Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CCS / Combo 2 hurtilader som virker...

Startet av Milzit, søndag 19. januar 2014, klokken 18:05

« forrige - neste »

Milzit

Hva må man ut med for et alternativ til UMC? Det var endel å spare på å kjøpe salto kabelen med Schuko i Sverige. Noen som vet prisen i Sverige vs Norge?

asa

Sitat fra: Milzit på søndag 12. januar 2014, klokken 19:55
Hva må man ut med for et alternativ til UMC? Det var endel å spare på å kjøpe salto kabelen med Schuko i Sverige. Noen som vet prisen i Sverige vs Norge?

5900 for 13A kabel med schuko fra Salto
Samme pris for 16A variant med CEE kontakt (bestillingsvare).

Denne fra ev-institute koster 3300, levert i slutten av februar.
http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-mennekes?category_id=5

Hos Volvo i Sverige like under 4000 ref. en annen tråd.
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11281.0;attach=14173;image

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

MyTess

Hva med den som elbilforeningen selger til nok 2000? Er ikke det billigste alternativ? Evt hva er ulempen med den?

Har ikke orket å forstå alle fargene, overgangene, ampere, kontaktene og øvrige varianter. Leser det, men kobler bare ut. Må jo nesten ta en bachelor i batteri-issues og lading for å få lov til å kjøre bil!

Sitter å håper at problemene løser seg før min leveranse i mars/april, men sålangt ikke lovende. Ser for meg å forklare kona over mobilen(hun bruker bilen daglig), nei, bruk den lilla overgangen, og plugg inn umc i schuko, vent noen minutter trykk to ganger på bremsen, ta en dans rundt, plugg-ut, så inn igjen. Også bytter du til mennekes, samtidig som du følger på visible tesla. Husk å restarte mobilen, før du prøver igjen. Regner med at hennes foreløpige entusiasme kjølner:)


Sent from my iPad using Tapatalk

asa

Sitat fra: MyTess på søndag 12. januar 2014, klokken 22:10
... Ser for meg å forklare kona over mobilen(hun bruker bilen daglig), nei, bruk den lilla overgangen, og plugg inn umc i schuko, vent noen minutter trykk to ganger på bremsen, ta en dans rundt, plugg-ut, så inn igjen. Også bytter du til mennekes, samtidig som du følger på visible tesla. Husk å restarte mobilen, før du prøver igjen. Regner med at hennes foreløpige entusiasme kjølner:)


Sent from my iPad using Tapatalk

Lol. Jeg har kjørt kortversjonen: "ikke koble til noe som helst før jeg kommer hjem".

Men sånn er det vel å være "pilotbruker". Det er for spesielt interesserte.

Milzit

Sitat fra: asa på søndag 12. januar 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Milzit på søndag 12. januar 2014, klokken 19:55
Hva må man ut med for et alternativ til UMC? Det var endel å spare på å kjøpe salto kabelen med Schuko i Sverige. Noen som vet prisen i Sverige vs Norge?

5900 for 13A kabel med schuko fra Salto
Samme pris for 16A variant med CEE kontakt (bestillingsvare).

Denne fra ev-institute koster 3300, levert i slutten av februar.
http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-mennekes?category_id=5

Hos Volvo i Sverige like under 4000 ref. en annen tråd.
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11281.0;attach=14173;image
Hvis Salto ikke selger til sluttkunder (jeg fikk jo kjøpt Type 2 kabel der..) hvor i Oslo kan man få tak i 13A kabelen?

asa

Sitat fra: Milzit på søndag 12. januar 2014, klokken 22:40
Sitat fra: asa på søndag 12. januar 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Milzit på søndag 12. januar 2014, klokken 19:55
Hva må man ut med for et alternativ til UMC? Det var endel å spare på å kjøpe salto kabelen med Schuko i Sverige. Noen som vet prisen i Sverige vs Norge?

5900 for 13A kabel med schuko fra Salto
Samme pris for 16A variant med CEE kontakt (bestillingsvare).

Denne fra ev-institute koster 3300, levert i slutten av februar.
http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-mennekes?category_id=5

Hos Volvo i Sverige like under 4000 ref. en annen tråd.
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11281.0;attach=14173;image
Hvis Salto ikke selger til sluttkunder (jeg fikk jo kjøpt Type 2 kabel der..) hvor i Oslo kan man få tak i 13A kabelen?

Man får kjøpt som sluttkunde til prisen jeg nevnte over. Gå inn på siden deres og send dem en mail.

Epleskreller

Sitat fra: asa på søndag 12. januar 2014, klokken 22:41
Sitat fra: Milzit på søndag 12. januar 2014, klokken 22:40
Sitat fra: asa på søndag 12. januar 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Milzit på søndag 12. januar 2014, klokken 19:55
Hva må man ut med for et alternativ til UMC? Det var endel å spare på å kjøpe salto kabelen med Schuko i Sverige. Noen som vet prisen i Sverige vs Norge?

5900 for 13A kabel med schuko fra Salto
Samme pris for 16A variant med CEE kontakt (bestillingsvare).

Denne fra ev-institute koster 3300, levert i slutten av februar.
http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-mennekes?category_id=5

Hos Volvo i Sverige like under 4000 ref. en annen tråd.
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=11281.0;attach=14173;image
Hvis Salto ikke selger til sluttkunder (jeg fikk jo kjøpt Type 2 kabel der..) hvor i Oslo kan man få tak i 13A kabelen?

Man får kjøpt som sluttkunde til prisen jeg nevnte over. Gå inn på siden deres og send dem en mail.

Eller så kan du kjøre innom dem i Hoffsveien. Jeg gikk dit en dag jeg hadde bilen til fiksing på Skøyen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OW

Sitat fra: MyTess på søndag 12. januar 2014, klokken 22:10
Hva med den som elbilforeningen selger til nok 2000? Er ikke det billigste alternativ? Evt hva er ulempen med den?

Har ikke orket å forstå alle fargene, overgangene, ampere, kontaktene og øvrige varianter. Leser det, men kobler bare ut. Må jo nesten ta en bachelor i batteri-issues og lading for å få lov til å kjøre bil!

Sitter å håper at problemene løser seg før min leveranse i mars/april, men sålangt ikke lovende. Ser for meg å forklare kona over mobilen(hun bruker bilen daglig), nei, bruk den lilla overgangen, og plugg inn umc i schuko, vent noen minutter trykk to ganger på bremsen, ta en dans rundt, plugg-ut, så inn igjen. Også bytter du til mennekes, samtidig som du følger på visible tesla. Husk å restarte mobilen, før du prøver igjen. Regner med at hennes foreløpige entusiasme kjølner:)


Sent from my iPad using Tapatalk

Kjenner meg igjen i den tanken der. Har levering i mai. Det forundrer meg veldig at Tesla ikke har kontroll på lading. Det finnes tydeligvis løsninger som fungerer. Da bør et firma som Tesla evne å levere minst like bra. De leverer jo langt over på andre områder. Krysser fingrene for at Tesla sørger for å fikse / bytte ut UMC innen jeg får bil. Har enormt med sympati for dere som opplever problemer nå. Håper Tesla tar alle med denne type problemer seriøst sånn at dette blir løst. Det ser ut til å være mange av oss som venter på bil som følger dette nøye.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

MyTess

Ingen som svarte på om kabelen til 2k fra elbilforeningen er et alternativ til umc?


Sent from my iPad using Tapatalk

Elkjell

Sitat fra: MyTess på søndag 12. januar 2014, klokken 23:52
Ingen som svarte på om kabelen til 2k fra elbilforeningen er et alternativ til umc?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det er ikke alternativ til umc men kabel til bruk på
type 2 mode 3 ladestasjoner 
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Cirion

Ser Volvo har 8m UMC'er også.

Schuko connector (Mode 2), Image: 2
Part. No.   Description   
30644857   8 metres, Max 13 A, Excl. CH, DE, IT, GB   
30659650   4.5 metres, Max 13 A, Excl. CH, DE, IT, GB

CEE connector (Mode 2), Image: 3
Part. No.   Description   
30644859   8 metres, Max 16 A   
30644858   4.5 metres, Max 16 A

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/en-GB/NL/V60/2013/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-467195
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA