Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med blått adapter

Startet av pnq, mandag 20. januar 2014, klokken 14:33

« forrige - neste »

pnq

Jeg er på vei sydover og så på nettet at det var hurtiglade stasjon på Statoil Minnesund . Nå viser det seg at man må ha en spesiell overgang jeg aldri har sett før for å bruke den. ..:(

Spørsmål;  Noen ide om hvor jeg kan dra med 50 km igjen for å lade... og hvor kan jeg få taki overgang til denne hurtiglade stasjonen?

Tusen takk for alle tips. ...
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

jenswer

Teslas superlader på Lillehammer du mener? Ingen adapter nødvendig der.

Bjørn

Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 14:59
Jeg er på vei sydover og så på nettet at det var hurtiglade stasjon på Statoil Minnesund . Nå viser det seg at man må ha en spesiell overgang jeg aldri har sett før for å bruke den. ..:(

Spørsmål;  Noen ide om hvor jeg kan dra med 50 km igjen for å lade... og hvor kan jeg få taki overgang til denne hurtiglade stasjonen?

Tusen takk for alle tips. ...

Bilde..!  :)

Maartensommer

Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 14:59
Jeg er på vei sydover og så på nettet at det var hurtiglade stasjon på Statoil Minnesund . Nå viser det seg at man må ha en spesiell overgang jeg aldri har sett før for å bruke den. ..:(

Spørsmål;  Noen ide om hvor jeg kan dra med 50 km igjen for å lade... og hvor kan jeg få taki overgang til denne hurtiglade stasjonen?

Tusen takk for alle tips. ...

Det er sikkert en Chademo kontakt.  Finnes foreløpig ingen adapter hvis så er tilfelle.

pnq

Sitat fra: Bjørn på mandag 13. januar 2014, klokken 15:07
Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 14:59
Jeg er på vei sydover og så på nettet at det var hurtiglade stasjon på Statoil Minnesund . Nå viser det seg at man må ha en spesiell overgang jeg aldri har sett før for å bruke den. ..:(

Spørsmål;  Noen ide om hvor jeg kan dra med 50 km igjen for å lade... og hvor kan jeg få taki overgang til denne hurtiglade stasjonen?

Tusen takk for alle tips. ...

Bilde..!  :)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

pnq

Legger ved et bilde til.  Står nå koblet inn på baksiden og lader 13 km i timen og begynner å bli litt stresset da jeg har utålmodige barn.

Hvor er nærmeste sted jeg kan lade med litt fatt?  Har kjøpt ladeledningen som de selger til Oslo stasjonene og trodde den ville virke.... :(
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Muffinman

Du har sikkert kjøpt en type 2 kabel? Må brukes på et uttak med type 2. Stasjonen som bildene viser vil ikke virke på Tesla``en før det kommer et adapter som koster en del tusen. Uvisst når.

Øyvind.h

Rett ved Alnabru på vei inn til Oslo er det 22kW punkter, men på Alna er du jo nesten hjemme.
Der kan du bruke type 2 kabelen.

Med 75km igjen burde det holde om du kommer deg litt over 75tkm (typical km) rekkevidde. Du har et par mil å gå på under 0km også.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjørn

Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 15:18
Legger ved et bilde til.  Står nå koblet inn på baksiden og lader 13 km i timen og begynner å bli litt stresset da jeg har utålmodige barn.

Hvor er nærmeste sted jeg kan lade med litt fatt?  Har kjøpt ladeledningen som de selger til Oslo stasjonene og trodde den ville virke.... :(

Det der er en CHAdeMO lader..! :) nærmeste type 2 lader er på gardemoen..

http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilteslamodskart.php

OW

Det ser ut til at Statoil Minnesund har 1 stk. CHAdeMO ladestasjon. Tesla har laget en adapter til denne, men er ikke i salg i Norge ennå.

http://elbil.no/ladestasjoner/966-fa-gratis-hurtigladekopp-hos-statoil
(klikk på linken til Minnesund - den videresender til http://www.ladestasjoner.no/ som viser at det er 1 stk. CHAdeMO der)

Fortum skal ha hurtigladestasjon med Type 2 kontakt ved McDonald ved Gardermoen. Det er ikke offentlig lading, og man trenger å få "åpnet" lading her. Ser ut som om SMS eller ladekort er greia. Tidligere har folk rapportert at de har hatt problemer med SMS lading på Fortum sine systemer. Krever også uansett Type 2 kabel, om du har det?
https://maps.google.com/maps?saddr=statoil+n%C3%A6r+Minnesund,+Norge&daddr=60.16637,11.15762&hl=no&ie=UTF8&sll=60.17659,11.170879&sspn=0.031417,0.074329&geocode=FaPNmgMd032rACEfH61cimIAySmljF2xy4xBRjEfH61cimIAyQ%3BFeIQlgMddECqAA&oq=statoil+minnesund&t=h&mra=ls&z=10

Alternativt har Quality Airport Hotel Gardermoen og Gardermoen Business Center som er like ved McDonald 16A treglading. Om det er spesielle betingelser for bruk vet jeg ikke. Kan være man må betale for parkering / være kunde. Uansett ikke noe i nærheten av hurtiglading dette.

Sjekk også ladekammeratene. Dette er private som tilbyr lading til de som er har ladeproblemer. Ser ut til at det er en som er innenfor rekkevidde?
https://www.zeemaps.com/map?group=594342
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

pnq

#10
Tusen takk alle sammen.  Jeg har type 2 kabel og får sikte på Gardermoen. ...

Takk for all hjelp.... Skulle ønske jeg hadde hatt det røde adapteret jeg har betalt for men enda ikke fått. .. :( fant en slik plugg på baksiden av stasjonen her....
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Bjørn

Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 15:33
Tusen takk alle sammen.  Jeg har type 2 kabel og får sikte på Gardermoen. ...

Takk for all hjelp.... Skulle ønske jeg hadde hatt det røde adapteret jeg har betalt for menn enda ikke fått. .. :( fant en slik plugg på baksiden av stasjonen her....

Lykke til..! :)

pnq

Kom meg til Gardermoen men Type 2 laderen var ute av drift...:( så forsatt her... og veldig irritert over at jeg ikke hatt fått det røde adapteret!  Da hadde vi vært hjemme nå.  Istedet står jeg nå på 10 km time lader ved et hotell.

Konklusjon. .. Man kan ikke stole på en strøm kilde men må ha back up løsning også. 
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Duzzy

Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 20:06
Konklusjon. .. Man kan ikke stole på en strøm kilde men må ha back up løsning også.
Det er derfor vi har ladekameratene...
Jeg bor jo like ved der du er... Så skjer det en gang til så får du bare ringe så skal du få strøm.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

sven erik

Sitat fra: pnq på mandag 13. januar 2014, klokken 15:33
Tusen takk alle sammen.  Jeg har type 2 kabel og får sikte på Gardermoen. ...

Takk for all hjelp.... Skulle ønske jeg hadde hatt det røde adapteret jeg har betalt for men enda ikke fått. .. :( fant en slik plugg på baksiden av stasjonen her....
den pluggen til konteinern  får du ikke lov å bruke uansett så det hadde ikke gjelpt om du hadde hatt adapter  bare for å trøste deg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA