Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av jsa061, lørdag 18. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Enn at Renault kangoo Ze låser kabel i bil samme sentrallås.  Slipper å tenke på å låse dein... Enn om Nissan kunne klart d samme....


Ækte bila går på Bænsin.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

svingen

som andre skriver her så bør du ta kontakt med nissan Nordic,har forsøkt og snakke med nissan leaf forhandlere og når jeg spurte om og få låne en 16a lade kabel når jeg skulle prøve kjøre fikk jeg beskjed att det finnes ikke,men det går rimlig fort og lade på 10a (skulle på lang tur så måtte muligens lade 1 time og ville da lade på 16a) en annen på jobb som angrer helt sykt nå att han ikke kjøpt 6.6kw men nissan forhandler sa att det er ingen lade stolper som støtter det her og det finnes ikke infrastruktur,rimlig paff ble han når han bestilte elektriker får og sette opp et ladepunkt i garasjen og eletrikeren sa "du skal vel ha 32a du da siden du har en ny nissan leaf da kan du jo fulle lade den på 4 timer koster ikke mange kr mere da er bilen din alltid full lade er jo ofte man skal noe etter jobb osv" så att eletrikeren vet mere enn nissan forhandler sier vel det meste.....

Nei har ingen tiltro til nissan forhandlere og det dem sier om lade kontakten er helt sikkert bare tull,du kan jo prøve facebook siden dems,der svarer dem fort men svare dessverre rimelig mye svada der og.

utrolig kjekt med justerbar lade kontakt,men det koster 4500 kr så er jo noen mere kr alle offetlig ladeplasser er jo 16a så kanskje greit og kjøpe så billig som mulig i tilfelle den blir sjelt igjen.

Ble rimelig stressa i dag på jobb,fikk beskjed om "not charging" på min bil i dag løpte ut og da var det noe som hadde drar ut kabelen bare (brukt skjøteledning) var litt red får att noen hadde stjelt laderen eller klipt den av osv,har jo selv 4 tusen egenadel er vel ikke akuratt lov til og sette opp kamera inne i bilen og filme eventuelt tyver eller,lurer på og gravere inn noe i ladere så den blir litt vanskeligere og selge.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Odd

Sitat fra: Brødbilsjåfør på mandag 13. januar 2014, klokken 19:19
Enn at Renault kangoo Ze låser kabel i bil samme sentrallås.  Slipper å tenke på å låse dein... Enn om Nissan kunne klart d samme....

Det har de ........

Min kan settes i tre forskjellige låsemoduser.
1. den er åpen.
2. den åpner automatisk når du har lada ferdig.
3. den åpnes med fjernkontrollen.

Ikke bare låses kabelen fysisk fast til bilen, men den åpner ladeluka også ...

Brødbilsjåfør

Men den må fysisk åpnes i tillegg til bilen,altså et ekstra trykk på fjernkontroll? Renault gikk på samme trykket.


Ækte bila går på Bænsin.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

fws

Sitat fra: FrodR på mandag 13. januar 2014, klokken 15:28
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 13. januar 2014, klokken 13:17
Sitat fra: FrodR på mandag 13. januar 2014, klokken 12:16
Ble også fortalt dette over telefon av BNH Oslo. Av verkstedmottaker, ikke selger.

Nå står jo laderen i bilen, så at de lirer av seg slikt betyr bare at de ikke aner hva de snakker om.
At bilen ikke skal kunne lades med en annen EVSE ("kladden" på ladekabelen som følger med) er vås -like så at den ikke skal kunne lades på kommunens nye ladestolper med Type-2 kabel (da gjør stolpen det samme som EVSE).

Og hva da med 6,6kWh laderen på 2013-modellen?

Jeg foreslår en mail til Nissan Nordic med spørsmål om det er riktig at bilen ikke kan lades på Type-2-kontakter eller med uoriginal EVSE. Og hvor i garantibetingelsene dette står.

Thomas

Ja, ikke sant.
Jeg kjente jeg ble litt rød og varm innvendig i den samtalen. Jeg ringte dem i utgangspunktet fordi bilen ikke ville lade med originalkladden, mens den ladet helt fint med min justerbare kladd fra samme stikk i garasjen. Da ble det eneste interessante for han å snakke om at jeg ikke måtte FINNE PÅ å bruke en slik uoriginal kladd, da skulle det jaggu bli trangt i perleporten forsto jeg. Avsluttet samtalen, St.Peter sitter sikkert og predikerer noen andre nå.

Jeg snakket forøvrig også med en fra verkstedet hos BNH oslo
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

fws

#20
Jeg har nå snakket med BNH Rud. De har sakt at det ikke er spesifisert noe sted fra Nissan internasjonalt, eller i Norge om at man må bruke orginalladeren (kabelen) som følger med. Så da er det fritt frem :)

Obs! BNH Oslo kunne ikke svare på dette spørsmålet....
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

pottle

#21
Sitat fra: fws på onsdag 15. januar 2014, klokken 10:47
Jeg har nå snakket med BNH Rud. De har sakt at det ikke er spesifisert noe sted fra Nissan internasjonalt, eller i Norge om at man må bruke orginalladeren (kabelen) som følger med. Så da er det fritt frem :)

Obs! BNH Oslo kunne ikke svare på dette spørsmålet....

Knallbra at du tok initiativ for å få bort misforståelser og så videre fws.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

FrodR

2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

Elbil fundamentalist


Parkerte min Leaf på Gardemoen i dag tidlig, og hadde glemt hengelåsen hjemme. Kjørte forhjulet over kabelen før jeg plugget den inn i bilen. Blir i hvertfall vanskeligere å stjele, om ikke mer vanskelig enn å klippe over en relativt tynn hengelås.
Takket være alt dette fokuset på dyre ladekabler, så er vel kjeltringer blitt gjort grundig oppmerksomme på ett potensielt lukrativt marked. Har derfor planer om å preget godt synlig inn bilnummeret i kladden. Enkelt å gjøre med en Dremel minidrill eller smelte inn med en lodebolt og deretter fylle inn hvit/lys farge fra en malingpenn. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Kanskje noe Nissanforhandler BNH kan gjøre for oss kunder som en hyggelig gest ved neste service? Nissan fabrikken kan gjerne utruste laderen med chassis nummer for fremtiden for å gjøre det uattraktivt å kjøpe/selge kabelen, samt gjøre det mulig å spore tilbake til eier om noen har vært uheldig og glemt den igjen ett sted..
Uansett ikke kjøp stjålet lader fra Finn eller fra kjeltringer, men meld til politiet om tilbyderen ikke har en troverdig historie.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

fws

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:09

Parkerte min Leaf på Gardemoen i dag tidlig, og hadde glemt hengelåsen hjemme. Kjørte forhjulet over kabelen før jeg plugget den inn i bilen. Blir i hvertfall vanskeligere å stjele, om ikke mer vanskelig enn å klippe over en relativt tynn hengelås.
Takket være alt dette fokuset på dyre ladekabler, så er vel kjeltringer blitt gjort grundig oppmerksomme på ett potensielt lukrativt marked. Har derfor planer om å preget godt synlig inn bilnummeret i kladden. Enkelt å gjøre med en Dremel minidrill eller smelte inn med en lodebolt og deretter fylle inn hvit/lys farge fra en malingpenn. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Kanskje noe Nissanforhandler BNH kan gjøre for oss kunder som en hyggelig gest ved neste service? Nissan fabrikken kan gjerne utruste laderen med chassis nummer for fremtiden for å gjøre det uattraktivt å kjøpe/selge kabelen, samt gjøre det mulig å spore tilbake til eier om noen har vært uheldig og glemt den igjen ett sted..
Uansett ikke kjøp stjålet lader fra Finn eller fra kjeltringer, men meld til politiet om tilbyderen ikke har en troverdig historie.

Trenger man å kjøre over kabelen, eller bruke hengelås? Bilen låser fast laderenkabelen når du plugger den i. Har ikke eldre leaf også en "Lock" funksjon?
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

emil

Sitat fra: fws på fredag 17. januar 2014, klokken 08:06
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:09

Parkerte min Leaf på Gardemoen i dag tidlig, og hadde glemt hengelåsen hjemme. Kjørte forhjulet over kabelen før jeg plugget den inn i bilen. Blir i hvertfall vanskeligere å stjele, om ikke mer vanskelig enn å klippe over en relativt tynn hengelås.
Takket være alt dette fokuset på dyre ladekabler, så er vel kjeltringer blitt gjort grundig oppmerksomme på ett potensielt lukrativt marked. Har derfor planer om å preget godt synlig inn bilnummeret i kladden. Enkelt å gjøre med en Dremel minidrill eller smelte inn med en lodebolt og deretter fylle inn hvit/lys farge fra en malingpenn. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Kanskje noe Nissanforhandler BNH kan gjøre for oss kunder som en hyggelig gest ved neste service? Nissan fabrikken kan gjerne utruste laderen med chassis nummer for fremtiden for å gjøre det uattraktivt å kjøpe/selge kabelen, samt gjøre det mulig å spore tilbake til eier om noen har vært uheldig og glemt den igjen ett sted..
Uansett ikke kjøp stjålet lader fra Finn eller fra kjeltringer, men meld til politiet om tilbyderen ikke har en troverdig historie.

Trenger man å kjøre over kabelen, eller bruke hengelås? Bilen låser fast laderenkabelen når du plugger den i. Har ikke eldre leaf også en "Lock" funksjon?

Nope, er ven en av de hundre "forbedringene" på 2013 utgaven.

Originalkabelen pleide jeg å låse med hengelås gjennom "øyet" på utløserknappen på håndtaket. ChargeAmps kabelen låser jeg med hengelås rundt kabel og låsen til ladeluken, men det skal ikke mer enn å klippe over kabelen ved schuko kontakten og tre den ut av låsen og så har man fått seg en fin billig ladekabel. Låsekoden man kan bruke på kabelen hindrer bare bruk, ikke tyveri.

leaf-newbe

har en mye enklere løsning.
når jeg parkerer på usikre steder åpner jeg pansret og legger ladekabelen inn og ut av motor romet da må kabelen klippes om entjele den. i tillegg låser jeg den med bilens låsemekanisme.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Kjell Leaf

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 11. januar 2014, klokken 21:13
Sitat fra: Powerflux på lørdag 11. januar 2014, klokken 19:35
Det var som faen at ikke man kan ha sitt utstyr i fred :'( Hvis det er den eneste laderen man har så er man jo shit out of luck så det gjelder!!!
Har vært litt nervøs mtp dette selv! Har ladet en del På Alna senter og El bil parkeringen der er såpass skjult at det å rappe en lader er relativt enkelt!
Har låst ladepistolen hver gang men ser for meg at å kutte av pistolenfor så å sette på et nytt senere er ganske Piece of Cake >:(

Jepp. Enda en god grunn til å få over flest mulig av de offentlige ladepunktene over på Type 2. Kabelen koster langt mindre (under 2000,-), den er låst fast i ladepunktet og man får (minimum) 16A ladehastighet.
Hvordan er den låst fast til ladepunktet ? Låser den når bilen lader?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA