Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Radar vs Kamera

Startet av Teslanewbie, søndag 19. januar 2014, klokken 12:13

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kjølholdt

Dette føyer seg inn i rekken av artikler der El bil angripes . Og det blir ikke 50000 elbiler i løpet av neste år.når jeg leser disse artiklene skulle man tro At den norske bilparken består av 50% El biler.realiteten er 1-1,5 %. Og til alle petrol heads som klager, kjøp en tesla da vil du nyte godt av alle fordelene. Men de vil kanskje ikke ha ulempene som følger med El bil.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

janmb

En sak mange også glemmer:

Det er slettes ikke gitt at elbilen skal miste en masse fordeler den dagen målet nås og fordelene skal vurderes. Akkurat dette med kollektivfelt vil nok få endringer, men når det gjelder de andre incentivene er det ingen selvfølge at fordelene avsluttes eller trappes ned. All den tid man er politisk enig om at elbil er en fornuftig retning innen miljøpolitikk er det jo ikke noen selvfølge at man skal avslutte "kampanjen" ved 50.000 biler. Det er tross alt fortsatt en forsvinnende liten andel av den totale bilparken.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OddB

Sitat fra: janmb på søndag 12. januar 2014, klokken 13:37
En sak mange også glemmer:

Det er slettes ikke gitt at elbilen skal miste en masse fordeler den dagen målet nås og fordelene skal vurderes. Akkurat dette med kollektivfelt vil nok få endringer, men når det gjelder de andre incentivene er det ingen selvfølge at fordelene avsluttes eller trappes ned. All den tid man er politisk enig om at elbil er en fornuftig retning innen miljøpolitikk er det jo ikke noen selvfølge at man skal avslutte "kampanjen" ved 50.000 biler. Det er tross alt fortsatt en forsvinnende liten andel av den totale bilparken.
Dette har du helt rett i.
Biltrafikken står for en tredjedel av klimagassutslippene i Norge. Å tilpasse insentivene slik at andelen elbiler øker er en billig måte for landet å nå de klimamålene det har forpliktet seg til å nå.
De har hatt et månelandingsprosjekt på Mongstad der de rotet bort 7.4 milliarder uten å få noe resultat.
(Mongstad forurenser like mye som nesten 400 000 biler)
Hva skjer etter 2017 (eller etter 50 000 elbiler)? Jeg tror jeg kan garantere , uansett hvem som sitter i regjering, at avgiftene vil justeres slik at det fortsatt vil være lønnsomt å eie og bruke en elbil. Avgiftssystemet på biler er et lappeteppe med røtter tilbake til 1917. Høyere drivstoffpris og lavere engangsavgift vil gi et mer rettferdig system.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

OddB

På en måte var den vel det ? Det var vel ikke så mange slike artikler før den kom ? Den har vel satt fart på misunnelsen og jantementaliteten. Greit nok at tråden flyttes, men det medfører også at den nok dør slik de fleste andre trådene som flyttes gjør....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA