Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HomeLink

Startet av Lille Lance, mandag 20. januar 2014, klokken 14:21

« forrige - neste »

Lille Lance

Jeg regner med at Tesla sitter i California og utvikler både hardware og software. Det er sikkert vel og bra, mange dyktige folk i Silicon Valley.

Men, og her kommer et stor men ... når det gjelder HW og SW som skal spille mot norsk IT-nettverk, da er det kanskje ikke like lurt å sitter der borte. De har muligens et simulert IT-nettverk på laben sin, men det spørs om dette er godt nok. Antageligvis ikke.

Jeg tror faktisk at Tesla må ta med seg et lite lag med utviklere og reise til Norge, og jobbe herifra med å få interface'et IT-nett og UMC/TMS til å fungere. Dette fordi det norske IT-netter er spesielt (.. dårlig ? ..  ::)

Sånt arbeid gjør jo alle store bedrifter ... når det er trøbbel i felten, da reiser man ut for å lære seg forholdene og deretter kunne videreutvikle produktet slik at det blir fri for problemer.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

jalias

Kanskje en felles henvendelsen via Tocn til Tesla sentralt hadde hatt litt mer pondus enn at vi sitter her på berget å klager til hverandre?

OddB

Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 16:37
Kanskje en felles henvendelsen via Tocn til Tesla sentralt hadde hatt litt mer pondus enn at vi sitter her på berget å klager til hverandre?
God idé !
Da bør kanskje medlemstallet økes litt (bare 145 medlemmer så langt...)
http://tocn.no/index.php/medlem
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kallagtunet

Jeg er sikker på at mange klager fra berørte kunder samt og ikke minst en kritisk artikkel eller to i pressen vil være veldig mye mer effektiv enn en mail fra TOCN, en forening som jeg ikke skjønner at vi trenger. Å spre elbilistene ut over flere foreninger og forum bidrar bare til en ting nemlig å svekke elbil "saken"!

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jalias

Kallagtunet..... Har noen fortalt deg at du kanskje er over middels kritisk og negativ?

laumb

Jeg har allerede sendt en mail til Tesla angående problemer med UMC. Jeg har ikke mottatt svar - men av det svaret jeg eventuelt får som Tesla ønsker å offentliggjøre vil jeg poste videre den informasjonen.

ebbrey

Noen andre som har hørt at det er software folk i det US teamet som er i Norge nå?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

xprez

De har nok vært her mye allerede. Noe annet er veldig overraskende med tanke på problemene som har vært flagget rundt vårt IT nett. Men ting tar tid, det er ikke bare å slenge ut en fix uten veldig grundig testing.
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

eledille

Sitat fra: xprez på mandag 13. januar 2014, klokken 19:15
De har nok vært her mye allerede. Noe annet er veldig overraskende med tanke på problemene som har vært flagget rundt vårt IT nett. Men ting tar tid, det er ikke bare å slenge ut en fix uten veldig grundig testing.

I så fall kunne de kanskje ha vurdert å tilby en løsning fra en annen produsent til de som står der og ikke kan lade om natta og som ofte må prøve både fire og fem ganger før den vil ta lading, eller hva?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Kallagtunet

Sitat fra: jalias på mandag 13. januar 2014, klokken 18:09
Kallagtunet..... Har noen fortalt deg at du kanskje er over middels kritisk og negativ?

Gratulerer det var den 100de gangen jeg har fått en slik slengbemerkning fra en av Tesla halleluja kameratene! Har feiret jubileet med å legge inn en reservasjon på Model X :D

Øyvind.h

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 13. januar 2014, klokken 19:22

Gratulerer det var den 100de gangen jeg har fått en slik slengbemerkning Tesla halleluja kameratene! Har feiret jubileet med å legge inn en reservasjon på Model X :D
Grattis :) Om du var seriøs - hvor langt har reservasjonsnummeret kommet? Bestiller antakelig selv denne uken og er spent på hvilken køplass jeg får.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. januar 2014, klokken 19:23

Gratulerer det var den 100de gangen jeg har fått en slik slengbemerkning Tesla halleluja kameratene! Har feiret jubileet med å legge inn en reservasjon på Model X :D
Grattis :) Om du var seriøs - hvor langt har reservasjonsnummeret kommet? Bestiller antakelig selv denne uken og er spent på hvilken køplass jeg får.

Takker for det, dvs ikke kødd, det var mellom 1360 og 1370 ett sted :D

jalias

Gratulerer det var den 100de gangen jeg har fått en slik slengbemerkning fra en av Tesla halleluja kameratene! Har feiret jubileet med å legge inn en reservasjon på Model X :D

Tusen takk for prisen  8)
Men tørr du å kjøpe enda en møkkabil?

eledille

Kallagtunet har da ikke sagt at den er en møkkabil. Men han vil ha det som Tesla har lovet ham, og han vil at det skal virke. Det synes jeg i grunnen er rett og rimelig...
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA