Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Også_Øyvind_H, mandag 20. januar 2014, klokken 13:03

« forrige - neste »

Også_Øyvind_H

Er det noen som har 230V IT + UMC og som klarer noen av de følgende scenariene:

- Start lading etter at den er avslutta med App
- Utsatt lading
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

trygvelo

Sitat fra: Også_Øyvind_H på mandag 13. januar 2014, klokken 13:12
Er det noen som har 230V IT + UMC og som klarer noen av de følgende scenariene:

- Start lading etter at den er avslutta med App
- Utsatt lading

1. Nei, kanskje 1 gang, litt usikker
2. Ja, har fungert, men ikke alltid.

Real EoN

Nei, ustabilt.. Umulig å stole på. Nær å skrive klagemail til Tesla der jeg ønsker dem dekker utgifter til ladekladd som fungerer på IT nett som jeg har her hjemme.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

eclipse

Ja, jeg har 230 IT og UMC og begge deler fungerer stabilt med blått adapter, noe mer ustabilt med schuko adapter.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Alfa Bergen

1. Nei
2. Har ikke prøvd

Både schuko og blå adapter
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Rasmus.B

#6
1 Ja
2 Ja
Har bare prøvd noen få ganger med UMC for å teste, senest i går kveld da det var kaldt i bilen og UMC var kald også. Fungerte fint. Ellers så bruker jeg en fastmontert ZCW løsning.

Edit: Ser at du spør om lading kan startes fra app etter den er stoppet. Jeg misforstod kanskje, men jeg kan starte og stoppe fra app. Det jeg ikke har prøvd er å vente til bilen stopper ladingen for så å starte den igjen fra app. Men det kan jeg teste i kveld.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

sondell

1. En gang på hundre
2. En gang på 10 kanskje

Men fungerte på TN nett i Sverige i helgen. For meg er den feilen at den ikke teller opp ampere når en plugger i de samme feilen en får ved start og stopp. Hvis en står nær bilen og ser hva som står på displayet...

Også_Øyvind_H

Sitat fra: sondell på mandag 13. januar 2014, klokken 13:54
1. En gang på hundre
2. En gang på 10 kanskje

Men fungerte på TN nett i Sverige i helgen. For meg er den feilen at den ikke teller opp ampere når en plugger i de samme feilen en får ved start og stopp. Hvis en står nær bilen og ser hva som står på displayet...

Ja, såvidt jeg kan huske å ha lest, så er det få med IT nett som IKKE har disse problemene. Det ser jo ut som om dette har samme underliggende årsak, og som bl.a. medfører at i alle fall jeg aldri lar bilen stå med kabelen i lenge etter fullført lading. Jeg har derfor heller aldri hatt 12V problem.

Men det er jo tydligvis ikke 100% konsekvent feiling på IT heller.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

OleT

1. Nei, vanligvis ikke. Men har klart det med VisibleTesla.
2. Ja

Jeg har TT-nett, ikke IT. Men det er mye det samme.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Maartensommer

1. Nei
2. Nei

En annen ting som irriterer meg er om morgenen når bilen er fulladet.  Når forvarming startes, vil den ikke fortsette å lade opp batteriet noe som resulterer i at bilen ikke er 100% (evnt 80%) ladet når jeg skal kjøre.

eclipse

Hvis bilen er fulladet så må du starte ladingen igjen etter forvarmingen har startet. Jeg gjør dette via App, men hvis du ikke får det til må pluggen ut og inn. Hvis batteriet er 100% ladet så er det jo ikke plass til mer :)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Også_Øyvind_H

Det er vel det (plugg ut/inn) vi etter manualen skal slippe  ;)

Grunnen til at jeg har spurt om dette er jo at vi ønsker å:
- Kunne ha bilen stående med pluggen i og lade+vedlikeholdslade UTEN at 12V tappes ved avslutta (første-)lading
- Kunne starte lading igjen via app og at det trekkes strøm fra nettet ved forvarming ETTER at ordinær lading er avslutta

Det er vel kunne mulig 12 drain som er kritisk her - alt det andre er kjekt å ha. Men som sagt, jeg tør ikke å la kabelen stå i lenge.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Yagi

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

drFloyd


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA