville da hatt UMC + Type 2 liggende i bilen.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

ebbrey

#8
Sitat fra: Også_Øyvind_H på tirsdag 14. januar 2014, klokken 16:37
;D Bra....

Jeg avventer utfallet av event krisemøter før jeg kjøper ekstra - kunne egentlig tenkt meg å vente til HPWC'en kommer og fått den installert. Jeg ville da hatt UMC + Type 2 liggende i bilen.

Type 2 og UMC må man jo ha med seg rundt.. HPWC vet jeg ikke om jeg trenger. Har funnet ut at jeg maks behøver 1 fas 32A. Og jeg kjører ganske mye.

Det kommer en del nye produkter på markedet mot sommeren. Hørte fra trikkeren idag om utstyr fra proxll som kommer i ny utgave for type 2 med kabel i trommel. Samt den andre det ble linket her om dagen.. Zap Power. Som eliminerer jordfeil problemer.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Også_Øyvind_H

Trenger....?  ;)

32A enfase er mer enn nok for meg også (og jeg kjører ganske lite  ;D) ). Men vil ha en stasjonær løsning uansett, og jeg har tid til å vente på hva HPWC'en blir.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA