Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software

Startet av Jak, søndag 19. januar 2014, klokken 14:25

« forrige - neste »

Jak


Ser på denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46116270

er det vill gambling å kjøpe denne for ein med gjennomsnittleg evner innan elektronikk og motor?

At den bruker meir kjølevatn er det lik snart batterihavari?

elektrolux

En slik Think kan være helt OK eller ha behov for 20-30000 kr i restaurering før den igjen er helt OK.

At selger sier "den bruker kjølevann" tyder på at eier ikke er så teknisk anlagt, og kan ha oversett viktig vannservice og viktig måte å bruke slike biler.

Er det kjøleveske som lekker er dette meget uvanlig med mindre det er grunnet batterieksplosjon. Kanskje det var det som parkerte bilen i sin tid? Det betyr rep i den størrelsesorden jeg viser til. Batteri må ut og blokker byttes.

Ellers er dette fantastiske biler, og er du heldig med kjøpet vil du ha mye glede av et meget driftsikkert kjøretøy som stort sett kun sliter med at batteriet er overbelastet og lett kan svikte ved feil bruk.

Om du har mulighet til å prøvekjøre denne bilen be eier lade den helt opp, og lagg opp til en 50 km prøvetur. Den bør passere 35 km før kapasitetsmeteret viser 50% og det bør gå helt greit å klare 50 km uten å kjøre batteriet under 20%. Forøvrig bør disse bilene ikke kjøres tomme, da det skader batteriet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Jak

Takk for svar!

Skal starte å pendle til jobb med to stk bompasseringar. Ser i elbilkalkulator at dersom eg kjøper fossilbil kontra elbil til 20000,-, så vil Kostnad/utgifter vera 26.000,- meir på fossilbil enn elbil i året. Dvs at eg kan spandera 25.000,- i rep pr år og framleis gå i "pluss".

Kan alltid eit batteri fiksast på desse bilane?

elektrolux

#3
Går ut fra at du bor nær Bergen?

Vi er en av få som gjør en god og rimelig jobb på disse bilene, men sliter med kapasitet på eget verksted. Vi har transportavtale med Fjordline og betjener på den måten Bergen i tillegg til Stavanger. Dessverre er ventelistene på rep lang, og egentlig ville jeg anbefalt å heller kjøpt en bil som i utgangspunktet er "garantert" OK.

Dette får du ved å kjøpe en bil som har RoboMeter montert. Dette instrumentet gir beskjed med en ganbg der er gruff i batteriet. Uten dette kan faktisk en Think lett kamuflere batteriproblemer. Har selv montert 19 defekte batteriblokker i en bil og kjørt den uten å merke noe spesielt gale utenom at rekkevidden kun var 2-3 mil.

Har selv noen Classic biler til overs, med 3 mnd bruktbilgaranti og RoboMeter til 50-55000 kr. Dette kan lett bli like rimelig som å kjøpe uten garanti.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Ja gammel Think er for eksperter, men samtidig så blir du ikke ekspert uten å kjøpe deg en gammel Think og slite litt  ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Jak


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA