Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av BMW850, søndag 19. januar 2014, klokken 23:38

« forrige - neste »

Jejl

Utetemperaturen har vel veldig mye å si. Vi bor i Stavanger, og på vår bil har det nesten aldri vært under 30 kw regen. Minste jeg har sett, tror jeg var ca 10kw etter at bilen hadde stått utendørs i 2 døgn uten lading på hytta den kaldeste helgen i vinter.
Hvis jeg har ladet batteriet før kjøring pleier det å være full regen fra start. Hvis ikke pleier det å være ca 30kw.
Forvarming har jeg bare prøvd et par ganger, men synes egentlig ikke det er så mye vits. Etter å ha festet ungene i setene, er det nesten t-skjortetemperatur i bilen likevel.

OleJA

Sitat fra: TW838 på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:37
Sitat fra: OleJA på onsdag 19. mars 2014, klokken 14:27
Sitat fra: Stiania79 på onsdag 19. mars 2014, klokken 13:57
Hei,

Et betimelig spm: Hva hvis jeg ønsker full forvarming av batteri, men kun 20 grader i kupeen? Nå har jeg ikke prøvd mer enn å sette på 19 grader i kupe (rundt null grader ute), men det er jo ønskelig hvis bilen uansett står på 230v/32A - 1-fas å kunne starte med optimalvarme på batteri, men ikke at det er 40 grader inne i bilen??

via app'n så får man jo kun varmet kupe og ikke noe batteri... ??? Er bilen 30 grader pluss må jo AC jobbe for å få temperaturen ned til levelige 20-22 grader... waste?!
Ihvertfall på min bil så forvarmes batteriet til du har ~30kW regen, selv om kupetemp er stillt inn på 18 grader. Avhenger trolig av at du ikke har satt bilen i 'Range Mode' - noe som jeg så og si aldri bruker.

Fikk samme info fra Tesla Trondheim, men dette er noe jeg ikke får til på min bil. Range mode er avslått og jeg kan ha ladet bilen i 10 timer med 20A, kjørt to runder med forvarming fra appen, og allikevel må jeg kjøre avgårde med regen på rundt 10kW. Noen ganger er det mer, noen ganger faktisk mindre...
Nå bor jo vi så og si på samme plassen også, så rart det skulle være noen forskjeller. Kan det være noen forskjell med / uten vinterpakke her? Jeg har vinterpakke.....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

TW838

Sitat fra: OleJA på onsdag 19. mars 2014, klokken 22:25
Nå bor jo vi så og si på samme plassen også, så rart det skulle være noen forskjeller. Kan det være noen forskjell med / uten vinterpakke her? Jeg har vinterpakke.....

Interessant tanke det her, for vinterpakke har jeg ikke...
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA