Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tur/Retur Bergen-Stavanger på en dag - Tips?

Startet av Grom, lørdag 18. januar 2014, klokken 21:16

« forrige - neste »

Grom

Noen fler enn meg som har mistet ett eller fler av de fire dekslene som skjuler innfesting til lasteholdere på taket?Jeg oppdaget i dag at det ene dekselet manglet. Ved nærmere ettersyn ser jeg at dekslene er hengslet med svært tynne og skjøre plasthengsler. Har sett noen tråder der dette har vært nevnt fra USA. Men er det noen som har fått reparert dette hos Tesla, garanti?
X90D
Mod 3 i bestilling

OleJA

Sitat fra: Grom på lørdag 11. januar 2014, klokken 19:33
Noen fler enn meg som har mistet ett eller fler av de fire dekslene som skjuler innfesting til lasteholdere på taket?Jeg oppdaget i dag at det ene dekselet manglet. Ved nærmere ettersyn ser jeg at dekslene er hengslet med svært tynne og skjøre plasthengsler. Har sett noen tråder der dette har vært nevnt fra USA. Men er det noen som har fått reparert dette hos Tesla, garanti?
Har knekt ett, mer eller mindre selvforskyldt siden jeg feiet det av når jeg vasket bilen i for dårlig lys. Men det er en skral konstruksjon, og disse lukene står ofte å spriker etter trykkspyling.
Tesla byttet uten protester, og regner nesten med at det blir flere bytter i fremtiden.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Alfa Bergen

Jeg knakk et da jeg monterte lastebøyler. Fikk et nytt deksel hos Tesla i Bergen uten å betale for det. Mener deleprisen i lista var på rundt 60 kroner, så ingen stor utgift om de skulle bestemme seg for å kreve betaling.

Super service i Bergen, som vanlig!
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

larssto

Ett av mine var knekt i forb. med transport før utlevering. Så jeg har deksel i min "due list" sammen med adaptere, dobbeltlader ++. Det er nå 3.5 mnd siden jeg fikk bilen...
Model S, Stavanger

Knut Øygard

Ja det er en svakhet. Jeg har også knekt og bytta ett av dekslene og betalte ikke noe for det i Bergen. De anbefalte forøvrig å tape fast dekslene når bilen høytrykkspyles for å unngå å skade dem.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

sn0le

Er vel ikke lenge før noen lager 3-parts deksler.
Teipe? Skal da ikke være nødt til slikt på en premiumbil.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

saphran

"Er vel ikke lenge før noen lager 3-parts deksler."

Ja her burde det jo både vært mulig å få noen i gummi som bare dyttes på plass...eller enda bedre - et som har skruehull og lar seg skru fast i takfestet. Men kan ikke set at det finnes noe slikt, noen som har funnet det?

(Fjernet takstativet på en bil jeg kjøpte for en tid siden, og oppdaget at alle disse dekslene var borte vekk...kjipt.)

ToWalkOrDrive

Jeg har knekt alle 4 to ganger. Litt usikker på om det er noe med utformingen på lastbøylene som toucher dekslene, eller om jeg har vært uforsiktig. Er uansett verdens tynneste plast-hengsler. Burde vært i et mye sterkere materiale - alu eller noe.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

turfsurf

De knekker lett, men alle 4 to ganger? Da tar du enten takstativet av og på ekstremt mye eller er uforsiktig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Cirion

Sitat fra: turfsurf på torsdag 30. mars 2017, klokken 06:52
De knekker lett, men alle 4 to ganger? Da tar du enten takstativet av og på ekstremt mye eller er uforsiktig.
Tesla brakk et feste på service en gang. Bortsett fra det, så er resten orginale. Bil bygget April 2013.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

kvkleppe

Tesla byttet til nye type fester på min 2013 modell ved forrige service.

Skjøteledning

Sitat fra: kvkleppe på torsdag 30. mars 2017, klokken 14:14
Tesla byttet til nye type fester på min 2013 modell ved forrige service.

De nye knekker akkurat like lett som de gamle. Fikk byttet ett på Rud tidligere i uka, kjørte bare innom og de tok det mens jeg ventet. Free of charge.

twinpeaks

Jeg knakk nettopp en på min  :(, gamle type, første gang etter vel to år med takstativ av og på en rekke ganger. Er det noen som vet om Tesla fremdeles har de gamle tilgjengelig og kan bytte de ut, eller har de bare ny type på SeC?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA