Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mitt første halvår med Opel Ampera

Startet av erlendwiborg, mandag 20. januar 2014, klokken 13:47

« forrige - neste »

erlendwiborg

Har noen spørsmål til dere som har hatt bilen en stund som jeg håper dere kan svare på da jeg tror det er mange av oss som er veldig nyskjerrig på:

1. Hvor lenge har du hatt bilen?
2. Hva er reell rekkevidde i varmegrader og kjøring i ca 115 km/t relativt flatt?
3. Hva er reell rekkevidde i mer enn -5 og kjøring i ca. 115 km/t relativt flatt?
4. Annet du vil si om rekkevidden?
5. Hva har skuffet deg mest med bilen?
6. Hva har overasket deg mest med bilen?
7. Hvor lang tid bruker du reelt på å lade den fra 0-80% med vanlig schuko?

Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare :)

Cirion

1 hatt bilen siden august.
2 over 400km (men jeg kjører som regel 123km/t og lader maks normal)
3 under 400km (igjen, jeg kjører som regel 123km/t og lader maks normal)
4 meget god, nermer meg 14000km
5 den er kiip når du står der med en shuko lader og må vente
6 hvor dum jeg har blitt når jeg setter meg i en "vanlig" bil
7 normalt er dette et ikke tema. plugger inn når jeg kommer hjem, plugger ut når jeg drar. det er alltid nok på "tanken" neste dag.

5 har jeg opplevd 1 gang. selv om jeg skulle kjøre helt på grensen av hva rekkevidden var, valgte jeg likevel å ikke ta den ferga jeg burde, og når jeg kjørte feil og kom til enda en ferge, valgte jeg likevel å kjøre en latterlig omvei og den ble lenger enn jeg forstod før det var for sent. Manglet ca 2t med shuco lading, men dro hjem etter bare 1,5t. Heldigvis er det en god reserve selv etter 0km rekkevidde og jeg kom hjem selv om tanken var tom ca 20km før... Med andre ord, kan jeg kun klandre meg selv og ikke bilen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

erlendwiborg


Roger Kolbu

Sitat fra: Cirion på mandag 13. januar 2014, klokken 14:11
5 har jeg opplevd 1 gang. selv om jeg skulle kjøre helt på grensen av hva rekkevidden var, valgte jeg likevel å ikke ta den ferga jeg burde, og når jeg kjørte feil og kom til enda en ferge, valgte jeg likevel å kjøre en latterlig omvei og den ble lenger enn jeg forstod før det var for sent. Manglet ca 2t med shuco lading, men dro hjem etter bare 1,5t. Heldigvis er det en god reserve selv etter 0km rekkevidde og jeg kom hjem selv om tanken var tom ca 20km før... Med andre ord, kan jeg kun klandre meg selv og ikke bilen.
Når ferger er gratis å ta med El-bil (som sjåfør betaler du kun "passasjer-takst") - hva var den reelle årsaken til at du ønsket å unngå ferge?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Cirion

Sitat fra: Roger Kolbu på mandag 13. januar 2014, klokken 14:18
Sitat fra: Cirion på mandag 13. januar 2014, klokken 14:11
5 har jeg opplevd 1 gang. selv om jeg skulle kjøre helt på grensen av hva rekkevidden var, valgte jeg likevel å ikke ta den ferga jeg burde, og når jeg kjørte feil og kom til enda en ferge, valgte jeg likevel å kjøre en latterlig omvei og den ble lenger enn jeg forstod før det var for sent. Manglet ca 2t med shuco lading, men dro hjem etter bare 1,5t. Heldigvis er det en god reserve selv etter 0km rekkevidde og jeg kom hjem selv om tanken var tom ca 20km før... Med andre ord, kan jeg kun klandre meg selv og ikke bilen.
Når ferger er gratis å ta med El-bil (som sjåfør betaler du kun "passasjer-takst") - hva var den reelle årsaken til at du ønsket å unngå ferge?
Jeg skulle levere nevø i Sande, og var noen timer forsinket. Ferga fra Moss -> Horten tar tid og i følge GPS'en var det kun 4km forskjell å ikke ta første ferga... Det var da med ny ferge i Svelvik som jeg forstod for sent... Like idiotisk var at jeg ikke viste at jeg måtte om Drammen for å slippe den ferga. Litt lengre versjon her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11531.msg164556.html#msg164556
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: erlendwiborg på mandag 13. januar 2014, klokken 13:56

1. Hvor lenge har du hatt bilen? Siden september 2013 (egentlig 31. august, men dro rett på ferie samme dag
2. Hva er reell rekkevidde i varmegrader og kjøring i ca 115 km/t relativt flatt? Tja, ca 40 mil kanskje? Hastighet spiser rekkevidde
3. Hva er reell rekkevidde i mer enn -5 og kjøring i ca. 115 km/t relativt flatt? Kanskje 33-35 mil?
4. Annet du vil si om rekkevidden? Mer enn god nok for de aller fleste :)
5. Hva har skuffet deg mest med bilen? Småfeil og ladeproblemer.
6. Hva har overasket deg mest med bilen? Veldig god på vinterføre.
7. Hvor lang tid bruker du reelt på å lade den fra 0-80% med vanlig schuko? Ikke relevant :)

Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleT

1. Hvor lenge har du hatt bilen? To måneder
2. Hva er reell rekkevidde i varmegrader og kjøring i ca 115 km/t relativt flatt? Aner ikke, det er ikke relativt flatt her jeg bor, og jeg kjører mest i kø
3. Hva er reell rekkevidde i mer enn -5 og kjøring i ca. 115 km/t relativt flatt? Se over
4. Annet du vil si om rekkevidden? veldig bra, og alltid full tank om morgenen
5. Hva har skuffet deg mest med bilen? Ingenting
6. Hva har overasket deg mest med bilen? at den er lett å parkere i P-hus!
7. Hvor lang tid bruker du reelt på å lade den fra 0-80% med vanlig schuko? Aner ikke. Aldri vært under 30%, og da var jeg på superlader.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

sondell

Sitat fra: erlendwiborg på mandag 13. januar 2014, klokken 13:56
Har noen spørsmål til dere som har hatt bilen en stund som jeg håper dere kan svare på da jeg tror det er mange av oss som er veldig nyskjerrig på:

1. Hvor lenge har du hatt bilen? 6 uker
2. Hva er reell rekkevidde i varmegrader og kjøring i ca 115 km/t relativt flatt? 35-40 mil
3. Hva er reell rekkevidde i mer enn -5 og kjøring i ca. 115 km/t relativt flatt? 30-35 mil
4. Annet du vil si om rekkevidden? Veldig hastighetsavhengig. I 90-95 km/h kan du plusse på 5 mil på mine intervall.
5. Hva har skuffet deg mest med bilen? UMC
6. Hva har overasket deg mest med bilen? Til dels vinteregenskaper.
7. Hvor lang tid bruker du reelt på å lade den fra 0-80% med vanlig schuko? Omtrent et døgn med 13A.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA